GĂ„ til innhold

Hvordan er dagene dine med 3 mnd gammel baby?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

StÄr opp med storesÞster, spiser og gjÞr henne klar for barnehagen med han i bÊresjal

FĂžlger henne dit

Sover

Ligger i babygym

GjĂžr husarbeid med han i sjal

Lager middag

Henter storesĂžster

Anonymkode: 3ecd1...b33

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

StÄr opp, baby sitte 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

StÄr opp med storesÞster, spiser og gjÞr henne klar for barnehagen med han i bÊresjal

FĂžlger henne dit

Sover

Ligger i babygym

GjĂžr husarbeid med han i sjal

Lager middag

Henter storesĂžster

Er du alene med de?

Anonymkode: 61ea4...734

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

Med begge mine har det vÊrt stÄ opp grytidlig (babyer som var veldig morgenfugl), sÄ en evig runddans av amming, tÞrke gulp, klesvask, bleieskift, trilleturer, "leking", osv. Syntes det var forferdelig slitsomt og kjedelig begge gangene. 

Anonymkode: eb153...681

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker

VÄkner litt fÞr 8 mens pappaen gjÞr klar storebror til barnehagen. Tar det med ro i sengen og gir et morgenmÄltid.

Hvis hun er vÄken fÄr hun ligge litt pÄ magen min. NÄ for tiden liker hun godt Ä ligge pÄ tvers, slik at hun kan lÞfte seg opp og se ut vinduet. Noen ganger blir hun sliten, drikker litt melk og sovner.

Hvis hun sover stÄr jeg opp alene, lager frokost og ordner litt klesvask.

Gjennom dagen veksler vi pÄ soving, leking i babygym, sang/lesing med meg, bleieskift, sprelle litt naken pÄ badet, amming og mer soving. Soving er helst pÄ meg, i vugga eller i vogn. Jeg tar litt klesvask og ordner middag i lÞpet av dagen mens hun sover eller leker i babygym.

Kl 15-1530 legger jeg henne fornÞyd i vogna, og vi gÄr for Ä hente storebror i barnehagen. Etter en time er vi tilbake igjen, og sitter gjerne ute litt hvis vÊret er fint. Storebror fÄr litt mat, hvis han ikke fikk mat pÄ vei hjem.

Hvis begge barna er fornÞyd lager jeg ferdig middagen. Mannen er hjemme rundt 17, sÄ da hjelper vi hverandre med Ä fÄ ferdig middagen og holde barna fornÞyd. SÄ spiser vi. Resten av kvelden gÄr bort i amming, leking med barna og diverse, frem til storebror legges. 

EtterpÄ er det tid for Ä legge meg og baby, noe som involverer en del gulping, grÄting og ofte en tur ut for Ä roe baby. Til slutt sovner vi. Baby sliter med refluks om kvelden.

Anonymkode: 1e18d...b9e

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

StÄr opp, baby sitte 

Er du alene med de?

Anonymkode: 61ea4...734

Pappaen jobber natt sÄ jeg leverer, ogsÄ nÄr han stÄr opp sÄ tar han babyen og jeg henter storesÞster :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

AnonymBruker

NÄ er lille 5 mÄneder men ved 3 mÄneder sÄ det sÄnn ut:

StÄ opp mellom 6-8

Melk hver 3-4 timer

Hun var ikke sÄ glad i baby gym da, men prÞvde Ä aktivisere henne litt daglig. Tummytime.

Gikk gjerne en tur om dagen.

Lagde middag og gjorde annet forefallende husarbeid nÄr hun sov. Studerte litt pÄ kvelden hvis jeg orket.

Hun sov en del om dagen, og sov godt om nettene.

Jeg var alene med lille i den perioden.

Anonymkode: 7cf44...922

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...