Gå til innhold

Godt å være uten nære venner, styre seg selv og sitt eget liv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette oppdager jeg i voksen alder, er 35år nå. Før var jeg mer opptatt av å henge i en venninnegjeng, men nå ser jeg jo hvor styrt og kontrollert man blir av andre mennesker.

Å styre seg selv er så deilig, slippe å ta hensyn til andre. Føler jeg har nok med jobb og kjæreste/familie, da strekker ikke tiden til så mye annet. Tenk så mye man må delta på i livet, som igjen krever masse tid og krefter.

Så har du sladring, sitte å sladre med venninner om ingenting. Bare surreprat, skal "oppdatere" hverandre om hva de har gjort i livet sitt. Helt uinteressante ting, høre på hva de sliter med i forholdet sitt.

Anonymkode: 5c126...680

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stort sett veldig enig. Nitti prosent av tiden har jeg det supert med å være venneløs, men av og til hadde det vært fint å ha noen. 

Anonymkode: 6895b...cb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er stort sett veldig enig. Nitti prosent av tiden har jeg det supert med å være venneløs, men av og til hadde det vært fint å ha noen. 

Anonymkode: 6895b...cb8

Jeg har jo familie og kjæreste. Så det er nok for meg.

Har også vært med på noen treningsgrupper med felles trening, veldig ok.

Orker bare ikke det nære/kvelende vennskapet, der man skal møtes for å sladre/kaste bort tiden. Typisk venninnegjeng-greier, man er "gjengen"....vet ikke hvor vanlig det er i voksen alder egentlig. Fleste har jo  nok med sitt da.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har jo familie og kjæreste. Så det er nok for meg.

Har også vært med på noen treningsgrupper med felles trening, veldig ok.

Orker bare ikke det nære/kvelende vennskapet, der man skal møtes for å sladre/kaste bort tiden. Typisk venninnegjeng-greier, man er "gjengen"....vet ikke hvor vanlig det er i voksen alder egentlig. Fleste har jo  nok med sitt da.

Det er bel derfor det et så vanskelig for mange å få seg venner, fordi sånne som deg har nok med familie og kjæreste. Jeg f.eks, og sikkert mange andre, er ikke ute etter noe kvelende vennskap, eller noe vennegjeng. Jeg ser etter noen jrg kan gå på cafe med, gå tur med, møtes hjemme og drikke vin eller kaffe med, støtte hverandre og være venner. Og som voksen vet jeg at man ikke kan møtes flere ganger i uken. 

Anonymkode: e9fda...302

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det veldig godt, men de som er uten familie ønsker jo gjerne å ha noen i livet sitt. Selv strever jeg med en del folk(både familie og venner) som forsurer mye av herdagen min dessverre. Så jeg forstår begge deler…🥴

Anonymkode: 2c029...35e

• Hjerte 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg styrer meg selv og mitt eget liv selv om jeg har mange venner. Jeg har egen fri vilje selv om jeg har venner.

Jeg kunne overhodet ikke tenke meg et liv uten vennene mine. 

AnonymBruker
Skrevet

Styrt og kontrollert av venner? Hva slags vennskap er det dere egentlig har hatt?

Anonymkode: e1645...4aa

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Jeg har ingen problem med å styre meg selv og eget liv og samtidig ha nære venner. Vi sladrer lite, vi prater om mer interessante ting.

Anonymkode: ffdcc...dff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi får være enige om å være uenige her. 

Anonymkode: be354...e3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi får være enige om å være uenige her. 

Anonymkode: be354...e3b

Man skal vel ikke være enig? Tenk så kjedelig om alle var det.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Det er fint at man finner noe som passer for en selv 😊

Men ikke alle kvinner sladrer eller forventer ting. Det finnes haugevis av flotte mennesker der ute som tilfører masse positivt. 

En dag kan det bli slutt med kjæresten, da er venner veldig godt å ha. Eller når man har det vanskelig i heimen, når det skjer mannen noe eller for å få litt nye impulser. 

Å kutter ut venner som man ikke føler gir noe positivt er bare bra, men man bør jo være åpen for mennesker som gir mye positivt. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten vennene mine 😊 

Anonymkode: b872b...bdf

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fint at man finner noe som passer for en selv 😊

Men ikke alle kvinner sladrer eller forventer ting. Det finnes haugevis av flotte mennesker der ute som tilfører masse positivt. 

En dag kan det bli slutt med kjæresten, da er venner veldig godt å ha. Eller når man har det vanskelig i heimen, når det skjer mannen noe eller for å få litt nye impulser. 

Å kutter ut venner som man ikke føler gir noe positivt er bare bra, men man bør jo være åpen for mennesker som gir mye positivt. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten vennene mine 😊 

En ny kjæreste skal jeg nok få tak i, som kvinne er det mye lettere å få det enn for menn :) Tipset mitt er å ikke bli samboer, da varer forhold lenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette virker lite gjennomtenkt. Hvis typen går fra deg har du jo ingen..

Anonymkode: 8091a...e51

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En ny kjæreste skal jeg nok få tak i, som kvinne er det mye lettere å få det enn for menn :) Tipset mitt er å ikke bli samboer, da varer forhold lenger.

Oy, han betyr så lite? Ingen sorg eller vonde følelser? Behov for å støtte deg på noen? Høres ikke helt sunt ut. 

Vel, med tanke på barn og økonomi samt det å kunne samarbeide og leve sammen foretrekker jeg samboerskap. Har vært samboere i 11 år og funker helt gull. 

Det er ikke sånn at du har vansker med relasjoner og derfor føler det bedre når du holder de på avstand? Kan høres litt sånn ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig

Anonymkode: ce669...867

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tråden under, stresset av upresise avtaler. Og har nok med 1-2 venner. Forholder med til ca 12 personer(venner og familie), der noen hele tiden kødder med tiden min😩

Anonymkode: 2c029...35e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette virker lite gjennomtenkt. Hvis typen går fra deg har du jo ingen..

Anonymkode: 8091a...e51

Jo, jeg har familien :) Så det er jo ganske gjennomtenkt.

AnonymBruker
Skrevet

Et par nære venner er viktig for meg, men mer trenger jeg ikke. 

Anonymkode: 4b543...31d

AnonymBruker
Skrevet

Veldig få jeg trives å være sammen med. Mannen min merker veldig godt hvem jeg har vært på besøk hos. Jeg var for noen uker siden sammen med noen gamle venninner som jeg egentlig ikke trives så godt sammen med, men som jeg aldri har klart å fase ut. Han merket det dårlige humøret mitt de to-tre første dagene i etterkant. Han kommenterte til meg at jeg så hyggelig og alltid godt humør ellers… helt til jeg har vært med disse damene.

Jeg har det også bedre med meg selv når jeg holder meg unna enkelte folk. Trives godt å bare være sammen med mannen min (og barna).

Anonymkode: 5d761...78e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Veldig få jeg trives å være sammen med. Mannen min merker veldig godt hvem jeg har vært på besøk hos. Jeg var for noen uker siden sammen med noen gamle venninner som jeg egentlig ikke trives så godt sammen med, men som jeg aldri har klart å fase ut. Han merket det dårlige humøret mitt de to-tre første dagene i etterkant. Han kommenterte til meg at jeg så hyggelig og alltid godt humør ellers… helt til jeg har vært med disse damene.

Jeg har det også bedre med meg selv når jeg holder meg unna enkelte folk. Trives godt å bare være sammen med mannen min (og barna).

Anonymkode: 5d761...78e

Ufff

Anonymkode: ce669...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...