AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Del Skrevet 8. august 2022 Vet ikke hvorfor jeg gadd å prøve igjen, men i går prøvde jeg meg på en "cake in a cup" fra linda stuehaug sin blogg. Rørte sammen og satte i mikroen. Herregud, dette liker folk? Det var fullstendig smakløst! Må bare være folk som ikke har smakt vanlig sukker på flere år som liker dette? Jeg forstår ikke hva som er vitsen med å lage dette. Det eneste som kanskje er godt er vel ting med mye frukt og dadler, honning osv, men hvis poenget er sukkerfritt og kalorifattig blir det vel bare helt grusomme smaker ut av det, og ekkel konsistens. Nytter vel ikke. Hva er dine tanker? Anonymkode: 8a364...241 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Del Skrevet 8. august 2022 Hehe, nei. Er helt enig. Blir litt som grovt brød til pølser. Noen ting skal være usunne tenker jeg. Anonymkode: 00711...862 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 8. august 2022 #3 Del Skrevet 8. august 2022 Jeg har aldri skjønt greien med «sunne» kaker. Hvis jeg vil være sunn. Så spiser jeg en gulrot. Hvis jeg vil ha kake, så vil jeg ha en kake og jeg spiser den definitivt ikke for å være sunn😛 Hvis man spiser kake så ofte at man trenger å lage sunne versjoner av den… burde man ikke heller evaluere hvor ofte man spiser det istedenfor å ødelegge noe som skal være usunt? Jeg velger å heller begrense mengden Jeg spiser og hvor ofte jeg spiser slik ar jeg faktisk kan kose meg med kake. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fabienne Skrevet 8. august 2022 #4 Del Skrevet 8. august 2022 altflyter skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri skjønt greien med «sunne» kaker. Hvis jeg vil være sunn. Så spiser jeg en gulrot. Hvis jeg vil ha kake, så vil jeg ha en kake og jeg spiser den definitivt ikke for å være sunn😛 Hvis man spiser kake så ofte at man trenger å lage sunne versjoner av den… burde man ikke heller evaluere hvor ofte man spiser det istedenfor å ødelegge noe som skal være usunt? Jeg velger å heller begrense mengden Jeg spiser og hvor ofte jeg spiser slik ar jeg faktisk kan kose meg med kake. Jeg er helt fullstendig enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Del Skrevet 9. august 2022 Helt enig. De som synes dette smaker godt, må ha vært uten sukker og faktiske godsaker lenge. Det er litt som at jeg alltid tenkte at dobbel 0 yoghurten var kjempegod - men så smakte jeg skikkelig yoghurt med maks fett og tilsatt sukker, og herreGUD for en forskjell, var nitrist å gå tilbake til dobbel 0 etterpå. Anonymkode: f8640...478 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Del Skrevet 9. august 2022 Samme med rawfoodkaker. Nøttebunn med dadler kan være godt. Der er jo "sunnere" enn rent sukker kanskje, men kalorimessig, så kan man spise en vanlige brownie. Har heller aldri skjønt meg på "ostekaker"" med skyr eller mager kesam. Kan forstå de som har diabetes, men de som spiser slikt fordi det er "sunt" eller skal ned i vekt, har nok misforstått litt. Anonymkode: cd52c...988 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 9. august 2022 #7 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hehe, nei. Er helt enig. Blir litt som grovt brød til pølser. Noen ting skal være usunne tenker jeg. Anonymkode: 00711...862 Jeg er enig med dere angående kaker. Men grove pølsebrød smaker jo mye bedre enn fine! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samme med rawfoodkaker. Nøttebunn med dadler kan være godt. Der er jo "sunnere" enn rent sukker kanskje, men kalorimessig, så kan man spise en vanlige brownie. Har heller aldri skjønt meg på "ostekaker"" med skyr eller mager kesam. Kan forstå de som har diabetes, men de som spiser slikt fordi det er "sunt" eller skal ned i vekt, har nok misforstått litt. Anonymkode: cd52c...988 Det er mange stakkars bloggere som tror at raffinert sukker er rottegift alldeles, mens fruktose som det bugner av i dadler er sunt.. Det er jo helt feil.. og kalorimessig er det like ille. Blir litt ansiktspalme hver gang jeg leser sånne "sunne" oppskrifter. "Ikke noe sukker! Bare hiv i et halvkilo dadler, tadaa, seeee så sunt!". Omtrent som dem som tror at honning er the shit, og såååå mye sunnere enn det forferdelige raffinerte hvite sukkeret. Anonymkode: f8640...478 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Del Skrevet 9. august 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Vet ikke hvorfor jeg gadd å prøve igjen, men i går prøvde jeg meg på en "cake in a cup" fra linda stuehaug sin blogg. Rørte sammen og satte i mikroen. Herregud, dette liker folk? Det var fullstendig smakløst! Må bare være folk som ikke har smakt vanlig sukker på flere år som liker dette? Jeg forstår ikke hva som er vitsen med å lage dette. Det eneste som kanskje er godt er vel ting med mye frukt og dadler, honning osv, men hvis poenget er sukkerfritt og kalorifattig blir det vel bare helt grusomme smaker ut av det, og ekkel konsistens. Nytter vel ikke. Hva er dine tanker? Anonymkode: 8a364...241 Er ikke sikker hun liker det selv. Det er jo en måte forsøke tjene pener på. At folk leser bloggene Anonymkode: 86a5f...b4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 9. august 2022 #10 Del Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vet ikke hvorfor jeg gadd å prøve igjen, men i går prøvde jeg meg på en "cake in a cup" fra linda stuehaug sin blogg. Rørte sammen og satte i mikroen. Herregud, dette liker folk? Det var fullstendig smakløst! Må bare være folk som ikke har smakt vanlig sukker på flere år som liker dette? Jeg forstår ikke hva som er vitsen med å lage dette. Det eneste som kanskje er godt er vel ting med mye frukt og dadler, honning osv, men hvis poenget er sukkerfritt og kalorifattig blir det vel bare helt grusomme smaker ut av det, og ekkel konsistens. Nytter vel ikke. Hva er dine tanker? Anonymkode: 8a364...241 jeg synes det er verre med frukt og dadler i kaker, enn at det er sukkerfritt. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hehe, nei. Er helt enig. Blir litt som grovt brød til pølser. Noen ting skal være usunne tenker jeg. Anonymkode: 00711...862 Sunne kaker er ofte smakløst, men grove pølsebrød og grove burgerbrød er jo mye mer smakfulle og bedre enn de fine! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 9. august 2022 #11 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg er enig. Hvis jeg vil ha kake så vil jeg jo ha vanlige kaker og ikke sunne kaker som ikke smaker godt. Da velger jeg heller noe annet enn å lage noe som smaker grusomt. Eller jeg har smakt rawfoodkaker som ikke var så ille, men det var fortsatt ikke som en vanlig kake. Men kanskje noen ikke er så glad i sukker og at det for dem da smaker godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Del Skrevet 9. august 2022 Det verste er når folk lager sånne "sunne" kaker, med masse sukrin, og ikke sier ifra. Serverer dem som vanlig kake. Uten å tenke på at veldig mange får magetrøbbel av sukkeralkoholer, og hadde holdt seg milevis unna om de visste hva kaken inneholdt. Anonymkode: f8640...478 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 9. august 2022 #13 Del Skrevet 9. august 2022 Helt enig! Jeg kan bare ikke forstå at folk kan like kaker uten essensielle ingredienser som sukker og gluten. Gluten går greit nå som man har fått så mange gode erstatningsprodukter, men da må man jo bruke de gode erstatningsproduktene og ikke fortsette å lage f.eks. sukkerbunn på potetmel, for det er IKKE godt! Potetmel smaker potetmel. Men sukker MÅ være tilstede i kaker for at de skal bli gode. Ønsker man ikke spise sukker så får man heller spise bær med fløte/krem. Alle disse søtningskakene smaker shit! Stevia, Sukrin, søtninger som slutter på "-ol", smaker bare ekkelt. Spesielt kalorifattige er slike kaker heller ikke, så hvis det er poenget så er det feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #14 Del Skrevet 9. august 2022 Helt enig. Ender opp med å lage sunne versjoner av kaker i hverdagen. Som om det er noe bedre 🤣🤣🤣 Så har kuttet det helt ut med sunne versjoner av ting. Jeg spiser bare dobbelt opp 😅 Anonymkode: c7160...1ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Del Skrevet 9. august 2022 Kaker skal ikke være sunne. Bare spis det sjeldent, så går det bra. Anonymkode: aeacb...44f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #16 Del Skrevet 9. august 2022 Var på en kjent kafe i Oslo tidligere i sommer, der bestilte vi ulike retter alle sammen, samt kaker som så veldig lekre ut. Men DET smakte virkelig ikke godt! Ingen rawfood-mat her i huset! Anonymkode: 9b49b...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå