AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Jeg skal studere i UiT Tromsø. Flere som ikke har fått et sted å bo. Har kun søkt studentboliger da private er dyrt... Anonymkode: a07a2...d57
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Det er vel alltid mange studenter som dessverre ikke får tilbud om studentbolig... Men hvis du tør å ha is i magen, så er det ofte kanselleringer rett før, og etter, studiestart! Hvis du er villig til å ta hva som helst og er hyggelig mot dem på tlf, så kan det hende de strekker seg for deg i de dagene der. De fleste på ventelistene tar noe privat de siste ukene før studiene starter, så jeg føler det er litt mer førstemann til mølla på de aller siste kanselleringene. Anonymkode: bb7c9...c7a 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Samme her! Har enda ikke fått studentbolig. Har kjøpt inn telt og sovepose, og hele pakken. Er forberedt på å måtte sove i skogen noen netter før jeg eventuelt får tilbud (forhåpentligvis). Har ikke råd til å leie privat. Anonymkode: d3009...066 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Her blir det svindyr airbnb🥸i Oslo😔 Anonymkode: 6c320...a21
FunnyBoy123 Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Samme her! Har enda ikke fått studentbolig. Har kjøpt inn telt og sovepose, og hele pakken. Er forberedt på å måtte sove i skogen noen netter før jeg eventuelt får tilbud (forhåpentligvis). Har ikke råd til å leie privat. Anonymkode: d3009...066 Det høres jo helt på tryne ut. Du skal ikke måtte sove i et telt alene midt på natten i en skog, fordi du ønsker å studere. Det finnes garantert løsninger for det! Du er garantert ikke den eneste.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Hvis dere ikke leier privat så kan det bli telt resten av semesteret. Det er svært presset marked i Tromsø og langt fra nok studentboliger, så de fleste må privat der som andre steder. De ligger faktisk mye ut som er helt greit i pris, og ikke langt fra det samskipnaden tar. Anonymkode: febd2...67f 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Samme her! Har enda ikke fått studentbolig. Har kjøpt inn telt og sovepose, og hele pakken. Er forberedt på å måtte sove i skogen noen netter før jeg eventuelt får tilbud (forhåpentligvis). Har ikke råd til å leie privat. Anonymkode: d3009...066 Håper vi får noe tilbud snart. Min første skole dag er 16.8. allerede bestilt flybilletter og er klar, men uten tak over hodet... Anonymkode: a07a2...d57
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis dere ikke leier privat så kan det bli telt resten av semesteret. Det er svært presset marked i Tromsø og langt fra nok studentboliger, så de fleste må privat der som andre steder. De ligger faktisk mye ut som er helt greit i pris, og ikke langt fra det samskipnaden tar. Anonymkode: febd2...67f Tør ikke å sove ute, har ikke telt eller noe. Men må prøve meg ute i private markedet Anonymkode: a07a2...d57
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 Jeg hadde heller utsatt studiet enn risikert forfrysning eller overfall i telt🤷♀️ Anonymkode: 6c320...a21
Gjest Kastanjefrø Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde heller utsatt studiet enn risikert forfrysning eller overfall i telt🤷♀️ Anonymkode: 6c320...a21 Hvordan skal du forfryse i 12+ grader?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 Det er fortsatt hoteller som har studentavtaler! Dyrt, men det er da bedre enn telt frem til man finner noe fast Anonymkode: da9b8...fbe
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 Jeg fikk aldri noe studentbolig. Et alternativ er å finne et kollektivt som vil gjøre det billigere å leie. Jeg endte opp med å leie privat. Ikke på øya, men på fastlandet som har mer overkommelig leiepriser. Anonymkode: 8bc75...4a9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 Ja, det er 14000 studenter i kø for studentbolig på landsbasis, og 1000 i kø i Tromsø. Tromsø har bare 1600 plasser, så det er ganske mange som ikke kommer til å få plass selv om noen få takker nei i siste liten. https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2022/08/02/14000-i-ko-for-a-fa-studentbolig-studentleder-er-bekymret/ Anonymkode: b91fb...505
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #14 Skrevet 10. august 2022 Kastanjefrø skrev (12 timer siden): Hvordan skal du forfryse i 12+ grader? Sikkert kaldere i desember i Tromsø. Hvis boligen uteblir🤔 Anonymkode: 6c320...a21
Gjest Kastanjefrø Skrevet 10. august 2022 #15 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sikkert kaldere i desember i Tromsø. Hvis boligen uteblir🤔 Anonymkode: 6c320...a21 Det var vel aldri snakk om å sove ute hele skoleåret, men så langt tenkte du vel ikke
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #16 Skrevet 10. august 2022 Hvorfor bygges det ikke flere boliger for studenter? Her i Trondheim bygges det pinamæ blokker på hver ledige gressflekk. Er jo viktig at studenter har en bra plass å bo under studietiden Anonymkode: b7311...617
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #17 Skrevet 10. august 2022 19 hours ago, FunnyBoy123 said: Det høres jo helt på tryne ut. Du skal ikke måtte sove i et telt alene midt på natten i en skog, fordi du ønsker å studere. Det finnes garantert løsninger for det! Du er garantert ikke den eneste. Jeg lurer veldig på hva slags løsninger du sikter til her? Den eneste andre løsningen meg bekjent, er jo det private markedet. Ingen av de største samskipnaden, og mest sannsynlig heller ikke de mindre, har noen nødløsning for dem som ikke får bolig - det er tross alt ofte nesten like mange som får studentbolig som dem som ikke får! Anonymkode: bb7c9...c7a
Majer Skrevet 10. august 2022 #18 Skrevet 10. august 2022 Tromsø er blant de vanskeligste byene å få bolig i. Man kan egentlig ikke finne på å studere der eller i Oslo om man ikke har mye penger. Nå må du nok bare vente :/ Man sparer mye penger på to mnd i telt og da kan man leie noe som er 1000kr dyrere enn planlagt😇 ikke ideelt og forstår det er kjipt.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 FunnyBoy123 skrev (20 timer siden): Det høres jo helt på tryne ut. Du skal ikke måtte sove i et telt alene midt på natten i en skog, fordi du ønsker å studere. Det finnes garantert løsninger for det! Du er garantert ikke den eneste. Kjenner flere som har blitt innlosjert i gymsaler og slik noen uker før boligsituasjonen løste seg. Man er ikke garantert studentbolig. Anonymkode: ce84c...80e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #20 Skrevet 10. august 2022 Majer skrev (1 time siden): Tromsø er blant de vanskeligste byene å få bolig i. Man kan egentlig ikke finne på å studere der eller i Oslo om man ikke har mye penger. Nå må du nok bare vente 😕 Man sparer mye penger på to mnd i telt og da kan man leie noe som er 1000kr dyrere enn planlagt😇 ikke ideelt og forstår det er kjipt. Det er veldig kjipt, har sendt mange søknader til det private, makan så dyrt, ikke de pengene med lånekassen, får nesten ingenting igjen. Anonymkode: a07a2...d57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå