AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Kanskje et dumt spørsmål, men jeg er anonym, så det får gå. Jeg vet at kråker, skjærer og ravner kan gjenkjenne mennesker, men hva med småfuglene? Jeg har fuglematere hengende i skogen like ved huset og det er alltid jeg som fyller dem. Det er mange fugler som spiser av dem, men jeg fyller jo selvfølgelig ikke på hver dag. I det siste har jeg begynt å legge merke til at småfuglene kommer flyvende hver gang jeg kommer hjem. Fuglene kommer ikke når mann og barn kommer hjem, og heller ikke når vi får besøk. Det er ikke noe jeg innbiller meg, og nå har naboene også begynt å legge merke til og le av dette. Så da er altså spørsmålet om jeg egentlig er en Disney-prinsesse og at disse fuglene planlegger å sy meg en vakker ballkjole, eller om de altså kjenner meg igjen og forbinder meg med mat Det er snakk om flere typer småfugler, men det er stort sett meiser. Anonymkode: ace7a...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Ja! Jeg har fuglemater og de kommer når de ser bilen min, og hvis jeg surrer i hagen så er de ikke redd, men om det er andre så kommer de ikke. Anonymkode: 737fc...7f7 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ja! Jeg har fuglemater og de kommer når de ser bilen min, og hvis jeg surrer i hagen så er de ikke redd, men om det er andre så kommer de ikke. Anonymkode: 737fc...7f7 Så artig! Sånn er det her også, de kan hoppe rundt på plenen hvis jeg holder på med noe, men hvis andre kommer letter de med en gang. Anonymkode: ace7a...f8e
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Ja De fleste fugler er utmerket i stand til å gjenkjenne individer blant oss mennesker, og noe som betyr mat oppfanger de svært raskt. Derfor kommer de nær deg fordi de forventer at det kommer mat snart. https://www.fuglevennen.no/sporsmal/?q_id=30724
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 10 minutter siden, Athena Catalina said: Ja De fleste fugler er utmerket i stand til å gjenkjenne individer blant oss mennesker, og noe som betyr mat oppfanger de svært raskt. Derfor kommer de nær deg fordi de forventer at det kommer mat snart. https://www.fuglevennen.no/sporsmal/?q_id=30724 Tusen takk for link! Jeg visste som sagt at kråkefugler kjenner igjen mennesker. Jeg har hatt flere 'tamme' kråker og skjærer i løpet av livet. Men visste ikke at det gjelder småfugler også 😃 Anonymkode: ace7a...f8e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå