AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg kom hjem fra ferie den 28. Juli. Kofferten min kom ikke, den ble levert på døra 4 dager senere. Den virket ok da, jeg sjekket ikke koffertene så nøye. I dag skulle jeg bruke den igjen, og oppdaget at det ene hjulet har knekt av og nå er kofferten nesten umulig å trille. Det står på SAS sine sider at man må si i fra på flyplassen, men vi fikk jo kofferten levert hjem. Og så pakket vi bare ut av kofferten uten å se over at den var ok. Kan reiseforsikring eller sas dekke dette? Det var en dyr koffert.. Anonymkode: c7588...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Del Skrevet 9. august 2022 Send krav til SAS. Det er ingen her som kan bestemme om SAS erstatter kofferten. Anonymkode: 1bf02...0c7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Del Skrevet 9. august 2022 Du må klage innen 21 dager.. men har du reiseforsikring ta det gjennom forsikringselskapet (har normalt dekning for skadet bagasje) Anonymkode: 84f9b...45c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg klagde på flyplassen og fikk ny koffert. Det gikk visst på reiseforsikringen. Ring de. Anonymkode: 02145...188 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må klage innen 21 dager.. men har du reiseforsikring ta det gjennom forsikringselskapet (har normalt dekning for skadet bagasje) Anonymkode: 84f9b...45c Reiseforsikringen kommer til å henvise til reiseselskapet som var ansvarlig for å håndtere kofferten. Årsaken er feilhåndtering og ikke uhell. Hilsen forsikringsrådgiver Anonymkode: d8561...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Del Skrevet 9. august 2022 Du kan ha krav på erstatning dersom den innsjekkede bagasjen blir skadet. Flyselskapet har ansvar for all innsjekket bagasje som er tillatt å ta med på flygningen. Dersom det kan påvises skade, kan du kreve erstatning fra flyselskapet. Det er viktig å huske på at du selv er ansvarlig for at bagasjen er pakket på forsvarlig måte. https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/fly/bagasje/ Anonymkode: d8561...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Del Skrevet 9. august 2022 Ikke akkurat det du spør om da - men sjekk om det er mulig å bytte hjul. Siden det er en dyrere koffert kan det godt være det går an. Gjort det selv på en koffert. Anonymkode: a6487...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Reiseforsikringen kommer til å henvise til reiseselskapet som var ansvarlig for å håndtere kofferten. Årsaken er feilhåndtering og ikke uhell. Hilsen forsikringsrådgiver Anonymkode: d8561...08c Da jobber du i et «dårlig forsikringselskap» Jeg har selv fått dekket hjulskade på 2 kofferter gjennom Tryg. Et mener jeg var kun SAS, det andre tilfellet var en flyvning med flere flybytter. I og med skade kan skje også på flyplass i samband med flybytter med dertil tredjepart bakkemannskap så et det ikke nødvendigvis lett å peke på et skadetidspunkt/ansvarshavende(?) Anonymkode: 84f9b...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå