AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #1 Skrevet 9. august 2022 Fant nettop ut at en venninne av meg bytter sengetøy etter en måned. Og grunnen til det var at hun aldri sover naken. Hun har soveklær som hun bytter til før hun legger seg i senga. Og bytter til vanlige klær når hun står opp. Hun sover alltid aleine og har aldri samleie og sånt i senga. Dusjer hverdag. Jeg syntes at hørtes litt rart ut. Hva mener dere? Anonymkode: bb9bb...f49
emilie123 Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fant nettop ut at en venninne av meg bytter sengetøy etter en måned. Og grunnen til det var at hun aldri sover naken. Hun har soveklær som hun bytter til før hun legger seg i senga. Og bytter til vanlige klær når hun står opp. Hun sover alltid aleine og har aldri samleie og sånt i senga. Dusjer hverdag. Jeg syntes at hørtes litt rart ut. Hva mener dere? Anonymkode: bb9bb...f49 Her jeg bor får de fleste som har hjemmehjelp, hjelp en gang hver 4 uke. Dvs at de da får byttet på senga. Så kommunen min mener tydeligvis at det holder. Selv synes jeg det er for lang tid. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Jeg lar det av og til gå enda lengre. 😅 Og jeg sover i bare trusa. Men jeg lufter alltid dyna da. Jeg rer aldri opp senga. Med vilje. Det er bedre at dyna får lufte seg slik at den ikke ligger fuktig så lenge. En gang i måneden når man har soveklær er helt kurant det. Anonymkode: ad3d4...99b 8
tøydokka Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Jeg tenker at hun får gjøre det som funker for henne og at det ikke er noe du trenger å blande deg inn i. Vi vasker for ofte klær som er nesten rene og massevis av såperester og mikroplast skylles ut i havet. Det er ikke farlig med litt sengemidd, døde hudceller og litt svette for friske folk. Selv bytter jeg hver uke fordi jeg har to langhårede katter som sover med meg og drar kvister, blader, rusk og pels oppi sengen. Ellers hadde jeg byttet sjeldnere. 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Høres helt fint ut det, hvorfor er det rart? Man har jo sine egne rutiner Jeg dusjer alltid om kvelden, har pysj og svetter lite, så har heller ikke vane for å bytte sengetøy så ofte, selv om vi prøver på rundt 3 ukers intervall. Anonymkode: 7413f...54b 7
Kniv & gaffel Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Jeg synes det er helt greit når man sover med nattøy. Gjør det samme selv i allefall i vinterhalvåret hvor jeg sover med fullt nattøy inkludert sokker. Nå om sommeren sover jeg i truse og singlet, og svetter mer, så da er det best å skifte litt oftere. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Bytter sengetøy kun hver mnd jeg også! Og her skal du få litt snadder ts: Jeg sover naken OG dusjer ikke hver eneste dag!! ...skal jeg ringe VG, eller ordner du det? Anonymkode: c5007...103 13
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 Bytter hver uke. Elsker rent sengetøy. Anonymkode: 59895...2e1 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bytter sengetøy kun hver mnd jeg også! Og her skal du få litt snadder ts: Jeg sover naken OG dusjer ikke hver eneste dag!! ...skal jeg ringe VG, eller ordner du det? Anonymkode: c5007...103 Det gjør vi også. Det går faktisk helt fint. Anonymkode: 23bf8...ea2 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 Det er vel opp til hver enkelt, personlig vil jeg ikke at det skal gå mer enn to uker mellom. Anonymkode: c541b...584
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 Det som er unormalt er å bytte oftere enn hver måned. Jeg bytter en gang hver 2 måned og det er helt normalt Anonymkode: 69074...7db 3
tangent Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 Vi bytter hver 3. til 6. uke. Blir når jeg husker det eller ungen har lurt med seg noe mat i senga vår så det blir smuler der. 1
Lula Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det som er unormalt er å bytte oftere enn hver måned. Jeg bytter en gang hver 2 måned og det er helt normalt Anonymkode: 69074...7db Mulig det. Vi skifter sengetøy hver uke så hos oss er det normalt 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 Høres helt vanlig ut. Jeg bytter også ca en gang i måneden. Rer aldri opp senga, så sengetøyet får alltid luftet seg litt. Mye eklere hvis du rer opp og har på sengeteppe hver dag Anonymkode: 5ec1c...535 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 Vi skifter hver uke, noen ganger blir det 2 uker mellom, og da synes jeg sengetøyet er ekkelt... Spesielt samboeren sitt, som både svetter og sikler en del. Vi sover også stort sett nakne, og dusjer ikke hver dag. Samboer byttet ikke sengetøyet sitt særlig ofte før og vi ikke bodde sammen, og måtte rett og slett be han bytte det før jeg ville sove i hans seng. Føltes og luktet heslig. Spesielt gutter/menn bør bytte mye oftere! Elsker også rent sengetøy! Anonymkode: 8c1e0...e9f 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #17 Skrevet 10. august 2022 Æsj. Sover heller ikke naken men bytter sengetøy hver uke, elsker følelsen av nyvasket sengetøy. Hver sin smak, men for meg er det no no. Anonymkode: 5b916...ed0 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #18 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Æsj. Sover heller ikke naken men bytter sengetøy hver uke, elsker følelsen av nyvasket sengetøy. Hver sin smak, men for meg er det no no. Anonymkode: 5b916...ed0 Æsj? Er du 12 år? Anonymkode: db1fc...ca1 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #19 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Æsj? Er du 12 år? Anonymkode: db1fc...ca1 Nei, du er. 🙄 Anonymkode: 5b916...ed0 1
loffen Skrevet 10. august 2022 #20 Skrevet 10. august 2022 Lar det aldri gå lenger enn 10 dager. Skjønner ikke folk som hæler å ligge i samme sengetøy uke etter uke. 😬
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå