Gå til innhold

Baggasje ødelagt kan jeg få ny av flyselskapet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kom hjem fra ferie den 28. Juli. Kofferten min kom ikke, den ble levert på døra 4 dager senere. Den virket ok da, jeg sjekket ikke koffertene så nøye. 

I dag skulle jeg bruke den igjen, og oppdaget at det ene hjulet har knekt av og nå er kofferten nesten umulig å trille. 

Det står på SAS sine sider at man må si i fra på flyplassen, men vi fikk jo kofferten levert hjem. Og så pakket vi bare ut av kofferten uten å se over at den var ok. Kan reiseforsikring eller sas dekke dette? Det var en dyr koffert.. 

Anonymkode: c7588...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Send krav til SAS. Det er ingen her som kan bestemme om SAS erstatter kofferten.

Anonymkode: 1bf02...0c7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må klage innen 21 dager.. men har du reiseforsikring ta det gjennom forsikringselskapet (har normalt dekning for skadet bagasje)

Anonymkode: 84f9b...45c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klagde på flyplassen og fikk ny koffert. Det gikk visst på reiseforsikringen. Ring de.

Anonymkode: 02145...188

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må klage innen 21 dager.. men har du reiseforsikring ta det gjennom forsikringselskapet (har normalt dekning for skadet bagasje)

Reiseforsikringen kommer til å henvise til reiseselskapet som var ansvarlig for å håndtere kofferten. Årsaken er feilhåndtering og ikke uhell.

Hilsen forsikringsrådgiver 

Anonymkode: d8561...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ha krav på erstatning dersom den innsjekkede bagasjen blir skadet. Flyselskapet har ansvar for all innsjekket bagasje som er tillatt å ta med på flygningen. Dersom det kan påvises skade, kan du kreve erstatning fra flyselskapet. Det er viktig å huske på at du selv er ansvarlig for at bagasjen er pakket på forsvarlig måte.

https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/fly/bagasje/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke akkurat det du spør om da - men sjekk om det er mulig å bytte hjul.

Siden det er en dyrere koffert kan det godt være det går an. Gjort det selv på en koffert. 

Anonymkode: a6487...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Reiseforsikringen kommer til å henvise til reiseselskapet som var ansvarlig for å håndtere kofferten. Årsaken er feilhåndtering og ikke uhell.

Hilsen forsikringsrådgiver 

Da jobber du i et «dårlig forsikringselskap»

Jeg har selv fått dekket hjulskade på 2 kofferter gjennom Tryg. Et mener jeg var kun SAS, det andre tilfellet var en flyvning med flere flybytter. I og med skade kan skje også på flyplass i samband med flybytter med dertil tredjepart bakkemannskap så et det ikke nødvendigvis lett å peke på et skadetidspunkt/ansvarshavende(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...