AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Del Skrevet 8. august 2022 Se tittel Anonymkode: f6356...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 8. august 2022 #2 Del Skrevet 8. august 2022 Meget sannsynlig at engelsktalende skal ta del i ansettelsesprosessen. Tror du setter deg bakerst i køen ved å ikke skrive søknad på samme språk som utlysningen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 8. august 2022 #3 Del Skrevet 8. august 2022 Nei. På samme måte som du ikke sender engelsk CV på norsk utlysning. Du skal vise at du behersker arbeidsspråket.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Del Skrevet 8. august 2022 Det spørs hva jobben er, da - om det kreves at du kan engelsk f eks. Men ettersom utlysningen er skrevet på engelsk, er sikkert den som skal ansatte folk engelsk - og litt greit at h*n skjønner hva du skriver..? Anonymkode: afd5d...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Del Skrevet 8. august 2022 Er du dårlig i engelsk, men vil ha jobben - og man ikke MÅ kunne mye engelsk for å få jobben, så hadde jeg heller sendt inn søknad på norsk. Bedre å skrive på norsk enn å utgi seg for å være god i engelsk om man ikke er det. Anonymkode: afd5d...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Del Skrevet 9. august 2022 Ja du kan. Det er ingen lov i mot det. Du kan sende søknad på kinesisk også om du vil. Men du får neppe jobben. Anonymkode: f7cb3...aeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 9. august 2022 #7 Del Skrevet 9. august 2022 Det første jeg ville gjort var å studere utlysningsteksten grundig. Står det noe om arbeidsspråk der? Hvis det står at engelsk er arbeidsspråket - send engelsk søknad og CV. Sjekk også navnene på kontaktpersonene for stillingen. Hvis mye tilsier at de ikke har norsk som morsmål - send søknad og CV på engelsk. Neste trinn er noe du uansett bør gjøre når du vurderer å søke en stilling, nemlig å sjekke virksomhetens hjemmesider pluss andre ting som står på nett om virksomheten. Disse undersøkelsene vil også kunne gi det viktig informasjon om hvilket språk du bør sende søknader på. Kanskje de til og med har egen informasjon for interesserte jobbsøkere. Der vil det trolig stå om de ønsker søknadene på engelsk. Hvis du fremdeles er i tvil - spør en av kontaktpersonene for stillingen hvilket språk de foretrekker å få søknader og CV på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Del Skrevet 9. august 2022 Man svarer på samme språk som utlysningsteksten, her engelsk. Lyser de ut på engelsk er det for å sjekke om du er i stand til å bruke engelsk som arbeidsspråk, svare du på norsk kan du like godt la være. Anonymkode: cb098...f25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Del Skrevet 9. august 2022 Noen norske selskaper har hovedkontor i et annet land og har utlysningsmaler på engelsk, mens andre norske selskaper også henvender seg til ikke-norsk-språklige (sorry for dårlig ord). Begge disse tar i mot cv på norsk. Mine to siste jobber har hatt utlysningstekst på engelsk, men der de som står som kontaktpersoner er norske. Jeg sendte ved mine norske cv og fikk begge jobbene. Sendte dog søknadsteksten på engelsk. Anonymkode: 00288...593 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frubekk Skrevet 9. august 2022 #10 Del Skrevet 9. august 2022 Oversett cv til engelsk om du vil ha jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå