Gå til innhold

Barnet mitt og søvn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det alltid har vært vanskelig med datteren min og dette med søvn. Hun har alltid hatt lakenskrekk, noe hun har arvet fra meg. Motsetning til meg sover hun veldig tungt, vi kunne ommøblert rommet hennes med lyset på uten at hun merket det. Hun er også ekstremt vanskelig å vekke, og våkner hun, kjemper hun gjerne lenge for å få sove igjen. 

Hun er nå fem år, og jeg er bekymret for skolen neste år tbh. 

Hadde hun fint lagt seg om kvelden uten at hun hadde holdt seg sjøl våken i så og så lang tid hver kveld, hadde jeg fint kunne "lagt tidligere"... 

Ungen sover gjerne i 13 timer.. Så det går jo liksom ikke rundt. 

Jeg vil at hun skal stå opp 07-0730.det funker jo ikke om hun legges feks 1930 og nekter å sove før 21..så derfor har jeg lagt feks 2030,men da ligger hun og trykker enda lengre... 

Og hun er aktiv hele dagen, så jeg vet ikke hva som skjer. Døgnet har ikke nok timer? 

Anonymkode: 69a9c...437

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp 🎊💕

Anonymkode: 69a9c...437

Skrevet

Men hva gjør du når du legger barnet? Leser, synger og sier god natt? Hvordan er kveldsrutinen i forkant? Mat, dusj/vask og tannstell kl 19?

Hva med å snakke med barnet og spørre hvorfor legging er så vanskelig? Har barnet en bamse som trøst og kos? 

Får barnet ligge litt og kikke i bøker selv ved leggetid? 

Skjermbruk av minst 1 time før natt?

Anonymkode: 173fd...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...