Gå til innhold

Hva har du gjort for å unngå vekke barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slo ikke av lyset i gangen i kveld fordi jeg var redd klikkelyden skulle vekke hun som jeg har brukt 2 timer på å legge. 

jeg har sovet i barnets seng for å unngå å vekke henne når jeg går ut. 

Jeg har latt være å spyle ned i do.

Slitsomt når de sover lett😅

Anonymkode: 2de36...f1a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ruller sakte ut av senga, også kryper jeg ut av døren, SAKTE 😆 

Vi har ei trapp som knirker veldig (gammel trapp) så måtte skli ned gelenderet en gang 🫣

ser sikkert helt teit ut 😅

Anonymkode: 96673...01d

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har ei trapp som knirker veldig (gammel trapp) så måtte skli ned gelenderet en gang 🫣

Hahahaha 😂😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt fantastisk 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før vi flyttet til større bolig:

Ikke støvsuge eller ha lyd på tv om noen har sovnet. 

Sitte i et hjørne på badet for å kunne ha en telefonsamtale med min søster  (prate/hviske). 

Sovet på gulvet ved siden av ungene. 

Alt som ble solgt på finn og skulle hentes etter leggetid ble plassert på trappa hos en nabo for henting 😛

Anonymkode: 2cc12...051

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du ikke har gjort deg en bjørnetjeneste med å ha det helt stille? 

Mine unger har følt det tryggere og sovnet lettere når det er litt lyd i huset. Så helt siden de var bitte små har jeg vent de til at når de er lagt så begynner jeg med husarbeid. Inn og ut av rommet med klesvask, støvsuging ( ikke på rommet da), musikk/tv på normalt lydnivå, dameklubb i stua og mye mer.

Anonymkode: 82bac...cf9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sovet sittende i senga i 3mnd fordi ungen ikke sov noen andre plasser…. Det var den eneste måten jeg kunne få et snev av søvn.

Grunnet de første forferdelige månedene så tåler ikke ungen lyder, begynner å bli bedre nå først et par år etterpå.

Anonymkode: 32763...7e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sikker på at du ikke har gjort deg en bjørnetjeneste med å ha det helt stille? 

Mine unger har følt det tryggere og sovnet lettere når det er litt lyd i huset. Så helt siden de var bitte små har jeg vent de til at når de er lagt så begynner jeg med husarbeid. Inn og ut av rommet med klesvask, støvsuging ( ikke på rommet da), musikk/tv på normalt lydnivå, dameklubb i stua og mye mer.

Anonymkode: 82bac...cf9

Kanskje du har barn som sover godt/tungt. Noen barn (og voksne, meg inkludert) sover lett og våkner av alt. 

Anonymkode: 635b9...3f7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg slo ikke av lyset i gangen i kveld fordi jeg var redd klikkelyden skulle vekke hun som jeg har brukt 2 timer på å legge. 

Levde normalt fra første dag. Slik at normale lyder ikke skulle være noe å våkne for. Aldri lista meg ut av rommet ol. Bare blid og vinket natta 

Anonymkode: 1992a...38c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere ønsker et råd, begynn å bruk white noise på rommet ungen sover på. Det overdøvet mye her. Nå er hun 4 og sover gjennom det meste av lyder.

Anonymkode: 814bd...13d

AnonymBruker
Skrevet

Bodde i en knøttliten leilighet når ungen var en baby, så vel et par Netflix serier fullstendig lydløst, leste bare teksten 😂 Aner ikke hva slags stemmer de har haahah

Anonymkode: 47383...2d8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi trekker ikke ned i do på natta. 😆

Anonymkode: 635b9...3f7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ved forrige bolig lot jeg ofte være å spyle ned i do, ellers ikke så mye. 

Anonymkode: a918f...83a

AnonymBruker
Skrevet

Har latt være å dra ned i do, spyle baderommet, kjøkkenmaskin og kaffemaskin.. De to sistnevnte har gått greit det siste året.. 

Men! Det er ikke krise, for han sovner fort igjen 😊

Anonymkode: 7fa9e...65b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tissa i en bolle ved sengekanten min da doen var vegg i vegg med der hun sov, markerte tredje planke i gulvet med maskeringstape for å unngå at noen tråkket på den (knirket). 
flyttet så til ny leilighet og innså jeg ikke kunne leve sånn og begynte bråke - nå kan jeg rive ned huset rundt henne uten at det vekker henne. 

Anonymkode: f86ce...91d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sendte mannen med gata når han skulle åpne seg en brusboks.

Hvis mannen jobbet nattevakt måtte han parkere bilen utenfor en dagligvarebutikk noen timer før han skulle dra slik at han ikke startet bilen rett utenfor soveromsvinduet hennes.

Anonymkode: ebdcf...682

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mulig min bare sover tungt av natur, men vi har alltid "bråket" som normalt mens hun sover. Som nyfødt sov hun i stua på dagtid mens jeg så på tv, lagde mat osv. 

Det er derimot ett punkt på gulvet, rett over sengen hennes, som knirker noe grusomt. Lyden er så høy at den slår ut på babycallen, og da våkner hun, men hun sovner igjen av seg selv. 

Anonymkode: 9cadf...f56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjemme har jeg ikke gjort noe annet enn å liste meg ut av rommet, men jeg har ligget utallige halve netter uten å få sove i telt, fordi jeg må tisse, men er redd for å vekke ungene ved å gå ut av teltet. 

Anonymkode: 8a35d...408

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har gjort mye for å ikke vekke eldste, som sov så lett når han var liten. Har heldigvis blitt bedre med tiden. Her er noen eksempler:

- latt være å dra ned i do, som flere skriver.

- vi har et spesifikt punkt på parketten i stua som knirker. Har definitivt vendt meg til å gå ruuuuundt. 

- lagt inn teppe på soverommet hans for å kunne gå lydløst der inne

- liggi tissetrengt hele natten når vi samsov en periode

- bedt mannen om å putte snacks i bolle, istedet for å knitre med de hersens bråkeposene! 

- byttet håndtak på døra til soverommet hans, fordi det gamle bråket så fælt

- desperaaaat prøvd å roe lillebror om natten når han gråt som baby.

Grusom følelse, å stresse for å holde en baby så stille som mulig for at ikke storebror skal våkne. Endelig har storebror blitt vandt til lyd og sovner raskt igjen om han våkner dog. Var ikke noe lett tidligere når han var våken i flere timer om han våknet etter legging.

Endret av jaromei
  • Liker 2
Skrevet

Bare liste meg ut av rommet og lukke døra saaakte. Ellers sover hun gjennom det meste. Blir litt stresset av mannen da, som river opp bestikkskuffen på kvelden så alt rister og klirrer, lukker den hardt igjen, tar seg en tallerken i skapet - helst en av de under som er bedre, løfter de som er over opp mens han tar den under med samme hånda så resten smeller sammen, lukker skapet hardt.. og jeg sitter der i stua med hendene mot hodet etter jordskjelvet "neineineei hysj!!" og ikke skjønner hvordan det går an å bråke så jævlig når man skal ha seg litt mat!

Hun sover fortsatt disse gangene da, utrolig nok 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...