AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Er så jævlig lei folk som ikke kan si omtrent når de kommer innom!😡Helt greit at man ikke vet på minuttet, men altså å kunne si om det er kl 15 eller kl 18; er det for mye forlangt😩Og ja, jeg etterlyser!!! er tredje gangen ila tre dager dette skjer…tiden min er visst ikke verdt mye. Får jo ikke gjort noe fornuftig når det KAN ringe på døra når som helst. Fan ass.Er egentlig enig med den andre tråden her der ts beskrev friheten med å ha lite venner/folk rundt seg i hverdagen😠 Anonymkode: ee712...82f 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Her må du ta ansvar selv, ikke godta at andre behandler deg slik. Anonymkode: 11f7b...de5 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her må du ta ansvar selv, ikke godta at andre behandler deg slik. Anonymkode: 11f7b...de5 De gangene jeg gir beskjed, får jeg høre at det er for sært å måtte vite når de kommer, siden jeg er hjemme 🤨Selvfølgelig annerledes hvis en treffes ute. Men jeg har tenkt å distansere meg; få ned på avtaler i eget hjem🤷♀️ Anonymkode: ee712...82f 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Hvordan "oppstår" disse avtalene hvor folk tror de komme nårsomhelst på dagen? Inviterer de seg selv, eller...? Anonymkode: 7e037...6ef
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan "oppstår" disse avtalene hvor folk tror de komme nårsomhelst på dagen? Inviterer de seg selv, eller...? Anonymkode: 7e037...6ef Jepp. Jeg avviser ikke familie, men jeg blir til tider ekstremt deprimert etter desse besøkene. Ang en veninne, så er nok kommunikasjonen ganske dårlig. Hun kan skrive kl 14 at hun er på vei, og avtalen var opprinnelig kl 14.30(hun har 30 min å kjøre). Så da tror jeg at avtalen er kl 14.30, evt senest kl 15. Og når jeg svarer at jeg er klar rundt 14.30 forventer jeg informasjon om at hun er forsinket til kl 16.30🤷♀️Sånn går no dagan. Anonymkode: ee712...82f
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Jeg er HELT enig !! Anonymkode: 2d8be...2f7 3
Anononyma Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 (endret) Så dårlig hadde jeg ikke akseptert å bli behandlet! Hadde sagt tydelig ifra at du vil ha et klokkeslett og at overhodet ikke er sikkert du er tilgjengelig hele dagen. Jeg pleier faktisk å si rett ut til de som trenger teskje at jeg skal handle, gå tur med hundene, gjerne vil dusje og gjøre meg og huset litt i stand for det kommer folk og at jeg vil ha litt fritid til å spille, se en serie eller lignende. Så nei, overhodet ikke tilgjengelig hele dagen selv om man ikke skal på jobb eller bort. Endret 9. august 2022 av Anononyma 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 Er det ofte de samma som ikke klarer holde avtaler, så pleier jeg å legge en alternativ plan 😅 De sier de vil møtes på søndag, jeg sier jeg kan kl 15. Kommer de ikke kl 15-16 og ikke gir beskjed, så stikker jeg og går en lang tur eller gjør noe borte fra hjemmet 😂 Om de da ringer meg kl 18-19 og lurer på hvorfor jeg ikke er hjemme, så svarer jeg at jeg kunne kl 15. Blir de sure for det, synd for dem, da de ikke har gitt beskjed. Hva forventer de, at jeg skal sitte inne hele søndagen og vente på dem? Anonymkode: 2d8be...2f7 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er så jævlig lei folk som ikke kan si omtrent når de kommer innom!😡Helt greit at man ikke vet på minuttet, men altså å kunne si om det er kl 15 eller kl 18; er det for mye forlangt😩Og ja, jeg etterlyser!!! er tredje gangen ila tre dager dette skjer…tiden min er visst ikke verdt mye. Får jo ikke gjort noe fornuftig når det KAN ringe på døra når som helst. Fan ass.Er egentlig enig med den andre tråden her der ts beskrev friheten med å ha lite venner/folk rundt seg i hverdagen😠 Anonymkode: ee712...82f Sett ned foten, da. Hvorfor gjør du ikke det? De: «hei, passer det om vi kommer innom lørdag?» Du: «det ville vært hyggelig. Kom klokken 13, så serverer jeg lunsj». De: «å, vi vet ikke helt når vi kommer, altså..» Du: «åja. Men jeg har mye annet jeg ønsker å prioritere lørdag. Da foreslår jeg at dere sender en melding en time før det passer for dere, så ser vi om det passer eller om jeg er ute « Vær hyggelig, konkret og tydelig på at, ja: du setter pris på at de kommer. Men avtaler de ikke tidspunkt? Da kan du være ute, og da ryker hele besøket. Og det er du ikke lei deg for, fordi du har andre viktige ting og folk i livet. Anonymkode: 045d0...470 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 Selv om jeg bare er hjemme hele dagen uansett, liker jeg å vite ca når folk kommer. Så jeg spør om nettopp det. Mannen min er kronisk til å si ja når kompiser spør om å "komme innom på lørdag". Vi har f.eks en avtale kl 16. Så det passer dårlig om noen kommer 15.40 f.eks.. Men han er helt laidback, "er vi borte, så er vi borte" eller "vi drar 16 selv om de evt kommer litt før". Jeg tenker hvorfor ikke si at vi skal bort kl 16, så det passer med besøk en god stund før? Noen ganger har vi blitt forsinka fordi han synes det er pinlig å be noen gå når de først har kommet fordi vi har planer.🤨😩 Anonymkode: 4b2c0...f42 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 Å TS jeg kjenner meg veldig igjen! Jeg har det akkurat som deg. Blir skikkelig stresset av slike løse avtaler. Mens min mann synes det er helt greit og lager ofte slike avtaler med venner som skal komme på besøk til oss. Dette er så sykt irriterende. Ofte dukker ikke folk opp den dagen de sier de skal komme, og da skal de plutselig komme dagen etter slik at også den dagen blir ødelagt. Eller så kommer de på slike idiotiske tidspunkt der vi f.eks.sitter ved middagsbordet eller er på vei ut døren. Har ikke noe godt råd å komme med, men føler med deg! Anonymkode: a4d7a...c0f 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selv om jeg bare er hjemme hele dagen uansett, liker jeg å vite ca når folk kommer. Så jeg spør om nettopp det. Mannen min er kronisk til å si ja når kompiser spør om å "komme innom på lørdag". Vi har f.eks en avtale kl 16. Så det passer dårlig om noen kommer 15.40 f.eks.. Men han er helt laidback, "er vi borte, så er vi borte" eller "vi drar 16 selv om de evt kommer litt før". Jeg tenker hvorfor ikke si at vi skal bort kl 16, så det passer med besøk en god stund før? Noen ganger har vi blitt forsinka fordi han synes det er pinlig å be noen gå når de først har kommet fordi vi har planer.🤨😩 Anonymkode: 4b2c0...f42 Kan dere ikke bare si det, da? «Passer supert. Men vi skal vekk 16, altså»? Anonymkode: 045d0...470 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 Jeg er såå enig! Det er gjerne venner som er veldig spontane som gjør dette.. og det lager skikkelig problemer! Jeg klarer ikke slappe av når jeg venter på et besøk jeg ikke aner når kommer. Ikke kan jeg dusje, ikke kan jeg lage middag, ikke kan jeg begynne på ting som tar litt tid eller som må ryddes opp igjen før et besøk.. jeg har bl.a stoppet opp med gavetradisjoner pga dette, fordi jeg hater at folk sier at de kommer innom lillejulaften med gaver, også må jeg gå og vente og vente. Så kan man være sikker på det ringer på døren akkurat når Grevinnen og Hovmesteren begynner, og man har laget noe godt å spise.. eller tidlig julaften når Tre nøtter til Askepott begynner, fordi de ikke rakk å komme dagen før (men ikke sa fra om det dagen før). Jeg har prøvd i flere år å ta over styringen, «jeg kommer med gave til dere», eller «si fra en times tid før dere kommer» osv, men det fungerer ikke likevel.. Anonymkode: d30e9...ca0 1 1
Ville91 Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 Jeg er enig med alle her, løse avtaler er ikke noe for meg heller! 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 Tusen takk for at dere finnes der ute, har føltes ensomt og ikke enda ha møtt på noen andre som tar dette seriøst ❤️ Anonymkode: 2d8be...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Tusen takk for at dere finnes der ute, har føltes ensomt og ikke enda ha møtt på noen andre som tar dette seriøst ❤️ Anonymkode: 2d8be...2f7 Tenker vi er mange💚Jeg(ts) har slitt med angst i mange år, og dette trigger meg enormt. Haha det med julegavene kjenner jeg til; pleier å dra til foreldrene mine lille julaften, og må reise slik at jeg rekker ferja. Men selv om jeg har klar de pokkers gavene 3 uker før, er det selvsagt på lille julaften jeg skal motta fra veninner🥴Har sluttet å gi til en fordi jeg ble så stresset og måtte kjøre dritfort! Og dere med samboere som er så laidbacke; dere har all min sympati🥰Selv hadde jeg nok fått hjerteinfarkt hadde jeg ikke skilt meg i god tid…før jul🤣 Anonymkode: ee712...82f 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #17 Skrevet 9. august 2022 Hvor fan kom den musa fra da😀jaja søt den😊 Anonymkode: ee712...82f 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #18 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tenker vi er mange💚Jeg(ts) har slitt med angst i mange år, og dette trigger meg enormt. Haha det med julegavene kjenner jeg til; pleier å dra til foreldrene mine lille julaften, og må reise slik at jeg rekker ferja. Men selv om jeg har klar de pokkers gavene 3 uker før, er det selvsagt på lille julaften jeg skal motta fra veninner🥴Har sluttet å gi til en fordi jeg ble så stresset og måtte kjøre dritfort! Og dere med samboere som er så laidbacke; dere har all min sympati🥰Selv hadde jeg nok fått hjerteinfarkt hadde jeg ikke skilt meg i god tid…før jul🤣 Anonymkode: ee712...82f Jeg har helt sluttet med julegaver jeg 😳😳😳 husker ikke sist jeg ga en 😳 Anonymkode: 2d8be...2f7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #19 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor fan kom den musa fra da😀jaja søt den😊 Anonymkode: ee712...82f Hahah😂😂😂 Anonymkode: 2d8be...2f7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #20 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har helt sluttet med julegaver jeg 😳😳😳 husker ikke sist jeg ga en 😳 Anonymkode: 2d8be...2f7 Heldiggris🤩jeg hater det😩 Anonymkode: ee712...82f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå