AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Hvilken smertestillende fikk dere som tok medikamentell abort enten hjemme eller på sykehus? Jeg leser så mye om de som opplever helt forferdelige smerter og jeg blir redd det skal bli slikt for meg også og at det eneste jeg blir tilbudt er en Paracet og en Ibux som jeg har dårlig virkning av når det gjelder milde smerter. Anonymkode: fde55...fbf 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Ingen. Du må be om det. Får du nei dobler du dosen paracett i god tid før de vaginale pillene, samt påfyll etter evt oppkast. Det er ikke farlig når det er til engangsbruk. Jeg endte opp med to tramadol den formiddagen i tillegg til paracett og ibux som anbefalt, hadde liggende etter skade. Anonymkode: d25ee...3e4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Hvorfor har du dårlig effekt av vanlige smertestillende? Du får paracet og ibux. Medisinsk abort oppleves ulikt for alle, men jeg fikk kvalmestillende, paracet og ibux. Var som menstruasjonssmerter. Anonymkode: 1b944...0cb
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Det kommer og ann på hvor langt man er på vei. For min del var det helt jævlig og jeg er nå to uker inn i blødninger og etterbyrde og jeg venter enda på noe som minner om menstruasjonssmerter og mengder. Og det er like normalt som hun over som ikke merket noe. Anonymkode: d25ee...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Kommer vel an på hvor langt du er på vei? Jeg tok medisinsk abort på sykehuset etter MA i uke 11. Fikk paracet, ibux og kvalmestillende. Etter noen timer fikk jeg også smertestillende sprøyte i skinka. Var fortsatt veldig vondt, så etterspurte mer, da var neste alternativ intravenøs morfin. Slapp heldigvis det, da smerten begynte å avta. Var på sykehuset 9 timer, fordi de ville sjekke at alt hadde kommet ut. Blødde ganske mye på sykehuset og første dagene, og litt avtagende blødning i et par uker. Fikk tilbake mensen etter 6 uker, første blødningen var veldig stor. Anonymkode: 67c1e...ef4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Fikk kvalmestillende, paralgin forte, Ibux og oxycontin når jeg måtte ha en abort pga MA. Hadde svært lite smerte Anonymkode: b415e...f91
mo1234 Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Fikk Paracet, det hjalp ikke. Var mye verre enn mens smerter for min del. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 Bare si du vil ha kirurgisk abort. Det er mye bedre. Du blør ikke i uker etterpå. Du møter bare opp til timen. Må vente litt etterpå, så kan du reise hjem. Ikke smertefullt heller. Anonymkode: d03c2...42b 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 Ved spontanabort et par dager unna 12 fullgåtte uker (altså måtte dette skje hjemme) fikk jeg en minstepakning på paralgin forte. Jeg trengte det. Det var uventet smertefullt, og etter mange års prøving ble dette mitt eneste svangerskap, så jeg maktet ikke å ha unødig vondt. Jeg var med ei singel venninne som gjennomgikk provosert hjemmearbort et par uker tidligere enn uke 12. Hun fikk med resept på type sterk ibux, samt to svært sterke smertestillende tabletter, antakelig i morfin-kategorien. Anonymkode: 8e384...e86
mo1234 Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ved spontanabort et par dager unna 12 fullgåtte uker (altså måtte dette skje hjemme) fikk jeg en minstepakning på paralgin forte. Jeg trengte det. Det var uventet smertefullt, og etter mange års prøving ble dette mitt eneste svangerskap, så jeg maktet ikke å ha unødig vondt. Jeg var med ei singel venninne som gjennomgikk provosert hjemmearbort et par uker tidligere enn uke 12. Hun fikk med resept på type sterk ibux, samt to svært sterke smertestillende tabletter, antakelig i morfin-kategorien. Anonymkode: 8e384...e86 Hjemmeabort utføres ikke etter uke 9 mener jeg 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 mo1234 skrev (24 minutter siden): Hjemmeabort utføres ikke etter uke 9 mener jeg Dette er en del år siden, spesielt for min del, men jeg fikk ikke velge. Om min venninne i uke 10 selv insisterte, vet jeg ikke, men som sagt, det kan være andre retningslinjer nå. Anonymkode: 8e384...e86 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #12 Skrevet 12. august 2022 Varierer hvor langt man har kommet. paracet og ibux, evt også dolcontin og nobligan kan man også få, i tillegg til kvalmestillende. Også mulig å få mer en "standard" dose, ut ifra hvor mange uker man er. On 8/9/2022 at 6:34 PM, AnonymBruker said: Bare si du vil ha kirurgisk abort. Det er mye bedre. Du blør ikke i uker etterpå. Du møter bare opp til timen. Må vente litt etterpå, så kan du reise hjem. Ikke smertefullt heller. Anonymkode: d03c2...42b Herregud så lett man skal ta på det å gjennomgå en operasjon.. Kirurgisk AB innebærer narkose og komplikasjonsrisiko/infeksjonsrisiko, det er en grunn til at medisinsk abort er førstevalget om man er i stand til det mtp helse og uker. On 8/9/2022 at 10:53 PM, mo1234 said: Hjemmeabort utføres ikke etter uke 9 mener jeg Nå er grensen opp til 9+6 om jeg ikke tar feil. Anonymkode: f828b...533
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #13 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 18.34): Bare si du vil ha kirurgisk abort. Det er mye bedre. Du blør ikke i uker etterpå. Du møter bare opp til timen. Må vente litt etterpå, så kan du reise hjem. Ikke smertefullt heller. Anonymkode: d03c2...42b Det stemmer ikke. Jeg hadde kirurgisk abort etter MA og blødde i ganske mange uker. Anonymkode: 7a80a...9f2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #14 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 18.34): Bare si du vil ha kirurgisk abort. Det er mye bedre. Du blør ikke i uker etterpå. Du møter bare opp til timen. Må vente litt etterpå, så kan du reise hjem. Ikke smertefullt heller. Anonymkode: d03c2...42b Det stemmer ikke. Jeg hadde kirurgisk abort etter MA og blødde i ganske mange uker. Anonymkode: 7a80a...9f2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #15 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det stemmer ikke. Jeg hadde kirurgisk abort etter MA og blødde i ganske mange uker. Anonymkode: 7a80a...9f2 Det var jo synd. Men man blør uansett mye mer av medisinsk abort en kirurgisk. Det sier seg selv Anonymkode: d03c2...42b
Gjest Chroma Skrevet 12. august 2022 #16 Skrevet 12. august 2022 Fikk med meg Paracet 1 g, men hadde ikke behov for noe. Var som begynnende fødselsrier eller evt sterke menssmerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå