Gå til innhold

Plante på arbeidsrom/kontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deler arbeidsrom med et par andre, i fjor hadde en kollega en grønn plante stående, og det gjorde det så mye triveligere der inne! Vedkommende har nå fått ny jobb, så jeg tenkte jeg skulle få ordnet meg en ny plante. Men hva?

Jeg reagerer lett på blomster etc, så den bør være allergivennlig. Samtidig som en av kollegene røyker og dermed lukter en del røyk, så om planten har en form for luftrensende egenskap, er det et pluss!

Og så er det supert om den trives uten direkte sol og med sporadisk omsorg 😅😂

Noen tips/ideer?😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fredslinje, smaragdpalme og gullranke er lettstelte og fine til kontor. Kjøp litt stor plante :)

Anonymkode: bd79e...8c9

AnonymBruker
Skrevet

Monstera og gullranke… egentlig alt av grønne planter.

Vil du ha noe som renser luften må du fylle kontoret med mer enn 10.000 planter, og regner med det er uaktuelt :) 

Men han røykeren, kan han ikke gå ut? Mange år siden jeg har hørt noen røyke inne på felleskontor el. 

Anonymkode: e3be9...b1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil du ha noe som renser luften må du fylle kontoret med mer enn 10.000 planter, og regner med det er uaktuelt :) 

Men han røykeren, kan han ikke gå ut? Mange år siden jeg har hørt noen røyke inne på felleskontor el. 

Røykere lukter sterkt selv om de tar selve røyken ute. Og selvfølgelig går han på TS sitt kontor ut og røyker, ingen røyker inne. 

AnonymBruker
Skrevet

Fredsliljer har luftrensende effekt, og er lettstelte. 

Grønne planter er som regel langt enklere (og mer allergivennlig) enn blomsterplanter. 

Sukkulenter er også et veldig godt alternativ. 

Anonymkode: 7d8ab...9f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal den stå

på gulvet eller høyere oppe? 

Anonymkode: 8e4ed...d28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Røykere lukter sterkt selv om de tar selve røyken ute. Og selvfølgelig går han på TS sitt kontor ut og røyker, ingen røyker inne. 

Hva vet jeg? Finnes vel garantert noen kunstnerkollektiv el. ett eller annet sted der noen røyker inne? Og røyker han ute, må de nok bare leve med lukta i klærene osv… med mindre de henger opp en parfymedusj som utløser seg og sprayer han ned i det han kommer inn i rommet ;) 

Men ja, dette var egentlig om planter….. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Røyker ute, ja, men lukter allikevel såpass at det er plagsomt!

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal den stå

på gulvet eller høyere oppe? 

Anonymkode: 8e4ed...d28

I en hylle/på et skap, tenkte jeg - så... 1,5 meter over gulvet ca?

Takk for forslagene så langt!

AnonymBruker
Skrevet

Gullranke var også min første tanke som forslag 😊 

Anonymkode: 62897...339

• Liker 1
Skrevet

Fredslilje er første jeg tenker på, de er lettstelte, og begynner raskt henge når de er tørste, så det er lett å se når de trenger vann. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...