Gå til innhold

Hvorfor så mye støv på badet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har stort bad. Vasker og henger opp klærne også der. Føler at det blir fort støvete på overflatene og blir støvete på ting/produkter og sånt som står fremme uten skap. Hvorfor er det slik? Støv kommer jo i hele huset men verst på badet.

Flere som har det sånt?

Anonymkode: ad995...3d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du vasker og tørker tøy der.

Anonymkode: c6d4c...5ad

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Unngå å ha masse toalettartikler stående framme på flatene, gjem dem heller i skap og skuffer. Da går det kjapt å tørke over flater når du allikevel er på badet.

Anonymkode: 15c32...13b

AnonymBruker
Skrevet

Fordi du har klær der... 

Støv er hovedsaklig partikler fra klær, døde hudceller, forurensing utenfra, osv. 

Der du styrer mye med klær, blir det følgelig mye støv. Så derfor. Du styrer med klær på badet = det blir mye støv på badet. Hadde du styrt med klærene et annet sted, ville støvet vært der i stedet. 

Håndklær gir mye lo, så på badet er det som regel mye støv selv for dem som ikke gjør selve klesvasken der. 

Anonymkode: 8338e...b2a

• Liker 2
Skrevet

Det er nok ikke mer støv der enn andre plasser, men det legger seg raskere, og binder seg lettere til ting, på grunn av fuktigheten som er på et bad.  :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har sannsynligvis også en vifte/et avtrekk der også, som drar inn luft og støv fra øvrige deler av huset. 

Anonymkode: 46f13...e74

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tørker også klær på badet, og ser veldig stor forskjell. 
Noen ganger kan det gå 6-7 dager mellom klessvask, og da er det knapt støv. Men i det jeg har hengt opp en klesvask, så ser jeg hvordan gulvet får ett lag av støv. De gangene jeg tørker 3-4 maskiner mellom vask av badet, så ser det helt jævlig ut. 

Skrevet

Jeg tror det er en kombinasjon av våte flater hvor støvet lett fester seg, og at det frigjøres mer støvpartikler der enn i andre rom. 

Bruk av håndklær, børsting av hår, klesvask og klestørk, kle av seg og kle på seg vil frigjøre mer støv enn å de fleste andre aktiviteter man gjør i boligen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...