Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #1 Skrevet 22. november 2005 Skal bli prøver snart og har byttet fastlege for jeg hadde ikke så tiltro til den første jeg hadde. Var hos den nye for et par dager siden for å ta en GU (to år siden sist) Når hun kjente på livmor etc med to fingre ba hun meg om å knipe sammen musklene. Vet ikke hvorfor, og når jeg knep så sa hun "bra" Det har ingen andre leger spurt meg om før. Er det vanlig å sjekke musklene innvendig og hvorfor?
Jomfru-77 Skrevet 22. november 2005 #2 Skrevet 22. november 2005 har ikke opplevd det selv før. Men kanhende det er vanlig. var det ubehagelig?
Gjest Milah Skrevet 22. november 2005 #3 Skrevet 22. november 2005 Det har heller aldri jeg opplevd å bli spurt om å gjøre, men hun hadde sikkert en grunn for det..
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #4 Skrevet 22. november 2005 Nei, ikke ubehagelig. Det tok jo to sekunder, vanlig knipeøvelse en gang. Og hun var jo på en måte allerede "inni der". Lurte mer på hvorfor.
Gjest doktor-gjest Skrevet 23. november 2005 #5 Skrevet 23. november 2005 Den beste måten å få rede på dette på, er å spørre legen din? Jeg gjør dette rutinemessig på etterkontroll etter fødsel. Poenget er å forsikre meg om at kvinnen har skjønt hvilke muskler hun skal knipe sammen ( ikke alle har det), samt snakke litt om knipeøvelser generelt. Det kan også være aktuelt hvis det er urinlekkasje som er problemstillingen, men å gjøre dette ved en vanlig GU på en ung pasient, er ikke rutine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå