AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Fornøyd/ikke fornøyd? Ble resultatet bra i forhold til arbeidsinnsatsen? Det er kun snakk om maling på vegg (tror jeg), det skal ikke dusjes rett på malt flate (dusjkabinett). Anonymkode: e85f0...3a9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Vi malte badet i en leilighet vi leide (huseier var ok med det). Det ble sist pusset opp på 60-tallet og det var noen helt sinnsyke fargevalg der inne. Resultatet ble helt greit, men så på det mer som en nødløsning enn noe permanent. Malingen flasset et par steder der vi ikke var så nøye med forarbeidet, og det var vanskelig å komme til bak toalettet. Hvis flisene er glatte/glaserte bør du gå over med fint sandpapir før du grunner/maler. Vi var 2 stk og brukte vel ca 3 dager totalt, da malte vi alle veggene og gulvet, men ikke alt var fliser. Anonymkode: 54319...279
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Det er vel mer regnet som en midlertidig nødløsning. Det er ganske mye arbeid om du skal gjøre det skikkelig, og gjør du det ikke skikkelig vil det ihvertfall ikke vare lenge. Anonymkode: 4191d...876 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Jeg er klar over at det er en midlertidig nødløsning. Det er snakk om et 20 år gammelt bad som sikkert må tas om ikke så lenge, men jeg skulle gjerne hatt det litt freshere i en 4-5 års tid før vi totalrenoverer det. Jeg regner med å måtte pusse over flisene, ja. Anonymkode: e85f0...3a9
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Vi har. Både gulv og vegger. Gjorde det i 2017, veggene er fortsatt helt perfekte, ikke et eneste merke. Gulvene holdt egentlig helt fint også, men vi måtte bytte dusj for et par år siden, og når kabinettet ble dratt frem ble det stygge riper så vi la belegg-fliser oppå. Viktig med godt grunnarbeid, vaske skikkelig godt med sterk rensemiddel, slipe litt, kanskje grunne (vi gjorde ikke det) og 3 stjerners gulvmaling på både vegg og gulv gjorde vi. To strøk på vegg, tre på gulv. Anonymkode: 9961f...eaf
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har. Både gulv og vegger. Gjorde det i 2017, veggene er fortsatt helt perfekte, ikke et eneste merke. Gulvene holdt egentlig helt fint også, men vi måtte bytte dusj for et par år siden, og når kabinettet ble dratt frem ble det stygge riper så vi la belegg-fliser oppå. Viktig med godt grunnarbeid, vaske skikkelig godt med sterk rensemiddel, slipe litt, kanskje grunne (vi gjorde ikke det) og 3 stjerners gulvmaling på både vegg og gulv gjorde vi. To strøk på vegg, tre på gulv. Anonymkode: 9961f...eaf Meg over. Det er også viktig å ikke belaste gulvet i begynnelsen, la det herde så lenge som mulig. Vi drøyde et par uker med å ta på gulvvarme og Anonymkode: 9961f...eaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå