exictence Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Etter ulykken da han mistet sin elskede samboer, følte han at han ble ødelagt inni seg. Han fungerte, men fløt liksom bare med. Han engasjerte seg ikke. Han traff noen damer, men han knyttet seg aldri til dem. Det var mye godt i forholdene, men han klarte egentlig ikke å involvere seg med dem. Han følte aldri at han ville ha kjæreste. Så var det min tur til å treffe ham. Han er så øm, så god, så snill. Men han vil ikke være kjæreste. Kanskje jeg bare er en av de andre han tidligere møtte. Han kan se intenst på meg, stryke meg ømt og lenge på sidene i ansiktet. Det føles så innmari godt. Jeg opplever at han ser på meg med forelsket blikk. Samtidig tror jeg ikke han gjør det. Han vil jo ikke være kjæreste. Er det sin tidligere avdøde kjæreste han hele tiden ser for seg? Stakkars ham. Jeg har det også så vondt med å tenke det. Men er det ikke ham det er mest synd på? Kanskje jeg må gråte og spørre ham? Jeg vet ikke om det beste for begge er at jeg trekker meg vekk. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Uansett hvor vanskelig det er: Når noen sier at de ikke vil ha et forhold, så må man tro på dem. Tro på disse ordene, ikke det som kanskjem hvis bare, dersomatte, hypotetisk kan bli. Anonymkode: 9803f...10b 11 1
Romilo Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Ikke gi kjæreste-fordeler til noen som ikke vil være kjæreste, så sparer du deg sorgen. 12 1 3
exictence Skrevet 9. august 2022 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Uansett hvor vanskelig det er: Når noen sier at de ikke vil ha et forhold, så må man tro på dem. Tro på disse ordene, ikke det som kanskjem hvis bare, dersomatte, hypotetisk kan bli. Anonymkode: 9803f...10b Ja, det må man tro på. Selvfølgelig. Det er sånn det er. Men hvorfor kaste vekk opplevelsene som gjør meg lykkelig, som får meg til å blomstre, som gir meg selvtillit, som gir meg så mye godhet. Selv om jeg vet at en gang vil de opplevelsene være borte. Hvorfor ikke leve her og nå hvor jeg kan nyte? Romilo skrev (7 minutter siden): Ikke gi kjæreste-fordeler til noen som ikke vil være kjæreste, så sparer du deg sorgen. Jeg får like mye selv. Om ikke at jeg får mye mer. Ja, jeg sparer meg sorgen. Men er ikke livet opp og ned? Uansett hva man gjør, hvilken situasjon man er i. Et sted leste jeg at dess større lykke, dess større sorg. Ja vel. Man kan velge å leve uten den enorme lykken. Trolig slipper man da for den store sorgen. Man kan leve et middelmådig liv, og oppleve middelmådig lykke og middelmådig sorg? Men kanskje blir det utjevnet for mange mennesker likevel; for lykken og sorgen går hånd i hånd. Endret 9. august 2022 av exictence 1 1
Ulla Ullsokk Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 (endret) Han orker ikke tanken på å miste noen igjen og vil derfor ikke knytte seg. Men da kommer han jo heller aldri videre og mister så mye fint, av ren frykt. Jeg skjønner hvis du ikke orker å hjelpe han over. Han er skadet. Men kanskje han er verdt det? Edit: enig i det du skriver over. Jeg lever mye heller i ild og kjærlighet og mister det, enn å aldri tørre. Push han ut av det! Endret 9. august 2022 av Ulla Ullsokk 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Hva gjør det med selvfølelsen å ikke være god nok til å være kjæreste? Anonymkode: 4b033...783 2
exictence Skrevet 9. august 2022 Forfatter #7 Skrevet 9. august 2022 Ulla Ullsokk skrev (1 minutt siden): Han orker ikke tanken på å miste noen igjen og vil derfor ikke knytte seg. Men da kommer han jo heller aldri videre og mister så mye fint, av ren frykt. Jeg skjønner hvis du ikke orker å hjelpe han over. Han er skadet. Men kanskje han er verdt det? God spørsmål. Han takker meg noen ganger for å ha gitt ham opplevelser og dratt han med på ting. Det gjør meg godt. Han setter pris på meg. Det viser han. Han er verdt det, ja. Men kanskje det en gang blir for vanskelig for meg. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva gjør det med selvfølelsen å ikke være god nok til å være kjæreste? Anonymkode: 4b033...783 Jeg er god nok som en som noen vil ha, føler jeg. Jeg har god selvtillit. Men det er vondt alt dette. Men det er også så godt. Jeg føler på mange måter at jeg er viktig i hans liv, og at jeg betyr mye for ham. Men jeg føler at det bare er et kapittel i livet. Som det er en mening i. For begge. 3
Queen of the North Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 En gjennomsnittlig sørgeperiode etter å ha mistet noen som står en veldig nært er 5 år. Han er nok i stand til å ha og sette pris på kjæresteopplevelser med en ny, men ønsker nok ikke å inngå ett nytt langvarig forhold da han ikke er klar til å gi helt slipp på det som var og erstatte det med noe tilsvarende. I dette tilfellet så ville jeg hørt etter. Ett casual forhold 👍 hvis du er på leting etter ditt livs kjærlighet så ville jeg gått videre - det kommer kun til å medføre skuffelse da han henger flere skritt bak deg og du vil havne i skyggen av den andre inntill han er klar. 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 Queen of the North skrev (31 minutter siden): En gjennomsnittlig sørgeperiode etter å ha mistet noen som står en veldig nært er 5 år. Han er nok i stand til å ha og sette pris på kjæresteopplevelser med en ny, men ønsker nok ikke å inngå ett nytt langvarig forhold da han ikke er klar til å gi helt slipp på det som var og erstatte det med noe tilsvarende. I dette tilfellet så ville jeg hørt etter. Ett casual forhold 👍 hvis du er på leting etter ditt livs kjærlighet så ville jeg gått videre - det kommer kun til å medføre skuffelse da han henger flere skritt bak deg og du vil havne i skyggen av den andre inntill han er klar. Jeg skriver under på alt dette. Mistet min kjæreste etter langt samboerskap som ung. Anonymkode: c4d3e...72d 2
exictence Skrevet 9. august 2022 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2022 Queen of the North skrev (57 minutter siden): En gjennomsnittlig sørgeperiode etter å ha mistet noen som står en veldig nært er 5 år. Han er nok i stand til å ha og sette pris på kjæresteopplevelser med en ny, men ønsker nok ikke å inngå ett nytt langvarig forhold da han ikke er klar til å gi helt slipp på det som var og erstatte det med noe tilsvarende. I dette tilfellet så ville jeg hørt etter. Ett casual forhold 👍 hvis du er på leting etter ditt livs kjærlighet så ville jeg gått videre - det kommer kun til å medføre skuffelse da han henger flere skritt bak deg og du vil havne i skyggen av den andre inntill han er klar. Tusen takk. Godt svar. 1
exictence Skrevet 9. august 2022 Forfatter #11 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Mistet min kjæreste etter langt samboerskap som ung. Anonymkode: c4d3e...72d ❤️ 1
AprilLudgate Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 De (riktignok relativt få heldigvis) jeg kjenner som he opplevd dette har gått videre i seriøse relasjoner. Så jeg ville spurt han åpent, og gått videre om du får et nei. Kan være flere grunner enn denne livskrisen som gjør at han ikke ender opp med noe langvarig med noen enda. 1
exictence Skrevet 9. august 2022 Forfatter #13 Skrevet 9. august 2022 DundreMilfin skrev (29 minutter siden): Så jeg ville spurt han åpent, og gått videre om du får et nei. Kan være flere grunner enn denne livskrisen som gjør at han ikke ender opp med noe langvarig med noen enda. Jeg har spurt. Det er ikke han som har sagt at det er grunnen. Han sier at han vet ikke om han vil ha kjæreste. Han har følelser for meg, har han sagt. Men han har sagt at han ikke vil være kjæreste. 1
AprilLudgate Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 exictence skrev (12 minutter siden): Jeg har spurt. Det er ikke han som har sagt at det er grunnen. Han sier at han vet ikke om han vil ha kjæreste. Han har følelser for meg, har han sagt. Men han har sagt at han ikke vil være kjæreste. Det er jo utrolig kjipt, men da er han jo klar i talen. Han vil ikke ha kjæreste. Så da bruker man jo tiden på noen som ikke ønsker det samme som deg. 2
exictence Skrevet 9. august 2022 Forfatter #15 Skrevet 9. august 2022 DundreMilfin skrev (2 timer siden): Han vil ikke ha kjæreste. Så da bruker man jo tiden på noen som ikke ønsker det samme som deg. Ja, 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 Det å finne noen ny hvor samlivet ble avsluttet av døden er komplisert og varierer nok veldig fra person til person. Noen trenger tid, mer tid, eller masse tid. 5 år er ikke allverdens tid. Jeg hadde nettop kommet over traumene etter dødsfallet etter 5 år. Jeg var i et nytt forhold etter 7 år, men det var veldig forvirrende det også. Anonymkode: c4d3e...72d 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #17 Skrevet 9. august 2022 Romilo skrev (6 timer siden): Ikke gi kjæreste-fordeler til noen som ikke vil være kjæreste, så sparer du deg sorgen. KJærestefordeler? Du er klar over at menn generelt får mer ligg med å være singel over tid? Den eneste kjærestefordelen menn får er at lommeboka tømmes for hver måned. Anonymkode: baabd...84b 1
Eryn Skrevet 9. august 2022 #18 Skrevet 9. august 2022 Romilo skrev (6 timer siden): Ikke gi kjæreste-fordeler til noen som ikke vil være kjæreste, så sparer du deg sorgen. Klokeste jeg har lest her inne på lenge! 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 På en måte så er jo ikke årsaken til at han ikke vil ha kjæreste så relevant. Han vil bare ikke ha det, og han har sagt det til deg. Du er som de tidligere kvinnene han har møtt, det blir ikke noe mer enn det er nå. Han vil ikke ha kjæreste. Anonymkode: 7f5f6...096
exictence Skrevet 10. august 2022 Forfatter #20 Skrevet 10. august 2022 Romilo skrev (17 timer siden): Ikke gi kjæreste-fordeler til noen som ikke vil være kjæreste, så sparer du deg sorgen. Eryn skrev (11 timer siden): Klokeste jeg har lest her inne på lenge! Hm Ja, hvis man bare gir. Men hva hvis man også får selv mye igjen for det? Men man får bare ikke alt? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På en måte så er jo ikke årsaken til at han ikke vil ha kjæreste så relevant. Han vil bare ikke ha det, og han har sagt det til deg. Du er som de tidligere kvinnene han har møtt, det blir ikke noe mer enn det er nå. Han vil ikke ha kjæreste. Anonymkode: 7f5f6...096 Ja, jeg tror heller ikke det blir noe kjæreste non gang. Ganske sikkert. Men jeg føler intens lykke når jeg er med ham. Alltid hver gang. Men sorgen er også stor i etterkant når ikke er her. Så dumt at sorgen er så stor. Jeg kan velge om jeg vil ha det som nå med intens lykke, og stor sorg. Eller et alminnelig liv med litt glede og litt sorg. Hva ville du valgt av de to tingene? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå