Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i ett lengre forhold. Hun gikk fordi hun ikke følte at jeg så hun nok. Jeg har i mitt syn gitt veldig mye til henne uten å få så mye tilbake. Jeg har stadig vekk gitt henne komplimenter. Jeg kan ikke huske sist hun sa noe positivt til meg. Jeg liker også å snakke om dype ting og følelser, men eksen min klarte ikke det. Hun oppfattet alt som kritikk og gikk eller smalt igjen døren til rommet og låste seg inne. Det førte derfor til at jeg ikke fikk snakket så mye om vanskeligere eller dypere ting. Ironisk nok mener hun at jeg ikke har vært flink nok til det. I mitt hode gir ikke det noen mening siden hun stikker av fra alt som kan være vanskelig å snakke om.  Til og med en liten ting som når jeg spør om vi har salt til maten kan få hun til å bli sur. "Liker du ikke maten min så får du lage den selv....". Det hjelper ikke å si at maten er nydelig men at jeg elsker mye salt. Når hun blir så defensiv for litt bordsalt kan dere bare tenke dere hvordan hun blir når jeg prøver å snakke om følelser og framtiden. Jeg har for eksempel vært klar på at jeg ønsker barn men hun likte ikke at jeg tok det opp. Nå mente hun plutselig at det var feil at jeg ikke viste at jeg var mer interessert i å få barn. 

Ellers gjør jeg masse små ting som kanskje ikke er så synlig for henne. Tar for eksempel ukes handlingen når hun er opptatt med andre ting. Hvis jeg kommer hjem fra jobb før henne har jeg gjerne tatt å helge vasken og begynt på middag før hun har kommet. Kjører og henter hun og venninner når de har vært på besøk. Kjører henne ofte til Jobb og henter henne igjen slik at hun slipper å ta bussen. Det er ikke parkering på jobben hennes. Jeg føler at jeg har ofret mye tid og energi jeg kunne ha brukt på andre ting på henne slik at hun skal få gjøre det hun liker. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor hun mener jeg ikke har sett eller vist nok at jeg setter pris på henne. 

Anonymkode: 67ce2...8ec

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis er det snakk om en av to ting:

- Unnskyldninger/bortforklaringer for en grunnleggende mangel av tenning på deg (hovedsakelig et deg-problem)

- Prinsesse-syndrom og andre karakterbrister som går på utakknemlighet og narsissistiske fantasier/forventninger (hovedsakelig et henne-problem)

Uansett er løsningen for din del å fokusere mer på hva du vil, og bry deg mindre om hva noen annen syns. Gjøre deg selv, og ikke noen annen, til hovedpersonen i ditt liv, rett og slett.

Anonymkode: cfe0c...e2a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...