AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Der er et ganske ferskt vennskap, men vi har delt mye da vi har begge vært igjennom veldig tøffe ting. Vi har mye felles ellers også og hun har vært veldig tydelig på hvor mye vennskapet betyr for henne. Men nå har hun det tøft og tror hun rett og slett prøver å holde hodet over vann samtidig som hun blir dratt under. Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg kan gjøre. Jeg sender henne melding i ny og ne for å høre hvordan det går, ikke for ofte slik at det blir for mye. Ikke alltid hun svarer, og jeg har sagt at det gjør ingenting når hun unnskylder seg, men vit at jeg er der. Jeg har også prøvd å få henne ut en tur å finne på noe enkelt da jeg vet at nye impulser ofte kan hjelpe litt på og vi bor ikke så langt unna. Vi avtaler en dag, men så tror jeg det blir vanskelig for henne når vi skal møtes og hun avlyser. Vet ikke om det også er ting som oppstår som gjør at det blir avlyst de gangene vi har avtalt. Hun gir veldig lite tilbake, som er forståelig, men også vanskelig å tyde. Skal man backe unna eller skal man fortsatt vise at man er der? Jeg ville jo likt at noen viste at de brydde seg, men man er jo så forskjellige. Anonymkode: 729b6...304
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Tenker du har gjort ditt jeg. Du er der for henne når hun trenger deg Anonymkode: b5b72...646 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Synes du gjør en god jobb allerede. Hvis dere begynner å bli nære ville jeg kanskje vært direkte og rett og slett spurt hva hun har behov for akkurat nå og hva jeg kan bidra med + hvordan hun foretrekker å bli kommunisert med i tøffe perioder. Selv liker jeg at folk sender meldinger, forteller om hverdagen sin og ellers støtter når jeg har det tungt, men jeg har også venninner som er helt motsatte og helst vil være i fred. Anonymkode: a660c...a6b 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 Ville ringt henne❤️ Anonymkode: 7bdb0...bf6 1
navnet Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Jeg tenker at dersom dette har foregått over lengere tid (6 mnd ++) så er det innafor å dra på besøk eller ringe henne å si at du kanskje føler at hun signaliserer at hun trenger litt fred, og at du ønsker å respektere dette å backer litt av. (og så kan du la henne snakke litt om hva hun føler etter det) Det er hyggelig med venner, men ikke spesielt hyggelig om det skal være ensidig over lengre tid. Selvsagt skal man respektere at venner av og til går gjennom perioder hvor det er vanskelig å holde kontakten, men dersom dette blir normalen så begynner jeg å tenke på deg i dette forholdet. Det er ikke rettferdig at du skal ta initiativ, gi av deg selv og strekke ut hånd gang på gang, og aldri få noe i retur. Snakk med henne, gi henne en sjanse til å formulere tankene sine ang vennskapet til deg og hva hun ser for seg,. Kanskje er hun sliten og lei, og det er for mye for henne, og da kan man si at man lar ting ligge litt så er hun hjertelig velkommen til å ringe når hun er i bedre form, kanskje hun ønsker støtte men sliter med og kommunisere dette, eller kanskje hun rett å slett ikke innser at hun ikke nærer under vennskapet med deg, og trenger en liten oppvåkning på at du også trenger kontakt i relasjonen. Uansett så er det ingen av oss som vet hva som foregår i hodet på din venn, og det er en dialog du bør ta med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå