Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en Tinder-konto i to dager høsten 2017. Fant hele stedet veldig pågående, lite attraktivt — og droppet ut.

Kjæresten min, godt voksen sådan, har i dag en være-sjalu-dag. Han har tidligere skaffet seg mitt iPad-passord, og lest diverse mens jeg sov. Nå hadde han forsøkt å komme inn på Tinder, som jeg fortalte jeg hadde besøkt kort fire og et halvt år før jeg visste om hans eksistens. 

Jeg fant dette ut da jeg sjekket mobilen etter å ha sovet et par timer. Blant SMS’er lå det en fra Tinder (!!!) som ga meg et sekssifret passord. Jeg skjønte jo med en gang hva som hadde skjedd. 

Men — han jeg trodde elsket meg, mener jeg har konto der fremeles. Har nå blitt mer sjalu en noensinne. 
Det er jo ikke min feil at Tinder fremeles knytter seg til min mail/telefonnummer. 

Jeg sa til ham at om han ville forsøke å logge seg inn med min email, kunne jeg sende ham passordet så fort det dukket opp på min mobil, slik at han selv kunne sjekke. Men — det ville han ikke. Virker nesten at han liker å være sjalu. 

Hvordan beviser jeg at jeg ikke har konto på Tinder? 

Jeg blir så innmari sliten av dette. Jeg kan jo ikke bevise min uskyld så lenge Tinder ikke har sluppet taket i meg, da jeg slettet kontoen permanent i 2017. For hver gang dette skjer, slukkes litt av mine følelser for ham. Hvilket jeg syns er ufattelig trist. 

Anonymkode: e5d3f...8e5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en kontrollerende fyr du er sammen med. Virkelig sjarmerende. Hva mer kontrollerer han i livet ditt? 

Anonymkode: b1e95...a14

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Er dette sant? Du får bare la han tro det han vil. Forøvrig veldig lite greit å snoke i andres mobil, også en partner sin.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi ham beskjed om at enten stoler han på deg, eller så er døra der.

I et forhold skal det ikke være nødvendig å bevise at man ikke er på dateapper eller hva det måtte være 

Anonymkode: 27ea1...f9f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg ikke tolerert.

Anonymkode: e9006...c6e

• Liker 2
Gjest Made4u
Skrevet

Ingen skal måtte trenge å bevise for den de er sammen med, at de ikke har Tinder-konto eller er søkende på noen som helst måte, det er han som har absurde krav og forventninger her.

Beklager å skulle si dette, men du kan ikke finne deg i å måtte forsvare deg mot absurde beskyldninger. Lover ikke godt dette synes jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Ta en prat med han og hør hvorfor han er så usikker på deg. Har han opplevd utroskap tidligere? I egne forhold eller av foreldrene? Er det noe du gjør (ubevisst) som utløser angsten hos han? Er det noe dere kan gjøre (begge to) for at han ikke havner på det stedet der sjalusien gjør han urimelig? Det er ikke normalt å være så sjalu, men de som er det har det gjerne vondt. Det er vondt å ikke klare å stole på partneren, og noen ganger trenger de litt hjelp. Du kan også være tydelig på det du sier her, at for hver gang han oppfører seg sånn så dør litt av dine følelser. Og at om dere ikke får gjort noe med dette så blir du nødt til å gå.

Anonymkode: 155e9...951

Skrevet

Går selvfølgelig ikke å bevise at man ikke er på tinder eller at man ikke er utro.

Høres ut som din kjæreste har så store problemer med sjalusi at han bør søke profesjonell hjelp (psykolog).

Du må vurdere om du skal støtte og håpe at dette går bra, eller om du skal la han få ta dette på egen hånd.

• Liker 2
Skrevet

Dette er et så skrikende rødt flagg. Slike menn vil aldri vise deg 100 % tillit, uansett om du fortjener det eller ikke. Be han oppsøke hjelp. Om han ikke endrer oppførsel, kommer følelsene dine til å kveles til slutt, fullstendig. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er noen som skal bevise noe, er det anklagende part. Be ham om å bevise at du har en aktiv Tinder- konto. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men — han jeg trodde elsket meg, mener jeg har konto der fremeles. Har nå blitt mer sjalu en noensinne. 
Det er jo ikke min feil at Tinder fremeles knytter seg til min mail/telefonnummer. 

Uansett hva du tror han føler for deg, hva er det du egentlig føler for han?

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg blir så innmari sliten av dette.

Han ønsker jo tydeligvis full kontroll på deg og det sliter deg ut. Det er faktisk ikke verdt å være i et slikt forhold. La oss si at han lar tinder-saken ligge. Da finner han noe annet hvor han mistenker deg for utroskap. Det vil alltid være noe. Helt til du er totalt isolert og kun ser og snakker med han. Men selv da vil han anklage deg, skal se netthistorikken din, se hva du har gjort på mobilen din osv osv.

Du kan ikke 'vinne' mot en person som dette. Du kan kun forlate situasjonen for å 'slippe mistanken'.

Anonymkode: 6e37c...3c9

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en kjæreste som er så besatt av at du hadde Tinder i 2017 at han hacker alle kontoene dine mens du sover hadde jeg helt klart revudert det forholdet. Det er helt vanvittig

Anonymkode: 5ec73...318

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

enten forteller du at du ikke er på Tinder eller lignende nettsteder lenger. Han tror på deg, og dere legger den ballen død for godt. 

eller så forteller du at du ikke er påTinder eller what ever lenger. Kjæresten tror IKKE på deg, og da kommer han garantert til å fortsette å gnåle om dette i all evighet. I tillegg ønsker kjæresten kanskje kontroll over din Faceboo / e-post, konto her på Kvinneguiden, eller eventuelle andre plasser du tilbringer tid på Internett. Sånn at han kan sjekkee alle sånne ting så ofte han ønsker. Men hvis du fremdeles ønsker å være sammen med denne personen, så aksepterer du også denne oppførselen hans.  

Eventuelt, så kan du bare dumpe ham, først som sist ettersom dette forholdet mest sannsynlig ikke er "liv laga" i det lengre løp.. 

Anonymkode: 541e9...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...