Gå til innhold

Eggløsning etter MA og SA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet det er mange tråder om dette, men ønsker svar som tydelig viser hvor langt man var på vei når  MA eller SA skjedde, og hvor mange uker det tok å få negativ gtest og om dere vet når første eggløsning kom?

Og, har lest at ikke alle får eggløsning etter SA/MA før første mens. Hvor vanlig er dette? Trodde at man må ha eggløsning før mens skal komme, men det  fungerer kanskje annerledes etter å ha mistet?

Tusen takk for alle svar som kommer. :) 

Anonymkode: 7425a...264

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må ikke ha eggløsning for å få mens, hverken når man mister eller ellers altså. Veldig korte eller veldig lange sykluser KAN indikere ingen eggløsning. 

Jeg mistet etter 8 uker, det tok ca 5 uker å få negativ graviditetstest. eggløsning cd 47.

Anonymkode: a6450...06c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få blødning uten EL, men det er da ikke en mens, men ellers stemmer det hun over skriver.

SA uke 7, testet ikke med gtest, eltest viste en peak ca dag 21, men var ikke tydelig positiv (rfsu tester og jeg vet at jeg drakk litt mye, tok dem bare på kveldene, så mulig at det var el uten at jeg oppdaget) og fikk blødninger dag 37 etter SA.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet i MA i uke 8. Fikk negativ g-test 18 dager etter medisinsk abort. Første syklusen landa på 41 dager (6 uker). Kroppen var helt på bærtur disse ukene, og hadde symptomer på graviditet og eggløsning om hverandre i mange uker. Tror ikke jeg hadde eggløsning denne syklusen (men testet ikke). Syklusene etterpå har jeg fått eggløsning sent (syklusdag 23, 22 og 21), og kort lutealfase. Men virker som det begynner å stabilisere seg litt mer nå muligens. For min del har ting tatt tid etter aborten..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA i uke 6, utskraping i uke 9. Fikk ikke mensen tilbake før 3 måneder etter utskraping (hadde litt spotting rundt mensen-tidspunktet de to første mnd). Begynte ikke med el-testing før 5 måneden etter utskraping, men da hadde jeg eggløsning, og har hatt det hver måned i 3 måneder nå. Så synes dette har tatt laaang tid:-/

Anonymkode: 8a225...848

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

MA i uke 6, utskraping i uke 9. Fikk ikke mensen tilbake før 3 måneder etter utskraping (hadde litt spotting rundt mensen-tidspunktet de to første mnd). Begynte ikke med el-testing før 5 måneden etter utskraping, men da hadde jeg eggløsning, og har hatt det hver måned i 3 måneder nå. Så synes dette har tatt laaang tid:-/

Oi, det var lenge. Har du fått noe forklaring på mulige årsaker? Håper du blir gravid igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi, det var lenge. Har du fått noe forklaring på mulige årsaker? Håper du blir gravid igjen snart.

Jeg har hadde ganske høyt hcg-nivå ved utskraping, så tror det tok 3 mnd å få tilbake mensen på grunn av det.

takk:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa uke 8, blødde 1 uke ca.  fikk mensen etter 3, 5 uke. Hadde positive graviditetstester frem til da. Men etter mensen (var bare noen dager) så var testene negativ. Så ca 3, 5 - 4 uker her. :) el til vanlig tid etter det. Ca dag 14 i 28 dagers syklus hos meg. 

Anonymkode: 9a85b...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...