Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg som et inneburet dyr når jeg er på kontoret.

Energien pøser ut av meg som luft fra en ballong i det jeg går gjennom inngangsdørene. Åpent kontorlandskap gjør at jeg har null privatliv på jobb; jeg kan ikke engang sjekke nyhetene uten å føle meg skyldig.

Jeg er omringet av NPC's; alle rundt meg ser ut som de storkoser seg mens de jobber, og om noen prater er det jobbrelatert - men du hører det i stemmen at de har gitt opp på livet.

Folk er ikledd ukomfortable, semi-formell antrekk, mens fysisk sett ser det ut som de frafaller helt.

Det verste er etter lunsj - er da jeg virkelig begynner å merke at jeg ser på klokka hvert 5. minutt. Rundt klokka 15 er jeg virkelig helt ferdig, uavhengig av når jeg kom på kontoret. Hjernen vil ikke mer, og jeg må komme meg ut derifra ASAP. Mens blikket mitt spretter rundt i rommet - ofte ut av vinduet, til frihet - sitter alle rundt meg som tente lys og jobber videre.

Når jeg endelig kan stikke, er det for sent; batteriet er tomt. Jeg vandrer hjem som en zombie, mens jeg gruer meg til dagen etter, og observerer folk rundt meg som er bluepilled og bare godtar livet som de får det servert.

Verst av alt... jeg vet at denne syklusen vil fortsette til dagen jeg dør. Ferier er kun små pauser, før man fortsetter i flere måneder i strekk igjen, og gleder seg til neste korte pause.

Anonymkode: a7b3b...42b

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grusomt å ha det sånn men kanskje å slutte å se på klokka. Tvinge deg til det. 
Ikke begynn å tenk på at du er lei. Da får du det ikke ut av hodet. 
Ta en kaffe eller noe annen snack av og til. 

Anonymkode: c98a3...0a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Grusomt å ha det sånn men kanskje å slutte å se på klokka. Tvinge deg til det. 
Ikke begynn å tenk på at du er lei. Da får du det ikke ut av hodet. 
Ta en kaffe eller noe annen snack av og til. 

Anonymkode: c98a3...0a6

Kaffe er ikke sterkt nok...

Skal prøve å få tak i Adderall av legen, sånn at jeg kan være halvveis berusa med en konstant strøm av endorfiner... kanskje da klarer jeg å blokkere fra hodet hvor ille arbeidslivet egentlig er.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden får du deg ikke en annen jobb da? Du er åpenbart ikke et menneske som passer til å sitte på kontor, vi er da HORDER av slike som ikke gjør det! Slutt å tro at du er et snowflake og start f eks heller å jobbe i en mer fysisk aktiv jobb, som barnehage, byggeplass eller sykehjem. Etter noen år så kan du ta deg utdannelse med lønn mot noen års bindingstid. Problem løst.

Anonymkode: a63b3...185

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaffe er ikke sterkt nok...

Skal prøve å få tak i Adderall av legen, sånn at jeg kan være halvveis berusa med en konstant strøm av endorfiner... kanskje da klarer jeg å blokkere fra hodet hvor ille arbeidslivet egentlig er.

..eller jobbe litt med den psykiske helsen din. Det høres ut som om du er deprimert.

Anonymkode: c996c...4f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kunne du tenkt deg å prøve 50% sykemelding? Så jobber du halve dager eller 2,5 dag i uken?

Jeg skjønner hvordan du har det. Selv møtte jeg veggen og ble kronisk utbrent.

Anonymkode: 6a399...604

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i all verden får du deg ikke en annen jobb da? Du er åpenbart ikke et menneske som passer til å sitte på kontor, vi er da HORDER av slike som ikke gjør det! Slutt å tro at du er et snowflake og start f eks heller å jobbe i en mer fysisk aktiv jobb, som barnehage, byggeplass eller sykehjem. Etter noen år så kan du ta deg utdannelse med lønn mot noen års bindingstid. Problem løst.

Anonymkode: a63b3...185

På grunn av lønnen. Er ikke glad i fysisk arbeid, ettersom det sliter ut kroppen.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

..eller jobbe litt med den psykiske helsen din. Det høres ut som om du er deprimert.

Anonymkode: c996c...4f1

I så fall er det å være deprimert å være våken.

Har du noen gang lurt på hvorfor mennesker ikke alle blir gale av at vi i det hele tatt finnes? Hvordan kom vi fra ingenting, hvordan er noe rundt oss ekte engang? Det hele virker så sprøtt.

Det er fordi vi har en naturlig beroligende middel i hjernen som gjør at vi ikke overtenker sånne ting; vi er NØDT til å ikke tenke på det, for ellers hadde vi alle blitt gale, og følt at livet hadde ingen mening.

Det samme gjelder wagie-livet. Den eneste måten å takle det på er å faktisk bli wagie; altså å bli neddopa (helst naturlig) nok til at du føler at arbeidslivet er givende og en naturlig del av dagen din.

Realiteten er at alle som er bluepilled wagies er egentlig dødsdømte fangere i fengselet som kalles "livet". Livet var over før det i det hele tatt begynte.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes sikkert 3 621 ulike kontorjobber. Cluet er å drive med noe du ikke får depresjon av. 

Finn.no -> ledige stillinger -> finn på noe annet. 

Anonymkode: 8b54e...965

Skrevet

Er det bare jeg som ikke skjønner noe av dette? Wagie? NPC? 

Vi er mange som koser oss på jobben og ikke hadde pensjonert oss selv om vi vant 50 millioner. Cluet er å finne en jobb man trives i da...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det finnes sikkert 3 621 ulike kontorjobber. Cluet er å drive med noe du ikke får depresjon av. 

Finn.no -> ledige stillinger -> finn på noe annet. 

Det er ikke bare å bytte jobb. Hva om neste jobben er like ille?

-jk- skrev (7 minutter siden):

Er det bare jeg som ikke skjønner noe av dette? Wagie? NPC? 

Vi er mange som koser oss på jobben og ikke hadde pensjonert oss selv om vi vant 50 millioner. Cluet er å finne en jobb man trives i da...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke bare å bytte jobb. Hva om neste jobben er like ille? 

Du vet jo hva du liker å gjøre. Finn en jobb der du gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke bedre av at du leter etter elendighet. Bortsett fra dop, hva er løsningen?

Anonymkode: 03422...60e

AnonymBruker
Skrevet

Så finn deg en jobb som tillater hjemmekontor? 🤷‍♀️

Anonymkode: 152cf...2ca

Skrevet

Dette forsto jeg lite av. Wagie? NPC? Og Adderall er vel et medikament som ikke selges i Norge. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på FIRE - financial independence, retire early. 
Det handler om å spare og investere så mye som mulig av lønnen din, slik at du kan slutte å jobbe etterhvert og leve på utbytte/avkastning av investeringene dine. 

Anonymkode: a299e...6ae

Skrevet

Skal vi synse synd på deg fordi du har valgt en jobb du ikke trives i?:klo:

Hva tenker du at du får utav det? Er det ikke bedre å starte letingen etter en ny jobb?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler meg som et inneburet dyr når jeg er på kontoret.

Energien pøser ut av meg som luft fra en ballong i det jeg går gjennom inngangsdørene. Åpent kontorlandskap gjør at jeg har null privatliv på jobb; jeg kan ikke engang sjekke nyhetene uten å føle meg skyldig.

Jeg er omringet av NPC's; alle rundt meg ser ut som de storkoser seg mens de jobber, og om noen prater er det jobbrelatert - men du hører det i stemmen at de har gitt opp på livet.

Folk er ikledd ukomfortable, semi-formell antrekk, mens fysisk sett ser det ut som de frafaller helt.

Det verste er etter lunsj - er da jeg virkelig begynner å merke at jeg ser på klokka hvert 5. minutt. Rundt klokka 15 er jeg virkelig helt ferdig, uavhengig av når jeg kom på kontoret. Hjernen vil ikke mer, og jeg må komme meg ut derifra ASAP. Mens blikket mitt spretter rundt i rommet - ofte ut av vinduet, til frihet - sitter alle rundt meg som tente lys og jobber videre.

Når jeg endelig kan stikke, er det for sent; batteriet er tomt. Jeg vandrer hjem som en zombie, mens jeg gruer meg til dagen etter, og observerer folk rundt meg som er bluepilled og bare godtar livet som de får det servert.

Verst av alt... jeg vet at denne syklusen vil fortsette til dagen jeg dør. Ferier er kun små pauser, før man fortsetter i flere måneder i strekk igjen, og gleder seg til neste korte pause.

Hva er wagi?

AnonymBruker
Skrevet
Portia Catonis skrev (23 minutter siden):

Skal vi synse synd på deg fordi du har valgt en jobb du ikke trives i?:klo:

Hva tenker du at du får utav det? Er det ikke bedre å starte letingen etter en ny jobb?

Prøver du å si at det er sykt mye bedre i andre jobber/på andre kontorer? Selve yrket er ikke problemet, det er wagie-livet som er problemet. Hadde jeg kunne jobbet hjemmefra 100% hadde det vært enklere.

Fortsatt bare kjipe folk jeg jobber med, men da får jeg i det minste friheten av hjemmekontor til å gjøre litt opp for det.

Adrenalina1 skrev (22 minutter siden):

Hva er wagi?

En som er "nødt" til å jobbe en A4 jobb for å overleve

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Prøver du å si at det er sykt mye bedre i andre jobber/på andre kontorer? Selve yrket er ikke problemet, det er wagie-livet som er problemet. Hadde jeg kunne jobbet hjemmefra 100% hadde det vært enklere.

Fortsatt bare kjipe folk jeg jobber med, men da får jeg i det minste friheten av hjemmekontor til å gjøre litt opp for det.

En som er "nødt" til å jobbe en A4 jobb for å overleve

Ok. Takk for opplysningen👍🏻☺️

AnonymBruker
Skrevet

Du har lest for mye på internett. 

Anonymkode: b3bff...98f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...