AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Jeg har i omtrent 10år slitt med at jeg ikke har kontroll på økonomien. Det begynte ved et samlivsbrudd hvor jeg samtidig med sykmeldt og fikk mye mindre penger enn tidligere. Samtidig slet jeg med meg selv, og prioriterte ikke regninger, og kjøpte ting på avbetaling. HELDIGVIS tok det ikke lang tid før jeg ble sperret for å kunne ta opp lån eller kjøpe ting på nettet med betalingsutsettelse, men jeg rakk å bygge meg opp en forbruksgjeld på omtrent 150 000kr. Dette i inkasso for ubetalte regninger og dumme kjøp. Vært innenfor NAV i mange år, og dermed svært lite inntekt, så denne gjelden har aldri blitt betalt. Men den har hengt over meg. Angst hver gang telefonen ringer, eller når posten kommer. Mange søvnløse netter. I vår bestemte jeg meg, nå skal jeg ta tak. Jeg begynte å jobbe, og ALT jeg har hatt til overs av penger har gått til betaling av gjeld. Og nå er jeg i null! For bare et halvt år siden hadde jeg aldri trodd jeg noengang skulle bli fri fra betalingsanmerkninger. Når jeg ser hvor raskt det gikk, skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke gjorde det før. Men jeg har følt at det har vært så uoverkommelig at det ikke var vits å betale ned 500kr her og der.. i tillegg følte jeg at det var umulig å få kontroll. Jeg skyldte jo penger til alle inkassoselskapene i Norge omtrent..! Vil bare si til dere andre som sliter, at det er fullt mulig å komme ut av det, uansett hvor håpløst det virker ❤️ Anonymkode: 66186...cba 7 24 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Godt jobba! 🥰 Det kreves selvdisiplin å gjennomføre Anonymkode: 9995a...6ef 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Gratulerer så mye! 👍 Dette er stort og livet ditt blir så mye bedre. Selv ble jeg gjeldsfri i fjor. Bedre følelse finnes ikke Anonymkode: b4da8...ab6 2 4
TBergh Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Hei. Ja dette står det respekt av. Gi deg selv et klapp eller to på skulderen Med vennlig hilsen TBergh 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gratulerer så mye! 👍 Dette er stort og livet ditt blir så mye bedre. Selv ble jeg gjeldsfri i fjor. Bedre følelse finnes ikke Anonymkode: b4da8...ab6 Takk det samme!! Helt enig, det føles helt fantastisk!! Vi er rå 💪🏼❤️ Anonymkode: 66186...cba 3
mo1234 Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 (endret) Gratulerer! Du har vært flink 👍😀 Kunne du fått gjeldsordning, forresten? Vet noen med gjeldsproblemer som søkte om det. Men der var det nok snakk om mye større gjeld. Endret 9. august 2022 av mo1234 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 mo1234 skrev (43 minutter siden): Gratulerer! Du har vært flink 👍😀 Kunne du fått gjeldsordning, forresten? Vet noen med gjeldsproblemer som søkte om det. Men der var det nok snakk om mye større gjeld. Ja, jeg tror det er snakk om større gjeld. Det ville vært poengløst med gjeldsordning over 5år på noe som potensielt kan ordnes på noen måneder ☺️ Anonymkode: 66186...cba 1
mo1234 Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg tror det er snakk om større gjeld. Det ville vært poengløst med gjeldsordning over 5år på noe som potensielt kan ordnes på noen måneder ☺️ Anonymkode: 66186...cba Stemmer det! Gjeldsordning er for dem som er helt rævkjørt. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 mo1234 skrev (47 minutter siden): Gratulerer! Du har vært flink 👍😀 Kunne du fått gjeldsordning, forresten? Vet noen med gjeldsproblemer som søkte om det. Men der var det nok snakk om mye større gjeld. Jeg fikk gjeldsordning. Da var gjelda på ca 400 000. Det var 5 harde år, men visste at nå var det lys i enden av tunellen. Jeg oppfordrer alle som er tynget av gjeld om å søke på gjeldsordning. Når de 5 årene er over...som sagt, bedre følelse finnes ikke. Anonymkode: b4da8...ab6 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg fikk gjeldsordning. Da var gjelda på ca 400 000. Det var 5 harde år, men visste at nå var det lys i enden av tunellen. Jeg oppfordrer alle som er tynget av gjeld om å søke på gjeldsordning. Når de 5 årene er over...som sagt, bedre følelse finnes ikke. Anonymkode: b4da8...ab6 Fantastisk!! For en lettelse å se lyset i enden av tunnelen! ❤️ Anonymkode: 66186...cba 1
mo1234 Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 18.51): Jeg fikk gjeldsordning. Da var gjelda på ca 400 000. Det var 5 harde år, men visste at nå var det lys i enden av tunellen. Jeg oppfordrer alle som er tynget av gjeld om å søke på gjeldsordning. Når de 5 årene er over...som sagt, bedre følelse finnes ikke. Anonymkode: b4da8... Endret 10. august 2022 av mo1234
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #15 Skrevet 10. august 2022 mo1234 skrev (7 timer siden): Han jeg kjenner kunne ikke få gjeldsordning fordi han var selvstendig næringsdrivende. Han opprettet i stedet AS, men fikk avslag fordi han ikke hadde arbeidsgiver (han var ansatt i eget AS). Virker som man må være kommunalt eller statlig ansatt for å få det innvilget. Trenger bare en helt vanlig jobb. Skal man kverulere og styre på forholdsvis enkle kjøreregler så tar det lang tid, har forståelse for kan være vanskelig for noen Anonymkode: 2ca88...31f 3
badevakta Skrevet 10. august 2022 #16 Skrevet 10. august 2022 Godt jobba! Det krever vanvittig til selvdisiplin for å gjennomføre noe sånt. 💪🏼 Drit i at du kunne ha gjort det før. Du gjorde det NÅ og fikk det til! 👏🏼 Følger flere på Instagram som er i samme prosess som du. Bøyer meg i støvet altså. Dæsken hva dere får til når dere har bestemt dere! 👏🏼👏🏼 2 1
mo1234 Skrevet 10. august 2022 #17 Skrevet 10. august 2022 Det blir vel nesten som slanking, må ha full selvdisiplin! 👍
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #18 Skrevet 10. august 2022 Så utrolig bra! Wow! Det må føles utrolig godt. Jeg har ca 23 000 i gjeld på klær 🙂 Har ingen problemer med å betale ned, men unødvendig er det absolutt. Gleder meg til å bli helt gjeldsfri jeg også. Anonymkode: 53038...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg fikk gjeldsordning. Da var gjelda på ca 400 000. Det var 5 harde år, men visste at nå var det lys i enden av tunellen. Jeg oppfordrer alle som er tynget av gjeld om å søke på gjeldsordning. Når de 5 årene er over...som sagt, bedre følelse finnes ikke. Anonymkode: b4da8...ab6 Fy faen. Så lang tid, og for en disiplin du måtte hatt over de årene. Utrolig bra. Man kan jo fort miste motivasjonen når man jobber dag ut og dag inn for å kun betale ned lån, når fristelsene hoper seg opp samtidig - så wow til deg, du er flink! 🙏🏼 Anonymkode: 53038...f8d 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #20 Skrevet 10. august 2022 Bra jobbet Hilsen Utlending. Anonymkode: 050b9...a24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå