AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Hei! Har klødd i hele natt på overkroppen etter å ha testet en såpe jeg tydeligvis ikke tålte i går. Har rødt utslett der jeg har klødd. Flaks jeg ikke brukte den i ansiktet som jeg vurderte🤣 Det jeg lurer på er om noen har noen tips til hva jeg bør gjøre nå? Fant ikke noe jeg googlet nemlig😅 Anonymkode: 4aa6d...5d9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Du må ikke bruke såpe på huden. Jeg bruker aldri såpe på huden min. Det beste du kan gjøre nå er å la være å bruke såpe og heller bare bruke rent vann. Det er mye bedre for huden. Jeg bruker bare såpe i armhulene for å får bort svetten, og nedentil der jeg har hår pga svette, og i rompa. Ellers tar jeg bare en klut og vasket over huden mens jeg dusjer eller bader for å få bort døde hudceller og vaske huden. Det fungerer veldig bra. Jeg bruker forresten en olivensåpe jeg har kjøpt på helsekost. Den er veldig mild og god. Anonymkode: 615b4...827 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Dusj huden i rikelig med lunkent vann. Evt. vask deg med en såpe du vet huden tåler. Sjekk ingrediensene i såpen du har reagert på. Ofte reagerer man på parfyme og eteriske oljer. Anonymkode: d7bde...575 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Dusj deg på nytt for å få vekk evt rester av stoffer du ikke tåler fra huden. Ville brukt bare vann når huden er så irritert alt, da kan en plutselig reagere på ting en vanligvis tåler. Bytt klær selvfølgelig, husk bh om du bruker det. Antihistaminer? Anonymkode: 1edb7...877
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Jeg hadde vasket meg med vann for nå og gitt huden tid til å lege. Anonymkode: c277f...77e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Bytte såpe til en du tåler. Anonymkode: 0955e...8ad
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Ta en antihistamin. Evt smøre med Eurax (kløestillende krem) og bytte såpe 😁 Anonymkode: dc3eb...e61
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 I tillegg til det de andre sier, så smør godt med en fuktighetskrem du vet du tåler for å roe ned huden Anonymkode: 69869...93e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 Skylte du godt etter bruk av såpen? Vet at mange er litt sløve med å skylle grundig, og det derfor er igjen såperester på huden. Ta en dusj uten å bruke såpe nå, og så smører du deg med fuktighetskrem. Kløen vil avta etter hvert. Det er mange milde såper, så du velger bare en du tåler. Synes blant annet Dove har gode dusjsåper. Anonymkode: 2007e...c81
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 Huden vår er ikke laget for all den såpen og vaskingen/dusjingen vi utfører i dagens overflodssamfunn. Om du må bruke såpe på kroppen, så velg en dusjolje ment for sensitiv hud. Søk opp på apotekenes nettsider. jeg bruker Cosmica sine produkter. Og ikke dusj hver dag. Annenhver dag holder i massevis. Så kan du bruke en klut under armer, på føttene og nedentil de andre dagene. Kløen er et signal fra kroppen din om at du har tilført den noe den ikke trives med. Anonymkode: 7159c...b22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå