AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Pga sykdom hos kollega i sommer så jobbet jeg i det som skulle ha vært ferien min, mot å få ta den igjen litt senere på høsten. Men hva skjer i forb med jobb-bytte da? Jeg har ikke sjans å ta ut restferie i oppsigelsestid da erstatter må læres opp, og i ny jobb starter intensiv opplæring som ikke kan kombineres med ferie (pluss at de hadde som krav at all ferie må avvikles hos gammel arb-giver..) kan jeg be om å få utbetalt noe her i lønn?? Anonymkode: faa56...a34
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pga sykdom hos kollega i sommer så jobbet jeg i det som skulle ha vært ferien min, mot å få ta den igjen litt senere på høsten. Men hva skjer i forb med jobb-bytte da? Jeg har ikke sjans å ta ut restferie i oppsigelsestid da erstatter må læres opp, og i ny jobb starter intensiv opplæring som ikke kan kombineres med ferie (pluss at de hadde som krav at all ferie må avvikles hos gammel arb-giver..) kan jeg be om å få utbetalt noe her i lønn?? Anonymkode: faa56...a34 Ja det tror jeg. Kan ikke den gamle arbeidsgiveren din gi deg ferie så skal du få det utbetalt! Anonymkode: 4daae...0ed
Angelheart2 Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Dersom du har fastlønn med ferietrekk i juni eller juli, så vil du få dette utbetalt på sluttoppgjøret ditt etter at du har sluttet. Altså at du får utbetalt det som allerede er trukket for de dagene du ikke har tatt ut ferie. Om du ikke har lønn med ferietrekk (typisk om du er timelønnet) så har du heller ikke blitt trukket noe i lønn dersom du ikke har tatt ferie og har derfor ikke rett på noe mer lønn heller. Du har forøvrig rett på å ta ut full ferie i ny jobb dersom du starter i jobben før utløp av september, dette er regulert i ferieloven og det kan ikke arbeidsgiver nekte deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå