AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Jeg føler meg dårlig fordi jeg har satt noen grenser og at mitt stebarns mor nå virker å være sur på meg og pålegge meg skyld og skam for grenser jeg mener er naturlige. Stesønnen er 15 år, og ønsker mye mer å være hjemme hos oss enn hennes lille leilighet som er over en time unna. Han vil være med vennene sine. Jeg har på en måte innfunnet meg med at samværet foregår hjemme hos oss, men jeg har blitt mer og mer irritert av at hun nesten hver gang hun er hjemme hos oss tar bilder fra hjemmet som hun enten legger ut på instafeed eller story. Det har føltes invaderende for meg, samtidig som hun ikke klyper en i eneste praktisk ting når hun er hjemme hos oss, som å sette på en klesvask, ta ut av oppvaskmaskinen eller tørke av bordene. Sønnen er en rotekopp av dimensjoner som enda behøver tett oppfølging. I stedet finner jeg snusklysene hennes i søpla og gammel mat i kjøleskapet. Jeg har laget laminerte husregler som jeg har hengt opp for å forsøke å gjøre det lettere for dem. Det er utrolig irriterende å komme hjem til rotete hus. I går la hun ut bilde av terrassen vår igjen, med masse bilder tatt av de to, og påskrift om at de hadde hatt en fantastisk dag hvor de hadde snakket om politikk og filosofi. Jeg klarte ikke dy meg, og skrev at jeg håpet de hadde lest husreglene også, og at jeg håpet å komme hjem til et ryddig hjem. Med hjerte bak. Hun ble selvsagt sur, og det var jo ment som et stikk også. Men hun sendte melding til min samboer om at hun trengte ikke komme hjem til oss hvis det ble for mye for meg i forhold til rot og sånt. Tydelig irritert. Hun sa at han skulle spørre meg om hva jeg syntes også. Og jeg dikterte en melding. Den gikk sånn her: "NN sier at hun opplever det som innvanderende og litt rart at du legger ut bilder fra hjemmet hennes på sosiale medier hver gang hun er bortreist. Hun sier at hun forstår at dette kan ha med hennes egen usikkerhet å gjøre, men at hun håper du viser respekt for henne og følelsene hennes. Det er ikke slik at hun ikke ønsker at du skal se til NN. Men hvis samværet skal foregå i huset vårt, kan du gjerne hjelpe han med å vaske klær, bytte på sengen eller holde orden i kjøleskapet slik som du ville gjort om han var hjemme hos deg." Hun svarte med at hun ALDRI med store bokstaver skulle gå inn i huset vårt igjen. Og skrev en lignende melding til meg. Jeg ringte henne og sa at det ikke var slik at jeg ikke ønsket henne hjemme hos oss, og at jeg håpet at hun kunne fortsette med det. Men at jeg følte at jeg mistet litt kontroll og at det var ubehagelig å ikke vite når hun var der eller ikke. Jeg sa at det godt kan ha med min egen usikkerhet å gjøre, men at jeg følte jeg likevel måtte adressere følelsen fordi den begynte å bli plagsom. Jeg har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Noe hun vet. Jeg spurte henne om hun ikke bare kunne sende en melding når hun dro dit, slik at jeg visste. Og la være å legge ut bilder. Det ville hjulpet mye. Hun sa at hun skulle vise forståelse, men at mange rundt meg allerde hadde forsaket mye for at jeg skulle ha det bra. Hun truet også med å ikke være like fleksibel når vi skulle reise bort. En trussel min man er svært bekymret for. Han er redd hun skal trekke seg unna sønnen. Det føles urettferdig at det ansvaret legges på meg. Jeg føler ikke jeg er urimelig her. Vi har bodd sammen i 2 år og har en datter sammen. Hun er vant til å gå inn og ut av hjemmet som hun vil fra tidligere. Og jeg er hans første ordentlige kjæreste selv om de har vært skilt i over 10 år. Jeg kan forstå at det føles rart for henne å ikke kunne gjøre det lenger, men jeg føler det er mitt domene nå, og at jeg fortjener å vite hvem som er hjemme hos meg når jeg ikke er der. I dag fant jeg ut at hun hadde blokkert meg fra historiene sine etter at jeg hadde likt en av dem. Det var for å virke litt forsonende. Nå er jeg redd for at hun skal "straffe" samboeren mitt på et vis og at skylden skal gå på meg. Samarbeidet deres har vært helt knirkefritt til jeg kom inn i bildet. Anonymkode: 3a53a...fef 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Selvsagt må hun kunne legge ut bilder på Instagram av at hun etter avtale tilbringer tid med sønnen sin i deres hjem. Og det høres jo tom ut som hun tar ekstra hensyn hvis hun kun tar bilder fra terrassen og ikke innendørs. Og selvsagt må hun rydde etter seg/dem og ta ut søpla når hun er der, spesielt om hun snuser. Gjerne sette på oppvaskmaskinen også. Klesvask og annen rengjøring er det ikke rimelig at hun tar. Anonymkode: 20c48...c0d 15
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Voks opp alle sammen, å konfrontere henne på denne måten på sosiale medier med at du håper hun har lest husreglene et bare barnslig og et slag under beltestedet. Det vet du og derfor gjorde du det. Den 15åringen høres ut som den eneste voksne. Anonymkode: 669b1...377 21 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvsagt må hun kunne legge ut bilder på Instagram av at hun etter avtale tilbringer tid med sønnen sin i deres hjem. Og det høres jo tom ut som hun tar ekstra hensyn hvis hun kun tar bilder fra terrassen og ikke innendørs. Og selvsagt må hun rydde etter seg/dem og ta ut søpla når hun er der, spesielt om hun snuser. Gjerne sette på oppvaskmaskinen også. Klesvask og annen rengjøring er det ikke rimelig at hun tar. Anonymkode: 20c48...c0d Det er ikke lenger hennes hjem. Det er mitt, og jeg visste ikke at hun var der nei. Terrassen er en del av hjemmet. Forøvring ingen bilder fra hennes eget hjem. TS Anonymkode: 3a53a...fef 13 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 9. august 2022 Oh, alt man skal tåle i en hverdag med min, din, våre….. Du er over gjennomsnittet grei her kjenner jeg. Anonymkode: da1d5...aef 49 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Voks opp alle sammen, å konfrontere henne på denne måten på sosiale medier med at du håper hun har lest husreglene et bare barnslig og et slag under beltestedet. Det vet du og derfor gjorde du det. Den 15åringen høres ut som den eneste voksne. Anonymkode: 669b1...377 Det er riktig. Jeg burde ikke gjort det slik. Men slag under beltestedet er vel litt å ta i. TS Anonymkode: 3a53a...fef 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oh, alt man skal tåle i en hverdag med min, din, våre….. Du er over gjennomsnittet grei her kjenner jeg. Anonymkode: da1d5...aef Takk! Det hjelper å høre. Jeg føler meg som en heks 🥺 Anonymkode: 3a53a...fef 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er riktig. Jeg burde ikke gjort det slik. Men slag under beltestedet er vel litt å ta i. TS Anonymkode: 3a53a...fef Nei, du outet henne og tok oppvasken ute i sosiale medier, skjønner godt hun er opprørt. Du visste at du ydmyket henne foran alle, det du egentlig sa var "husk at du er i mitt hjem, mine regler, gjør som jeg sier" og la til det hjertet på mest passiv aggressive måte. Anonymkode: 669b1...377 30 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, du outet henne og tok oppvasken ute i sosiale medier, skjønner godt hun er opprørt. Du visste at du ydmyket henne foran alle, det du egentlig sa var "husk at du er i mitt hjem, mine regler, gjør som jeg sier" og la til det hjertet på mest passiv aggressive måte. Anonymkode: 669b1...377 Det hører med til historien at jeg har forsøkt å formidle det tidligere. Men det var feil av meg uansett. Men ja, det er mitt hjem med mine regler. Det mener jeg at jeg burde slippe å formidle så mange ganger. Anonymkode: 3a53a...fef 7 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, du outet henne og tok oppvasken ute i sosiale medier, skjønner godt hun er opprørt. Du visste at du ydmyket henne foran alle, det du egentlig sa var "husk at du er i mitt hjem, mine regler, gjør som jeg sier" og la til det hjertet på mest passiv aggressive måte. Anonymkode: 669b1...377 Men hun var jo i TS sitt hjem.. hvorfor skal ekskona «late som» det er hennes hjem på sosiale medier? Hun kan vel ha samvær med 15åringen ute typ ta han med på restaurant/kafé etc framfor å henge i sitt tidligere hjem (og late som det er hennes hjem over some) Hva sier mannen din om dette TS? Anonymkode: 19685...399 25
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det hører med til historien at jeg har forsøkt å formidle det tidligere. Men det var feil av meg uansett. Men ja, det er mitt hjem med mine regler. Det mener jeg at jeg burde slippe å formidle så mange ganger. Anonymkode: 3a53a...fef Du sier det er feil, men det er ditt hjem og dine regler, da synes du jo selv ikke at det var hverken feil eller overdrevet egentlig. Du står veldig hardt på at det er ditt hjem og dine regler, men du glemmer at det faktisk også er 15åringens hjem og han hadde moren sin der for å være sammen med henne. Anonymkode: 669b1...377 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hun var jo i TS sitt hjem.. hvorfor skal ekskona «late som» det er hennes hjem på sosiale medier? Hun kan vel ha samvær med 15åringen ute typ ta han med på restaurant/kafé etc framfor å henge i sitt tidligere hjem (og late som det er hennes hjem over some) Hva sier mannen din om dette TS? Anonymkode: 19685...399 Det var ikke det ts fokuserte på, hun fokuserte på at reglene ikke ble fulgt og la til et hjerte for å liksom formidle at de skal kose seg. Anonymkode: 669b1...377 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hun var jo i TS sitt hjem.. hvorfor skal ekskona «late som» det er hennes hjem på sosiale medier? Hun kan vel ha samvær med 15åringen ute typ ta han med på restaurant/kafé etc framfor å henge i sitt tidligere hjem (og late som det er hennes hjem over some) Hva sier mannen din om dette TS? Anonymkode: 19685...399 Han sier at han forstår meg. Samtidig er han bekymret for at hun skal trekke seg unna sønnen. Det forstår jeg. Han behøver henne. Men jeg føler ikke det trenger å gå på bekostning av integriteten i mitt eget hjem. Anonymkode: 3a53a...fef 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 Jeg skjønner at du finner det invaderende at hun poster bilder av deres (ditt, mannens og barnas) hjem på sosiale medier, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du forventer at hun skal rydde ut av oppvaskmaskinen, vaske klær, og vaske kjøleskapet. Finner du gammel mat i kjøleskapet etter samværet var den gamle maten der før samværet også. Den ble ikke gammel i løpet av de få timene samværet fant sted. Anonymkode: 96260...d02 14 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han sier at han forstår meg. Samtidig er han bekymret for at hun skal trekke seg unna sønnen. Det forstår jeg. Han behøver henne. Men jeg føler ikke det trenger å gå på bekostning av integriteten i mitt eget hjem. Anonymkode: 3a53a...fef Jo det skal det definitivt, for dette er ikke bare ditt hjem, skjønner du ikke det? Hører bare du og ditt her jeg Anonymkode: 669b1...377 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var ikke det ts fokuserte på, hun fokuserte på at reglene ikke ble fulgt og la til et hjerte for å liksom formidle at de skal kose seg. Anonymkode: 669b1...377 Det stemmer ikke. Fokuset er at jeg opplever ekskona invaderende. Jeg ga bare et bilde av hva som hadde skjedd. Men jeg tar gjerne på meg at denne kommunikasjonen var feil. Det undergraver ikke den faktiske saken fordi. Anonymkode: 3a53a...fef 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #17 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner at du finner det invaderende at hun poster bilder av deres (ditt, mannens og barnas) hjem på sosiale medier, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du forventer at hun skal rydde ut av oppvaskmaskinen, vaske klær, og vaske kjøleskapet. Finner du gammel mat i kjøleskapet etter samværet var den gamle maten der før samværet også. Den ble ikke gammel i løpet av de få timene samværet fant sted. Anonymkode: 96260...d02 Det er når vi har vært bortreist over flere dager. Jeg forventer ikke at hun skal vaske kjøleskapet. Men det hadde vært fint om hun kunne kastet gammel mat og satt på en maskin med undertøy/håndklær. Og også kanskje sitt eget sengetøy. Det er slitsomt å ta igjen når man forlot et helt prikkfritt hjem. TS Anonymkode: 3a53a...fef 14 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #18 Skrevet 9. august 2022 Hvor er det dere finner alle disse ryggradsløse mennene uten evne til å sette ned foten og sette grenser? Og hvorfor gidder du dette her? Anonymkode: 6b98e...efd 21
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #19 Skrevet 9. august 2022 Hvorfor er moren til ungdommen i huset i det hele tatt? Jeg hadde aldri tillatt det! Hørest veldig rart ut! Anonymkode: 8db9a...73b 39 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #20 Skrevet 9. august 2022 Om noen år flytter han. Da er problemet løst. Dette er forbigående Anonymkode: 79baf...461 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå