AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Hei noen som har noen råd, angående angående trekke eller rotfylle en tann. Dette er nest bakerste jeksel. Hadde jeg hatt god råd så hadde jeg helt sikkert rotfyllt den. Men jeg har veldig dårlig økonomi så da må jeg ha litt råd. Tannlegen sier jeg bør rotfylle ellers må jeg sette inn en ny tann fordi da vil den bakerste tann kunne ta til og "vandre". Er det noen som har trekka den tanna og som ikke har angra på det. En rotfylling vil koste meg ca 11 000 med krone. Anonymkode: e721a...120
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei noen som har noen råd, angående angående trekke eller rotfylle en tann. Dette er nest bakerste jeksel. Hadde jeg hatt god råd så hadde jeg helt sikkert rotfyllt den. Men jeg har veldig dårlig økonomi så da må jeg ha litt råd. Tannlegen sier jeg bør rotfylle ellers må jeg sette inn en ny tann fordi da vil den bakerste tann kunne ta til og "vandre". Er det noen som har trekka den tanna og som ikke har angra på det. En rotfylling vil koste meg ca 11 000 med krone. Anonymkode: e721a...120 Enig med tannlegen. Tenner må stå inntil hverandre, og hvis den bakerste tanna står alene kan den knekke når du spiser. fjerner du den nest bakerste tanna oppe vil det vises når du smiler. jeg hadde samme som deg. Nest bakerst oppe hos meg da. Satt på krone. betalte 7000 for 2 år siden. Det er verdt det. Spør om å få dele opp regningen Anonymkode: e9a8c...183 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei noen som har noen råd, angående angående trekke eller rotfylle en tann. Dette er nest bakerste jeksel. Hadde jeg hatt god råd så hadde jeg helt sikkert rotfyllt den. Men jeg har veldig dårlig økonomi så da må jeg ha litt råd. Tannlegen sier jeg bør rotfylle ellers må jeg sette inn en ny tann fordi da vil den bakerste tann kunne ta til og "vandre". Er det noen som har trekka den tanna og som ikke har angra på det. En rotfylling vil koste meg ca 11 000 med krone. Anonymkode: e721a...120 Jeg har trukket. Men jeg hadde ikke noen tann lenger bak. Dvs jeg har først trukket den bakerste, og senere den nest bakerste. Trekking kostet 1300 kroner og rotfylling ville ha kostet 5000 kroner. Ganske enkelt valg når man har dårlig økonomi. Anonymkode: 9cdc9...187 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Mannen i huset har trekt nest bakerste tann. Den som står igjen alene der bak har holdt seg i ro i 20 år. Anonymkode: a3de4...626 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Er den bakerste tannen din visdomstannen eller har du trekt den fra før? Anonymkode: b837c...4e7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Jeg ville definitivt gått for rotfylling for å bevare mest mulig tyggeflate. Jeg har nylig måttet trekke den fremste jekselen pga en skade, så jeg har brukt mye tid på å studere tennene og gruble på hva jeg ville valgt i ulike scenarier siden jeg har en store fyllinger fra skoletannlegen på flere andre jeksler som har trengt en del vedlikehold... Dersom du er forsiktig med å tygge på den rotfylte tanna kan du kanskje vente litt med krone for å spare opp? (På den andre siden vil sikkert den behandlinga øke i pris over tid som alt annet..) Anonymkode: aad09...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 11000 er sinnsykt, det hadde jeg aldri gjort! Trekt nest bakerste jeg og den bakerste står fjellstøtt. Tannlegen vil tjene mest mulig så han insisterer såklart på det som koster mest. Anonymkode: b22a9...305
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 synes 11k hørtes litt dyrt ut. Her hadde det blitt ca 8k, nå er det ikke slik at en rotfylt tann MÅ ha krone heller, i de fleste tilfeller kan man bygge den opp med en litt større fylling igjen. Må nok byttes ut innen noen år men det reduserer i hvertfall utgiftene her og nå. Anonymkode: 8ca98...04d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 En tann så langt bak ville jeg bare trukket. Ikke ta argumentene fra tannlegen så høytidelig - hen er jo interessert i å tjene mest mulig penger. En rotfylling kan faktisk gi helseproblemer pga bakterier: https://forskning.no/bakterier-medisinske-metoder-partner/hvorfor-gar-det-galt-med-noen-rotfyllinger/1843394 Anonymkode: ac0ea...bca 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er den bakerste tannen din visdomstannen eller har du trekt den fra før? Anonymkode: b837c...4e7 Nei har trekt visdomstanna Anonymkode: e721a...120
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): En tann så langt bak ville jeg bare trukket. Ikke ta argumentene fra tannlegen så høytidelig - hen er jo interessert i å tjene mest mulig penger. En rotfylling kan faktisk gi helseproblemer pga bakterier: https://forskning.no/bakterier-medisinske-metoder-partner/hvorfor-gar-det-galt-med-noen-rotfyllinger/1843394 Anonymkode: ac0ea...bca Ts ja er det jeg tenker også Anonymkode: e721a...120 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): synes 11k hørtes litt dyrt ut. Her hadde det blitt ca 8k, nå er det ikke slik at en rotfylt tann MÅ ha krone heller, i de fleste tilfeller kan man bygge den opp med en litt større fylling igjen. Må nok byttes ut innen noen år men det reduserer i hvertfall utgiftene her og nå. Anonymkode: 8ca98...04d Ja høres dyrt ut, er derfor jeg er litt usikker. Anonymkode: e721a...120
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 Hvor gammel er du? Jo yngre du er jo mere heller jeg til rotbehandling. Personlig hadde jeg ikke trukket. Heller fått meg en ekstra jobb for en periode, spart alt jeg kunne, spurt om delbetaling eller lånt penger Anonymkode: 68248...155
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ville definitivt gått for rotfylling for å bevare mest mulig tyggeflate. Jeg har nylig måttet trekke den fremste jekselen pga en skade, så jeg har brukt mye tid på å studere tennene og gruble på hva jeg ville valgt i ulike scenarier siden jeg har en store fyllinger fra skoletannlegen på flere andre jeksler som har trengt en del vedlikehold... Dersom du er forsiktig med å tygge på den rotfylte tanna kan du kanskje vente litt med krone for å spare opp? (På den andre siden vil sikkert den behandlinga øke i pris over tid som alt annet..) Anonymkode: aad09...9c0 Tannlege er dyrt nok som det er, burde heller bli billigere hilsen Ts Anonymkode: e721a...120
Jøyemeg Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 Lett! Rotfylle er ekstremt smertefullt og varer ikke evig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er du? Jo yngre du er jo mere heller jeg til rotbehandling. Personlig hadde jeg ikke trukket. Heller fått meg en ekstra jobb for en periode, spart alt jeg kunne, spurt om delbetaling eller lånt penger Anonymkode: 68248...155 Jeg er over 50. Spurte om jeg kunne dele opp betalinga,men det var ikke mulig. Iallefall ikke på selve rotfyllinga, kronen betaler man jo siden. Har jo mest lyst og beholde tanna, men------- Anonymkode: e721a...120 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #17 Skrevet 9. august 2022 Jøyemeg skrev (1 minutt siden): Lett! Rotfylle er ekstremt smertefullt og varer ikke evig. Ts her, har rotfyllt før og det gjorde ikke vondt. Så er mest pengene det står på. Anonymkode: e721a...120 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #18 Skrevet 9. august 2022 Jøyemeg skrev (1 minutt siden): Lett! Rotfylle er ekstremt smertefullt og varer ikke evig. Skal ikke dagens bedøvelse være bra nok til at du ikke kjenner inngrepet? Anonymkode: b50d0...178 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #19 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal ikke dagens bedøvelse være bra nok til at du ikke kjenner inngrepet? Anonymkode: b50d0...178 ts her har rotfyllt før og vondt var det ikke. Anonymkode: e721a...120 1
Jøyemeg Skrevet 9. august 2022 #20 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her, har rotfyllt før og det gjorde ikke vondt. Så er mest pengene det står på. Anonymkode: e721a...120 Å rotfylle er ikke aktuelt for meg. Under 1000 kr å få trukket tanna og da kom visdomstanna og tok plassen til den trukne tanna. Så slapp jeg å operere ut ei visdomstann med kroker på alle 4 røttene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå