AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Del Skrevet 9. august 2022 Har en liten pus på ca 10 uker, den setter klørne fast overalt. Kan de klippes litt? Pus har klorebrett, men får det kanskje ikke helt til enda. Anonymkode: 293ce...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Del Skrevet 9. august 2022 Ja. Kattunger er klønete og kan fort henge seg fast i ting. Veldig smart å venne dem til håndtering også, at det å få holdt potene ikke er noen krise. Anonymkode: 2bb87...a04 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. august 2022 #3 Del Skrevet 9. august 2022 Nei, katter kvesser klørne selv. Jeg har hatt katter i alle år, og aldri har jeg klippet klørne på dem, de regulerer det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Del Skrevet 9. august 2022 Ja, jeg klipper klærne på kattungene som ikke utfolder seg utendørs og naturlig kvesser klørne på den måten. Det er også mye mindre vindt når kattungen plutselig har klørne i armen på datteren eller på meg. Fort gjort å feilberegne klobruken når de er så små. Anonymkode: 9fc54...d1e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Del Skrevet 9. august 2022 Athena Catalina skrev (6 minutter siden): Nei, katter kvesser klørne selv. Jeg har hatt katter i alle år, og aldri har jeg klippet klørne på dem, de regulerer det selv. Feilinformasjon. De fleste katter gjør det, men langt fra alle. Innekatter bør følges nøye med på. Jeg klipper klørne på alle mine innekatter med ujevne mellomrom, etter hvem som trenger det mest. TS: Lurt å klippe litt ja, ellers kan kattungen i verste fall rive av seg kloa om den sitter mye fast. Anonymkode: 7119a...752 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg klipper klærne på kattungene som ikke utfolder seg utendørs og naturlig kvesser klørne på den måten. Det er også mye mindre vindt når kattungen plutselig har klørne i armen på datteren eller på meg. Fort gjort å feilberegne klobruken når de er så små. Anonymkode: 9fc54...d1e Tommel opp til dette svaret. Anonymkode: 7119a...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. august 2022 #7 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Feilinformasjon. De fleste katter gjør det, men langt fra alle. Innekatter bør følges nøye med på. Jeg klipper klørne på alle mine innekatter med ujevne mellomrom, etter hvem som trenger det mest. TS: Lurt å klippe litt ja, ellers kan kattungen i verste fall rive av seg kloa om den sitter mye fast. Anonymkode: 7119a...752 Ja, selvfølgelig blir noe annet med innekatter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Del Skrevet 9. august 2022 Ja, den er selvfølgelig bare inne, den er bare ca 10 uker gammel. Den har som sagt klorestativ, men forstår kanskje ikke hvordan den bruker det enda. Den klatrer i det hver dag, men kvesser ikke klørne sine slik som den eldre pusen vår gjør. Anonymkode: 293ce...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Del Skrevet 9. august 2022 Athena Catalina skrev (20 minutter siden): Ja, selvfølgelig blir noe annet med innekatter. Hva tror du en kattunge på 10 uker er? Anonymkode: 7119a...752 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. august 2022 #10 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva tror du en kattunge på 10 uker er? Anonymkode: 7119a...752 Innekatter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Del Skrevet 9. august 2022 Utekatter klarer som regel å slipe de selv, men mange innekatter må ha hjelp til det, selv om de har klorestolper og bruker de. En kattunge er jo inne forhåpentligvis til de er året så ja da må man nok klippe litt. Det er ikke farlig, du trenger ikke klippe mye og det vokser veldig fort ut igjen. Jeg hadde klippet uansett om det skulle bli inne eller utekatt fordi det er veldig enkelt å få de vandt med det når de er små og du vet aldri hva som skjer, kanskje katten din sliter med det i fremtiden, må bli innekatt eller velger selv å være inne, da er det vanskeligere å lære når de er voksen. Bør og øve på sele, bilkjøring, bur, sjekke ører, tenner, tannpuss osv…Da sparer du der for mye tid i fremtiden. Jeg har selv voksne adopterte katter og det er ikkeee lett. Google det så kommer det mye tips. Anonymkode: 6c21d...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Del Skrevet 9. august 2022 Ja. Startet tidlig, da jeg fikk de ved 14 uker, selv de som ikke hadde for lange klør. Det er veldig fornuftig å venne kattunger til dette, for man vet jo aldri om behovet vil dere der når den er voksen, eller ikke. Men vær forsiktig, se en video først. De har nervetråder som du må unngå å klippe over. Det krever også litt teknikk å holde fast på en trygg måte. Anonymkode: e4eec...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå