AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Hei, jeg er 35 år og har aldri før hatt noe problemer med urinlekkasje ved feks hoste… men nå har jeg hatt influensa i 4 dager, med en del hoste. Plutselig i går merker jeg at når jeg hostet, så kom det en liten skvett.. ble obs på dette og det skjedde nesten hver gang jeg hostet. I dag det samme, men jeg merker at jeg venter med å hoste fordi jeg også forventer lekkasje😐 Andre som har opplevd at problemet har kommet så brått på? Vil det roe seg, eller er det slik det vil være livet ut nå😩 jeg gjør knipeøvelser innimellom, men skjønner at nå MÅ jeg legge det inn i kalenderen for hver dag.. Anonymkode: 15bb5...aa1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Sjekk får urinveisinfeksjon å ta knipeøvelser Anonymkode: 903f8...7f3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Det kan komme ganske brått på, ja. Med alderen blir man slappere, og da er det lurt med knipeøvelser, ja. Hadde selv plagsomt mye lekkasjer ved en voldsom hoste-sykdom tidligere i vår, utrolig plagsomt. Anonymkode: 5a06b...c6c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Det kan bli midlertidig verre på grunn av belastningen av å hoste mye, ja. Men ta det som en oppvekker! Og ta knipeøvelsene på alvor Anonymkode: a587a...d84
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, jeg er 35 år og har aldri før hatt noe problemer med urinlekkasje ved feks hoste… men nå har jeg hatt influensa i 4 dager, med en del hoste. Plutselig i går merker jeg at når jeg hostet, så kom det en liten skvett.. ble obs på dette og det skjedde nesten hver gang jeg hostet. I dag det samme, men jeg merker at jeg venter med å hoste fordi jeg også forventer lekkasje😐 Andre som har opplevd at problemet har kommet så brått på? Vil det roe seg, eller er det slik det vil være livet ut nå😩 jeg gjør knipeøvelser innimellom, men skjønner at nå MÅ jeg legge det inn i kalenderen for hver dag.. Anonymkode: 15bb5...aa1 31 år, og har hatt problemer med dette (men da ved nysing, ikke hoste) i noen år. Det er muskler der nede, som alle andre steder. Om de ikke brukes, så vil de bli mindre sterke, til det punktet at man kan oppleve lekkasjer. Det er mer vanlig enn man tror, selv for de som meg som ikke har født barn ol. Musklene må brukes og trenes. Jeg har funnet hjelp i denne her: https://www.sinful.no/perifit-kegel-bekkenbunnstrener Den koster, og bekkenbunnsøvelser er gratis å gjøre. MEN den har hjulpet meg med at; 1. Det er gøy, jeg spiller bokstavligtalt spill med vagina. 10-15 min flyr forbi. 2. Den gir deg beskjed når du gjør det riktig vs feil. For det er veldig enkelt å bruke feil muskler/teknikk for å klemme. Man skal bruke bekkenbunnsmusklene, og ikke buktrykket til å knipe. 3. Den kan gi deg varsling om at du må huske å gjøre øvelsene dine. 4. Den har ulike program. Så om du faktisk når et punkt der du er fornøyd i forhold til lekkasje, kan du bytte program å begynne på et annet som er godt for noe annet. Du tar en quiz og får anbefalt program å bruke. Anonymkode: 9007a...e9c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå