Gå til innhold

Folk som ser ut som sin egen alder men mener de ser yngre ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på date med en fyr som snart fyller 55. Før han sa hvor gammel han var så tenkte jeg at han måtte være ca slutten av 40årene/begynnelsen av 50. Når han fortalte at han straks var 55 responderte jeg med å si "oi, du holder deg godt". Så sier han at folk har sagt til han at han ser ut som han er 30. 

Selv om man holder seg godt så vil jo ikke det si at de ser ut som en ungfole. Han hadde f.eks nesten helt grått hår på hodet, tennene var ikke de peneste og avslørte alderen ganske kjapt. 

Uansett så mistet jeg interessen ganske fort etter det utsagnet. Fordi jeg visste ikke hva jeg skulle si til det og synes folk som sier sånn har en urealistisk tankegang. Jeg nærmer meg selv 40. 

Er det overfladisk av meg å droppe han pga dette? 

Anonymkode: e930e...058

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, 30 var litt optimistisk ja.

Anonymkode: efe27...05a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nja.... må si du har en utrooooooolig lav terskel for å droppe en mann bare pga én formulering.

Det kan jo godt tenkes han har rett? Bare fordi du ikke synes han ser 30 ut så betyr det ikke at andre har sagt at han ser ut som han er 30? Min eks var 50 og jeg mener oppriktig at han ser ut som om han er 30. Han holder seg ubeskrivelig godt i mine øyne.

Dessuten kan kan si mye rart på en første date når man er litt nervøs og klein. Så går man hjem og klasker seg selv i panna for at man sa noe så teit.
Om mennene jeg har datet skulle tatt alle mine idiotiske formuleringer dønn seriøst så hadde jeg virkelig slitt. 😛 Såeh, kanskje ikke ta folk så alt for seriøst? Sa han ikke andre ting som var interessant? hvordan var totalinntrykket?

Anonymkode: 707a5...80e

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Min ex ser oppriktig ut som han er 25-30, og er 43.  Men kanskje andre mener han ser 35 ut,..!Det kan jo variere.

Da han var 30 trodde folk han var 18, mens jeg trodde han var 21- så ungdommelig utseendet har fulgt han hele livet og han har hørt det MYE gjennom livet. Ikke rart hvis en fyr med ungdommelig utseendet kommenterer det selv 

Anonymkode: d5f74...82e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt flåsete sagt, men jeg syntes jo man dropper daten pga. en kommentar som kanskje ikke falt i smak. Ville nok sett an helheten og tatt det ut fra det. Dersom han skulle vise seg å være en kronisk midtlivskrise blir det jo selvsagt noe annet, men det er jo ikke den ene kommentaren som avgjør det. 

Anonymkode: d8666...12b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men syns han selv han ser ut som 30 år? Jeg får noen ganger vise legitimasjon for å kjøpe tobakk og jeg er 35. Det betyr jo ikke at jeg syns at jeg ser ut som 18, eller at alle syns det. 

Anonymkode: 6ff75...64f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Huff, min mann er en slik. Han er virkelig flott for alderen, det er helt som det er, men han tar også alle kommentarer om at han ser ut som han er i 30 årene som god fisk, og skryter av dette. 

Greit nok at skikkelig fulle folk en kveld med dempet belysning kan ta så feil, det gjør tilsvarende angående meg- eller er kun smiskete/ overhøflige-, men han er 51 år, og selv om han holder seg godt for alderen er det bare pinlig å hevde at han ser ut som ham er i 30 årene. Det gjør han ikke. 

Det mer normale er å si takk til slike kommentarer, men ikke ta det til seg som en slik sannhet at man skryter av det. Jeg blir flau når min mann gjentar slikt. Fint å ha bra selvtillit altså, men litt selvinnsikt og realisme er også bra å ha. 

Anonymkode: dfe91...24d

• Liker 4
Skrevet

Han gjenga jo bare utsagn han har hørt fra andre. Han kan jo ha et mer realistisk syn på det selv. Jeg får også tidvis høre slike utsagn, men jeg går da ikke rundt og tenker jeg ser ut som en 30-åring likevel (er 40+).

Tenker terskelen er litt vel lav hvis du dumper av utsagnet alene, men samtidig så ville du sikkert ikke gjort det om du følte full klaff ellers. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nja.... må si du har en utrooooooolig lav terskel for å droppe en mann bare pga én formulering.

Dette er neppe «bare en formulering», men et sannhetens øyeblikk der fyren avslører et fullstendig oppblåst og urealistisk selvbilde. Et ildrødt flagg, for å si det forsiktig.

Anonymkode: f5985...f19

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Å droppe han for en flåsete bemerking er kanskje å dømme fyren hardt. Men å droppe han pga hans faktiske alder er helt greit når han tydeligvis er over 15 år eldre enn deg. Hvem vil ha en pensjonist til mann når man blir 50? Er vel ikke så rart fyren får et oppblåst ego der når han faktisk har sjanse på damer i 30 årene.

Anonymkode: ff67a...5b4

• Liker 2
Skrevet

Jeg støtter TS sin vurdering. Uttalelsen kan tyde på en litt spesiell form for selvopptatthet. Hvem vil vel bygge relasjon med en narsissist?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du trygt kan slippe føle deg forpliktet til å ta deg av nesten 20 år eldre menn, samme hva de sier..

Anonymkode: a71bb...214

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Olaug Olsen skrev (5 minutter siden):

Jeg støtter TS sin vurdering. Uttalelsen kan tyde på en litt spesiell form for selvopptatthet. Hvem vil vel bygge relasjon med en narsissist?

Jøss. Jeg tenker også at ser ut som 30 er å overdrive når man er 55 , men narsissist?

Anonymkode: 6dcbb...080

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En vesentlig grunn til at mange ukritiske eller selvopptatte personer svever i den villfarelse at de ser (mye) yngre ut enn de faktisk gjør, er selvsagt all den falske smigeren som mange strør om seg med. Det er bare å ta en titt på SoMe-kulturen, der folk nærer hverandres narsissisme med gjensidige superlativer. Særlig populært er det å gi falske utseende-kommentarer, og ingenting står jo høyere i kurs enn «ungdommelighet».

Anonymkode: f5985...f19

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har vel hatt noen opplevelser på butikken og polet da. Blir ofte bedt om ID selv når jeg kjøper øl, og jeg er 39. Tviler på at jeg ser SÅ ung ut, så er vel bare noen sosete kassafolk.

Anonymkode: c128a...c12

Skrevet

Jeg fikk barnebilett på bussen da jeg var passert 30.

Måtte ofte vise leg på polet like lenge.

Slipper det nu når jeg er i midten av 50-åra 😁

AnonymBruker
Skrevet

Aldri skjønt hvorfor menn bryr seg om det å skal se så ung ut, kvinner vil jo ikke ha menn under 30 uansett (kanskje fordi den genrasjon menn har blitt fortalt av kvinner at de må ikke oppføre seg som menn og oppdager at det ikke funker for dem å få seg kvinner tils de begynner å oppføre seg som menn), og så har du alle ulike kategorier for eldre menn som et etterraktet.

Jeg har sett kanskje et par stykker som er i 70 årene som hvor om du hadde spurt meg ville jeg sagt 50+

Men som regel opplever jeg mer, og dette er bare noe jeg har sett hos menn av en eller annen grunn. Noen menn når de blir rundt 25 ser ut som de er mellom 35 og 40, blir litt eldre ser ut som de er 40-45, og så ser de ut som at de er rundt 40 resten av livet sitt. Kanskje litt salt og pepper i håret eller skjegg, men de kan jo menn på 40 også få. 

Anonymkode: 4c8a8...0a2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men syns han selv han ser ut som 30 år? Jeg får noen ganger vise legitimasjon for å kjøpe tobakk og jeg er 35. Det betyr jo ikke at jeg syns at jeg ser ut som 18, eller at alle syns det. 

Anonymkode: 6ff75...64f

Jeg og. Er 40. 😂 synes nå selv at jeg ser ut som minst 35. Så vet ikke hvorfor de maser om leg. 

Anonymkode: 63f26...9c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Aldri skjønt hvorfor menn bryr seg om det å skal se så ung ut, kvinner vil jo ikke ha menn under 30 uansett (kanskje fordi den genrasjon menn har blitt fortalt av kvinner at de må ikke oppføre seg som menn og oppdager at det ikke funker for dem å få seg kvinner tils de begynner å oppføre seg som menn), og så har du alle ulike kategorier for eldre menn som et etterraktet.

Jeg har sett kanskje et par stykker som er i 70 årene som hvor om du hadde spurt meg ville jeg sagt 50+

Men som regel opplever jeg mer, og dette er bare noe jeg har sett hos menn av en eller annen grunn. Noen menn når de blir rundt 25 ser ut som de er mellom 35 og 40, blir litt eldre ser ut som de er 40-45, og så ser de ut som at de er rundt 40 resten av livet sitt. Kanskje litt salt og pepper i håret eller skjegg, men de kan jo menn på 40 også få. 

Anonymkode: 4c8a8...0a2

Har en mistanke om at menn som hevder de ser MINST 15 år yngre ut enn sin biologiske alder bruker det som et slags argument for å prøve seg på 15 år yngre damer😁

Anonymkode: cd7ff...24d

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg må også fremdeles vise leg på polet, begynner å dra på åra nå, så regner med at det skjer på ren automatikk. Får kjærlighet på pinne da, så skal ikke klage!

Anonymkode: beb82...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...