Gå til innhold

Fecaltransplantasjon - Hva er normalt dagene og ukene etterpå`?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått gjennomført Fecaltransplantasjon for 1 uke siden. Første 2 dagene så var Avføringen helt normal og perfekt, trodde jeg hadde kommet til himmelriket, så fra dag 3 har jeg hatt vondt i magen, masse luft, og løs mage - Akkurat det samme som jeg sleit med før Fecal.....

Jeg lurer på om andre har samme erfaring men ble faktisk bedre, eller funker det rett og slett ikke på meg?

Anonymkode: 6afe1...f37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Dette er kjempeinteressant og noe jeg vil prøve. Jeg kommer tilbake til deg med mange spørsmål 

• Liker 1
Skrevet

For meg ble det ingen endring. Synd, siden det hjelper jo for de fleste.

Anonymkode: 96f42...bde

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg ble det ingen endring. Synd, siden det hjelper jo for de fleste.

Ble du dårligere før du ble "normal dårlig"?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 17.26):

Jeg har fått gjennomført Fecaltransplantasjon for 1 uke siden. Første 2 dagene så var Avføringen helt normal og perfekt, trodde jeg hadde kommet til himmelriket, så fra dag 3 har jeg hatt vondt i magen, masse luft, og løs mage - Akkurat det samme som jeg sleit med før Fecal.....

Jeg lurer på om andre har samme erfaring men ble faktisk bedre, eller funker det rett og slett ikke på meg?

Fikk du dette dekket av det offentlige? Hvis ikke, hvor mye måtte du betale?

Vet du noen om hvilke(n) donor de bruker for sånt? Man må vel ikke ha bæsj fra en slektning?

Skrevet
Pipaluk skrev (2 timer siden):

Fikk du dette dekket av det offentlige? Hvis ikke, hvor mye måtte du betale?

Vet du noen om hvilke(n) donor de bruker for sånt? Man må vel ikke ha bæsj fra en slektning?

Jeg har spurt klinisk ernæringsfysiolog på sykehus om dette, på vegne av min datter. Ernæringsfysiologen sa det kun var 1 donor i Norge, og at det fremdeles er et forskningsprosjekt. Så alle som har fått utført transplantasjonen har fått tarmbakterier fra samme donor ifølge henne 

Anonymkode: 9c80f...c28

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har spurt klinisk ernæringsfysiolog på sykehus om dette, på vegne av min datter. Ernæringsfysiologen sa det kun var 1 donor i Norge, og at det fremdeles er et forskningsprosjekt. Så alle som har fått utført transplantasjonen har fått tarmbakterier fra samme donor ifølge henne 

Anonymkode: 9c80f...c28

Volvat har holdt på med dette nå i nærmere ti år, så det stemmer ikke. 
Newton eller Schrødingers katt på Nrk hadde for kanskje fem år siden en episode der de intervjuet en donor. 

Anonymkode: c5702...969

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...