Gå til innhold

Dagens eldre( folk over 40) hadde ikke overlevd en dag som unge idag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De hadde fått ekstremt dårlig mental helse og blitt narsissistiske. 

Anonymkode: 76fc7...85c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Pluss på 30 - 40 år til du, så kan du begynne å prate om de eldre.

AnonymBruker
Skrevet
Athena Catalina skrev (2 minutter siden):

Pluss på 30 - 40 år til du, så kan du begynne å prate om de eldre.

Ikke ødelegg for ts nå 😅

Anonymkode: df3c3...701

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, ts, denne tråden vil bli ødelagt av gamlinger (40-50 år), som påstår at de ikke er gamle 😂 Det virker som de er totalt uten selvinnsikt.

Folk på 40+ er objektivt sett gamle, så å kalle dem "eldre" er helt korrekt 🙂 

Anonymkode: e88b6...76e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 og sjeleglad for at jeg ikke er ung i dag. 

Anonymkode: e9093...46e

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å dagens unge hadde ikke overlevd en dag på 70 tallet. Da hadde vi det ikke så lettvint som det er idag.

Hilsen gamling/ oldis på 57 😁

Anonymkode: d30d1...5c2

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sorry, ts, denne tråden vil bli ødelagt av gamlinger (40-50 år), som påstår at de ikke er gamle 😂 Det virker som de er totalt uten selvinnsikt.

Jeg kalte nettopp meg selv for eldre i annen tråd. 

Det er ikke tilstrekkelig med kjønnskamper og hat- tråder på kg? Vi må begynne med å lage foraktelige tråder om unge vs eldre også nå? 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Omtrent som dagens unge, altså? Eller misforsto jeg deg nå?

Anonymkode: f9484...405

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei de er midtveis i livet, verken unge eller gamle 😄

Skrevet

Hvorfor mener du at vi hadde fått ekstremt dårlig helse og blitt narsissistiske?

Nasrsissisme er en personlighet som ligger latent i deg og trigges av miljø og oppvekst. Det samme gjelder forsåvidt dårlig mental helse. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok de hadde overlevd, men at de hadde vært ufattelig irriterende for samfunnet rundt dem.

Om vi hadde spolt deres biologiske klokke tilbake tjue år, slik at de gikk gjennom tjueårene sine sammen med oss andre, ville vi ikke bare ha fått et kollapset velferdssystem (siden omtrent alle kvinner over førti går på nav), men det hadde også vært neser overalt hvor neser ikke behøves være. Konservative og bitre mennesker med intet annet å gjøre enn å starte tråder om hvordan den yngre generasjonen snart vil bli akkurat som dem. 

Nesten morsomt, om det ikke var så fryktelig, fryktelig tragisk.

Anonymkode: 965d2...41a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja en er vel ung til en er 40 så om en på 40 gir seg ut for å være 39 så klarer nok vedkommende seg bra.

Derimot å være ungdom er nok noe annet, men jeg regner med at mennesker fortsatt er mennesker selvom det er mye enklere å bli hengt ut for et eller annet. Et rykte ville gått før også, men tatt lengre tid. På den annen side nå drukner det kanskje mer i informasjonsstrømmen. 

Nå er det mer polarisering i samfunsdebatten og da er det kanskje enkelt å hoppe på ett eller annet politisk korrekt, også kan budskapet skreddersyes mer.

Når det gjelder det mentale kan det nok være større ytterpunkter mellom å være populær og ensom, og kanskje dette vil vise seg i helsevesenet i framtida.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke legge litt mer energi og arbeid i en tråd enn dette? Det blir litt sånn latmannsopplegg, bare slenge fra seg en påstand og liksom håpe på det beste.

Anonymkode: 80e65...2d4

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Trolltunge skrev (31 minutter siden):

Jeg kalte nettopp meg selv for eldre i annen tråd. 

Det er ikke tilstrekkelig med kjønnskamper og hat- tråder på kg? Vi må begynne med å lage foraktelige tråder om unge vs eldre også nå? 

Dette er et resultat av AB-funksjonen. Man kan legge igjen påstander uten å måtte stå for dem i ettertid. Man kan ha utallige brukere her inne, og gjemme brukernavnene, og da blir resultatet et slikt miljø som dette. Det er alltid AB-er som lager disse innleggene og trådene. Det er det en grunn til. Dette forumet hadde vært mye bedre hvis man ikke kunne gjemme brukernavnet.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Vallahornet skrev (25 minutter siden):

Dette er et resultat av AB-funksjonen. Man kan legge igjen påstander uten å måtte stå for dem i ettertid. Man kan ha utallige brukere her inne, og gjemme brukernavnene, og da blir resultatet et slikt miljø som dette. Det er alltid AB-er som lager disse innleggene og trådene. Det er det en grunn til. Dette forumet hadde vært mye bedre hvis man ikke kunne gjemme brukernavnet.

Du har nok rett i det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 og sjeleglad for at jeg ikke er ung i dag. 

Anonymkode: e9093...46e

Signerer denne. Jeg er ufattelig takknemlig for at jeg fikk ha en lykkelig barndom uten en skjerm i trynet 24/7. Hvor Youtube, Tiktok, shoppinghysteri og skjønnhetsfiltere ikke eksisterte. Hilsen 81-modell.

Anonymkode: ce02d...a63

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror dagens unge har en vanskeligere skolegang i tillegg. Om de som er 40 år nå hadde gått på feks vgs med dagens unge tror jeg nok de hadde slite. Det var lettere å få jobb før uten utdanning enn det er nå.

Anonymkode: 2d874...f21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagens eldre lever faktisk i det samme samfunnet som dagens unge; de lever ikke akkurat på en annen planet. ...

Så de hadde nok klart seg helt fint selv om de var 20 år yngre.

Anonymkode: c058c...842

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle tilpasser seg den kulturen/tidsaldersom de vokser opp i. Klart vi som var unge på 90-tallet ville opplevd det noe merkelig å være ung i 2022. Alt var mye bedre før……sier hver generasjon🫡

Anonymkode: a9692...a98

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette var litt tynt, kanskje du kan utdype litt hva du mener her? 

Anonymkode: 90496...717

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...