AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Hei. Jeg har en mor som er kjempebra på mange måter. Hun og min far kommer til byen jeg og min bror bor i imorgen, og vi skal på restaurant hele gjengen (+ hans kjæreste). jeg merker jeg gruer meg litt til det, for problemet er at moren min blir ekstremt snakkesalig i sånne situasjoner, spesielt når en kjæreste/noen utenfra familien er med. Hun snakker og snakker og snakker, og slipper ingen til. Jeg tror ærlig talt ikke hun merker det selv, for hun er bare engasjert (og i tillegg ikke så sosial til vanlig, så tror hun bare "nyter" å ha noen å snakke og fortelle om ting til). Men det er veldig kjipt, for jeg merker at stemningen blir veldig trykket, og det blir stressende å være en del av. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å snakke mindre, forstå at hun ikke slipper andre til og at det gjør situasjonen slitsom og kjip for oss andre? Vil ikke være kjip, så håper på noen gode svar. Anonymkode: 12028...085
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Det er ihvertfall veldig normalt, sånn er min mor også 😆 blablabla Anonymkode: cfaf5...86e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Nei det er ikke normalt Min mor er også sånn. Avbryter andre og kjører enveissamtale. Hun resonnerer og konkluderer og starter et nytt emne før andre rekker å svare. Å gi og ta forstår hun seg ikke på.Ufattelig slitsomt. Ender med at man trekker seg unna. Min far har nok tatt den verste støyten mer enn vi har forstått- da han levde.Nå har hun ingen som kan ta henne imot- siden hun tar så enormt mye plass. Ingen ønsker den rollen. Men det er mer. Hun har prøvd å ta venninnene mine fra meg - med dårlig hell. Her gjelder det å sette sunne grenser. Mot gaslighting.Føleiser. Manipulering Hersk og splitt. Et skittent økonomisk spill. Ikke bii dradd inn i det. Anonymkode: d845b...00a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Kan du ikke bare si det til henne? Anonymkode: e5785...45b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Jeg har ikke så mange råd, min mor er akkurat lik. Enda verre i telefonen. Den gamle spøken med at man kan legge ned røret, gå og sette på kaffe, og så gå tilbake til telefonen og vedkommende prater enda, passer på henne. Hun prater fort, svelger setninger og halve ord, avbryter og penser alltid samtalen over på seg selv og egne plager. Er mentalt sliten etter en telefonsamtale/besøk hos henne. Anonymkode: cecb0...bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå