AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Har møtt et par menn. Syntes begge var litt snodige kanskje. Ikke helt min type. Han ene vet jeg ikke om jeg syntes var så attraktiv i det hele tatt. Men så finner jeg eksene til disse mennene på FB. Også viser det seg at de er helt sinnsykt pene. Og plutselig, i det forskrudde hodet mitt, ser jeg mennene i et annet lys. Plutselig blir de litt mer interessante og litt mer attraktive omtrent. Som om en del av meg tenker "hvis en SÅ pen jente likte disse karene, så må det jo være noe spesielt med dem". Er det flere som tenker slik eller er jeg bare rar? 😛 Og tenker menn det samme? Anonymkode: e876a...55a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Nei, jeg får heller sykt prestasjonsangst. Hvis han har hatt fine damer før så må jeg jo prestere skikkelig for å komme godt ut i sammenligning. Anonymkode: ea6fa...680 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Nei, det er helt irrelevant for hvordan jeg vurderer attraktivitet. Anonymkode: 5a9de...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 hæ? nei, og ikke søker jeg opp ekser på facebook heller. Om en pen jente har vært sammen med han, så kan det jo også være fordi hun er dum? Eller det kan ha blitt slutt fordi han har vært drittsekk? Eller hun har vært sammen med han for å utnytte han? Eller kanskje hun synes hans utseende er superattraktivt, og deretter dumpet han fordi han var dust? Så nei, jeg anser ikke en mann som mer eller mindre attraktiv basert på hans tidligere forhold. Anonymkode: f6435...760 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Jeg tenker nok, både ubevisst og ufrivillig, litt det samme som deg, TS. Grunnen til at jeg søker opp ekser er for prøve å unngå i fellen å gå etter menn «over min liga», som visstnok er den største synden man kan gjøre som singel kvinne. Ved å sammenligne meg med eksen (på et overfladisk plan) kan jeg i alle fall få et visst inntrykk av hvem han har sjans på og tiltrekkes av. Anonymkode: b0767...32c 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker nok, både ubevisst og ufrivillig, litt det samme som deg, TS. Grunnen til at jeg søker opp ekser er for prøve å unngå i fellen å gå etter menn «over min liga», som visstnok er den største synden man kan gjøre som singel kvinne. Ved å sammenligne meg med eksen (på et overfladisk plan) kan jeg i alle fall få et visst inntrykk av hvem han har sjans på og tiltrekkes av. Anonymkode: b0767...32c Hva om han har oppdaget at nettopp den "superpene eksen" ikke var noe tiltrekkende likevel? At han faktisk foretrekker noe annet? Det er jo tross alt en grunn til at dem ikke er sammen lengre... Og hvorfor ikke stole på at han er voksen nok til å se selv hvem han ønsker date, og bestemme selv hva som er hans liga? Jeg for min del hadde en superkjekk type for noen år siden, og etter vi ble sammen oppdaget jeg at han var kontrollerende og skikkelig kjip. Så nå er han eks. Han var kanskje "over min liga" når det gjaldt utseende, men jeg er så glad jeg ble kvitt han. Typen jeg har nå er veldig kjekk i min øyne, men ikke nødvendigvis den mange snur seg etter på gata. Noe som gjør han ekstra attraktiv for meg er at han er snill, hyggelig, morsom, har de samme interessene og behandler meg med respekt. Og den fantastiske personligheten gjør han ti tusen ganger mer attraktiv for meg enn eksen som bare hadde ett pent ytre. Anonymkode: f6435...760
herzeleid Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Har hørt at dette er relativt vanlig for kvinner. Ikke nødvendigvis så bevisst, men at en mann som andre (attraktive) kvinner vil ha blir mer attraktiv av dette. For egen del tror jeg aldri en attraktiv eks ville trukket særlig opp, men jeg kan fint se for meg det motsatte der en uattraktiv og/eller slaskete eks kunne trekke sterkt ned.
AliceNextDoor Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 Rar måte å tenke på. Jeg skal ikke date eksen til den jeg dater, så jeg ser ikke helt hvorfor jeg praktisk eller tankemessig skal ta meg tid til å i det hele tatt vurdere det. Det eneste som er interessant er jo om han er ferdig med akkurt det forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 Dette er i følge atferdsbiologer noe som er nedarvet gjennom menneskeheten. Når målet kun var å bringe arten videre var man avhengig av å ha noen målepunkt på hvem som var verdt å gjøre dette med. Når en mann da allerede var godtatt av attraktive individer var han «forhåndsgodkjent» for prokreasjon. Disse tingene ligger latent i oss alle, og hos noen slår de ut i full blomst når man er på jakt etter make 😊 Anonymkode: b6d67...a1b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 For å backe opp forrige påstand noe mer: «[But] the data we [do] have suggest that being with a woman — particularly a beautiful one thought to be the significant other — does increase a man’s appeal in the minds of female evaluators. In a 2018 review, 16 out of 18 studies found adding a presumed romantic partner to a man’s photo made other women score him as more attractive or desirable than the same man solo. Additionally, the studies that varied the beauty of the female partner found that making her more attractive also increased his score.» https://www.discovermagazine.com/mind/evolution-could-explain-why-having-a-girlfriend-makes-men-more-attractive Anonymkode: b6d67...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker nok, både ubevisst og ufrivillig, litt det samme som deg, TS. Grunnen til at jeg søker opp ekser er for prøve å unngå i fellen å gå etter menn «over min liga», som visstnok er den største synden man kan gjøre som singel kvinne. Ved å sammenligne meg med eksen (på et overfladisk plan) kan jeg i alle fall få et visst inntrykk av hvem han har sjans på og tiltrekkes av. Anonymkode: b0767...32c Etter å ha lest mer og mer virker det som at det er ganske naturlig. Det er jo ikke for ingenting at en mann som ikke har hatt sex etter en hvis alder blir sett på som mindre verdifull, mens for kvinner vil en veldig erfaren mann kanskje synes avhengig av grunnen til at hun ikke har hatt det og hvor eventyrlysten hun er når det først skjer. Men for det meste vil menn ikke bry seg. Vært første hos en mann som var 25, og hadde du satt dem side ved side rent utseende messig ville nok kvinner flest sett på han som mer attraktiv enn mannen jeg er med nå. Syntes han var helt grei, og tenkte det kunne kanskje bli noe når vi startet å date, så på tredje ordentlige date helt tilfeldig traff vi på to av eksene hans. Jeg var ikke observang på grunnen den kvelden, i hode mitt var det bare en veldig bra date hvor han allerde hadde gjort bra inntrykk mens tredje daten var noe spesielt. Men idag er jeg ganske sikker på at grunnen til at jeg lå med han den kvelden var når jeg fikk se hvor smell vakker eksene hans var, som gav meg et ubevist hint om at han var ettertraktet eller i det minste må være bra i senga. Anonymkode: c0744...8ab
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 Syns ikke de blir mer attraktiv med attraktiv eks, er mer likegyldig. Men opplevd å miste litt interesse når eksene ikke har vært pene i det hele tatt. Anonymkode: 222e9...f9d 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 Har aldri sett eksene til kjæresten min. Trur virkelig ikke jeg ville brydd meg uansett hvordan de ser ut. Anonymkode: 12d79...048 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har møtt et par menn. Syntes begge var litt snodige kanskje. Ikke helt min type. Han ene vet jeg ikke om jeg syntes var så attraktiv i det hele tatt. Men så finner jeg eksene til disse mennene på FB. Også viser det seg at de er helt sinnsykt pene. Og plutselig, i det forskrudde hodet mitt, ser jeg mennene i et annet lys. Plutselig blir de litt mer interessante og litt mer attraktive omtrent. Som om en del av meg tenker "hvis en SÅ pen jente likte disse karene, så må det jo være noe spesielt med dem". Er det flere som tenker slik eller er jeg bare rar? 😛 Og tenker menn det samme? Anonymkode: e876a...55a Hilsen mann Anonymkode: 261df...659 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå