student2011 Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Hei, hva er vanlig å tilbringe til av tid med motsatt kjønn, utenom kjæresten? Har jobbet mye på reis og nettopp blitt samboer med en jente. Hun spurte om det vsr greit om hun deltok på en aktivitet med en mannlig kollega, noe jeg bare syntes var positivt. Har vist seg i ettertid at de har tilbringt mye tid sammen. Han er ogsp på reis og vekke fra familien, og har to små barn hjemme der ene bare er 4-5mnd. Det er ikke så mye å gjøre på kveldstid etter jobb, men synst likevell å tilbringe 3-4t etter jobb hver dag er mye (siden de også jobber tett ilag) Er det unormalt for meg å synst dette er rart? Har tatt de opp, med de seier det ikke er noen romantiske følelser med i bildet. Har også startet å gå rykte blandt de andre kollegaene hennes, da de tilbringer mye tid ilag. Overreagerer jeg siden jeg blir såret og sjalu?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Hver dag i flere timer er litt i overkant, ja. Anonymkode: 209cc...abc 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Synes ikke du overreagerer. Jeg ville også blitt mistenksom og sjalu om dette var min kone. Dette er i overkant mye tid sammen på fritiden, men det behøver nødvendigvis ikke bety at de er utro. Jeg ville fortalt henne om ryktene som går og at du dermed blir veldig usikker på henne. Det kan lett oppstå følelser om de tilbringer mye tid sammen, gjerne med alkohol på kvelden. Kjenner du familien hans? Om du har kontakt med damen hans ville jeg "luftet" problemstillingen med henne og fått vite hva hun synes om dette nære kollegiale forholdet. Regner med du kjenner noen av de hun jobber sammen med siden du har hørt om ryktene. Anonymkode: 15a8f...86c
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Synes og det var for mye. Og hvorfor i huleste er ikke denne mannen sammen med familien sin, da de har en baby i hus. Anonymkode: 217ee...945 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Mener du at de er på jobbreise sammen eller er han på jobbreise der hun bor?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 Er de venner, så er de jo venner. Uavhengig av kjønn. Jeg personlig hadde ikke satt noen tidsgrense på hva som er "normalt", spesielt ikke på reise sammen. Flere av kollegaene jeg kommer best overens med er motsatt kjønn. Anonymkode: d63de...8c5 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Har du spurt hva de gjør? Bare prating eller trening eller en annen felles interesse? Muligens det går an at du bare er med noen ganger? Anonymkode: a13c4...775
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 Blir nok holdt for narr her. Anonymkode: d9d71...d49 1
Fremmed fugl Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 Tre sider av saken. Så hyggelig 😀 To kolleger er blitt gode venner som koser seg i hverandres selskap etter arbeidsdagen. Middager, gode samtaler, shopping, trening, med mer. Så flott at din samboer har fått en nær venn. Ja, det er solskinn i historien. Vennskap er fint og bra, men.... Dette vil ha risiko å ødelegge din relasjon med din samboer via to veier: Sjalusi. Vi være uvanlig hvis du ikke blir sjalu av dette. Dem er borte sammen, er sammen "hele" tiden. Kombinasjonen er en oppskrift for sjalusi hos deg. Som vil komme å gjøre at det vil bli konflikt mellom deg og din samboer, hvis dere ikke er meget gode på kommunikasjon, selvinnsikt og empati. Da denne vennskapet er så tett, vil sannsynligvis din samboer gå ekstra hardt i forsvar, som du vil oppleve at hun prioriterer denne vennen fremfor deg, og så vil dere holde det gående. Utroskap. Kvinner og menn, er fremfor alt utro med venner og kolleger. Den vanlige utroskapen er noe som skjer i en gradvis prosess. Det bare ble sånn. Hvis ikke disse to vennene har noe som gjør at dem ikke følelsesmessig klarer å se på den andre som en seksualpartner, eller har en bevist strategi for å forhindre utroskap, så vil det være stor risiko for at det utviklinger seg til i hvert fall emosjonell utroskap, men også seksuell. Til dere som tenker å skrive at kvinner kan ha mannlige venner uten at man automatisk må tenke det verste, så ber jeg dere se kombinasjonen av spesielle forhold i denne saken. Råd. Prøv å få til en ikke truende dialog med din samboer. Som ikke må oppleves som at du tror at hun er utro. Dere må komme i dialog. Målet skal ikke være å ødelegge dette vennskapet men skape trygge rammer. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 Rødt flagg Anonymkode: 70aaa...2f6 3
Snok1 Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 Jeg hadde tidligere en jobb med mye reising hvor vi reiste i team på to eller tre personer og var borte i 2-3 uker. Vi var en miks av ca 50/50 kvinner og menn. Det var da vanlig at man tilbragte mye tid med kollegaer også på fritiden på reise både på kveldstid og av og til i helger. Denne tiden ble brukt til jobbing, trening, spise sammen, gjerne også med kollegaer på stedet vi besøkte. Jeg fikk da et veldig nært og personlig forhold til kollegaer, men dette tippet aldri over i seksuelle og/eller romantiske relasjoner. Dette skjedde heller ikke mellom andre kollegaer som hadde samme arbeidssituasjon. Dette betyr ikke at det IKKE noen gang kan skje, men jeg tenker det er lurt å ha som utgangspunkt at man på arbeidsplassen er profesjonell og dedikert og forstår forutsetningene for å skape og beholde et godt og profesjonelt arbeidsmiljø. 1
Mt3 Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 Her er det jo mye som spiller inn. Er det når de er borte på jobbreiser de henger sammen, er det mange kvinnelige kollegaer å velge I blandt de som er med på samme reise, ville du reagert om hun hang like mye sammen med en av samme kjønn, snakker hun løst og ledig om hva de har gjort sammen eller virker det som en mer tillært historie.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 Heldigvis er både jeg og mannen revnende likegyldig til hvilket kjønn den andre henger med. Mannen har mange venninner, jeg har mange kompiser, og altså, hva er problemet.. Anonymkode: baa58...86c 1
911 Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 Fremmed fugl skrev (5 timer siden): Tre sider av saken. Så hyggelig 😀 To kolleger er blitt gode venner som koser seg i hverandres selskap etter arbeidsdagen. Middager, gode samtaler, shopping, trening, med mer. Så flott at din samboer har fått en nær venn. Ja, det er solskinn i historien. Vennskap er fint og bra, men.... Dette vil ha risiko å ødelegge din relasjon med din samboer via to veier: Sjalusi. Vi være uvanlig hvis du ikke blir sjalu av dette. Dem er borte sammen, er sammen "hele" tiden. Kombinasjonen er en oppskrift for sjalusi hos deg. Som vil komme å gjøre at det vil bli konflikt mellom deg og din samboer, hvis dere ikke er meget gode på kommunikasjon, selvinnsikt og empati. Da denne vennskapet er så tett, vil sannsynligvis din samboer gå ekstra hardt i forsvar, som du vil oppleve at hun prioriterer denne vennen fremfor deg, og så vil dere holde det gående. Utroskap. Kvinner og menn, er fremfor alt utro med venner og kolleger. Den vanlige utroskapen er noe som skjer i en gradvis prosess. Det bare ble sånn. Hvis ikke disse to vennene har noe som gjør at dem ikke følelsesmessig klarer å se på den andre som en seksualpartner, eller har en bevist strategi for å forhindre utroskap, så vil det være stor risiko for at det utviklinger seg til i hvert fall emosjonell utroskap, men også seksuell. Til dere som tenker å skrive at kvinner kan ha mannlige venner uten at man automatisk må tenke det verste, så ber jeg dere se kombinasjonen av spesielle forhold i denne saken. Råd. Prøv å få til en ikke truende dialog med din samboer. Som ikke må oppleves som at du tror at hun er utro. Dere må komme i dialog. Målet skal ikke være å ødelegge dette vennskapet men skape trygge rammer. Kloke ord fra deg og noe å tenke over 👍 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 Fremmed fugl skrev (8 timer siden): Tre sider av saken. Så hyggelig 😀 To kolleger er blitt gode venner som koser seg i hverandres selskap etter arbeidsdagen. Middager, gode samtaler, shopping, trening, med mer. Så flott at din samboer har fått en nær venn. Ja, det er solskinn i historien. Vennskap er fint og bra, men.... Dette vil ha risiko å ødelegge din relasjon med din samboer via to veier: Sjalusi. Vi være uvanlig hvis du ikke blir sjalu av dette. Dem er borte sammen, er sammen "hele" tiden. Kombinasjonen er en oppskrift for sjalusi hos deg. Som vil komme å gjøre at det vil bli konflikt mellom deg og din samboer, hvis dere ikke er meget gode på kommunikasjon, selvinnsikt og empati. Da denne vennskapet er så tett, vil sannsynligvis din samboer gå ekstra hardt i forsvar, som du vil oppleve at hun prioriterer denne vennen fremfor deg, og så vil dere holde det gående. Utroskap. Kvinner og menn, er fremfor alt utro med venner og kolleger. Den vanlige utroskapen er noe som skjer i en gradvis prosess. Det bare ble sånn. Hvis ikke disse to vennene har noe som gjør at dem ikke følelsesmessig klarer å se på den andre som en seksualpartner, eller har en bevist strategi for å forhindre utroskap, så vil det være stor risiko for at det utviklinger seg til i hvert fall emosjonell utroskap, men også seksuell. Til dere som tenker å skrive at kvinner kan ha mannlige venner uten at man automatisk må tenke det verste, så ber jeg dere se kombinasjonen av spesielle forhold i denne saken. Råd. Prøv å få til en ikke truende dialog med din samboer. Som ikke må oppleves som at du tror at hun er utro. Dere må komme i dialog. Målet skal ikke være å ødelegge dette vennskapet men skape trygge rammer. Tre veier; Feighet. Det at man som mann ikke evner å sette grenser, er en uattraktiv egenskap, som på sikt skyver henne vekk. Si heller tydelig nei til at hun skal være venn med menn, enn å dille og dalle med ikke-truende dialoger som ikke skal ødelegge forholdet, osv. Anonymkode: aeb3d...929
sicario Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 student2011 skrev (På 9.8.2022 den 11.52): Hei, hva er vanlig å tilbringe til av tid med motsatt kjønn, utenom kjæresten? . Overreagerer jeg siden jeg blir såret og sjalu? Spørsmålet er vel heller «hvor mye tid er vanlig å tilbringe med gode venner?». Kjønnet på vennene spiller jo ingen rolle for hvor mye tid man bruker på dem. Ja. Jeg syntes su overreagerer og fremstår i overkant usikker og sår. Ikke vondt ment ❤️ 2
sicario Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er de venner, så er de jo venner. Uavhengig av kjønn. Jeg personlig hadde ikke satt noen tidsgrense på hva som er "normalt", spesielt ikke på reise sammen. Flere av kollegaene jeg kommer best overens med er motsatt kjønn. Anonymkode: d63de...8c5 Dette er helt normalt, og vil for de fleste voksne, modne mennesker ikke være kilde til konflikt eller uro 👌🏼 Kjønnet på vennene mine er altså fullstendig irrelevant.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 Hun oppfører seg ikke som en kjæreste, og da er dere ikke kjærester. Spiller forsåvidt ingen rolle hva de to holder på med, hun driter deg uansett ut, og får deg til å tape ansikt. Degrader henne til pulevenn mens du kikker deg om etter noe annet du også. Anonymkode: 6a5e0...d1c 1
Fremmed fugl Skrevet 12. august 2022 #19 Skrevet 12. august 2022 sicario skrev (15 timer siden): Dette er helt normalt, og vil for de fleste voksne, modne mennesker ikke være kilde til konflikt eller uro 👌🏼 Kjønnet på vennene mine er altså fullstendig irrelevant. Hvis jeg hadde en god mannlig venn som er homofil (jeg er mann og hetero), og han hadde blitt forelsket i meg, så hadde det vært kjempe kjipt. Jeg hadde såret han, og i verste fall hadde vennskapet vårt kunnet blitt ødelagt. Det samme med en kvinnelig heterofil venn. Jeg klarer ikke å se rasjonaliteten hos dere som sier at muligheten til seksuell eller romantisk attraksjon ikke skal påvirke hvordan vi håndterer vennskap. Skal ikke være hinder for å ha venner. Menn slik vennskap trenger ekstra varsomhet, slik at det ikke går fra et positivt vennskap til noe som kan bli negativt for en eller flere.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #20 Skrevet 12. august 2022 Fremmed fugl skrev (6 minutter siden): Jeg klarer ikke å se rasjonaliteten hos dere som sier at muligheten til seksuell eller romantisk attraksjon ikke skal påvirke hvordan vi håndterer vennskap. Det er ikke så rart at du ikke ser den, for den er fraværende. Anonymkode: aeb3d...929 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå