AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Så og si alle jeg kjenner til som har ADHD er sosiale, har masse bekjente og noen gode venner. Men har også hørt at ADHD gir sosiale vansker, på linje med autisme. Får det ikke helt til å stemme? Skjønner at det er veldig individuelt men.. Anonymkode: 90aef...03f
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 ADHD gir ikke sosiale vansker på linje med autisme, nei.. Folk med ADHD er like forskjellige som dem uten. De som har ADHD av den aktive typen (kontra den uoppmerksomme typen), har gjerne mye energi, kan prate mye, osv. Men det finnes også mange av den aktive typen som er introverte, og bruker energien på annet enn å være sosial. ADHD kan gi problemer med å holde avtaler, planlegge, at man roter bort ting, glemmer, osv, som kan være til irritasjon og plage for andre folk. Men det gir på ingen måte autisme-problemene som vansker med å lese kroppsspråk, forstå sosiale koder, osv. Anonymkode: 93f72...b29 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 For min del er det slitsomt å huske på å ta kontakt. Jeg har så mye annet å huske på mtp jobb, barn, bolig. Jeg kan også slite med å holde en rød tråd i samtaler, ta innover med det som folk sier og komme med gode svar. kan virke litt fjern når jeg er trøtt, og kan ta ting litt boksavelig om jeg er stresset og sliten. Kan virke litt streng, kansje. Og jo, adhd folk kan være så autisme spektrumet. Anonymkode: 820f6...17d 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For min del er det slitsomt å huske på å ta kontakt. Jeg har så mye annet å huske på mtp jobb, barn, bolig. Jeg kan også slite med å holde en rød tråd i samtaler, ta innover med det som folk sier og komme med gode svar. kan virke litt fjern når jeg er trøtt, og kan ta ting litt boksavelig om jeg er stresset og sliten. Kan virke litt streng, kansje. Og jo, adhd folk kan være så autisme spektrumet. Anonymkode: 820f6...17d Selvsagt kan folk med ADHD også være på autismespekteret. Men det er noe man er i tillegg - adhd i seg selv gir ikke de samme utfordringene som autisme, da hadde det jo bare vært én diagnose.. Man kan ha adhd OG autisme (og det er større forekomst av adhd blant dem på autismespekteret), men da er det to ulike diagnoser man har, ikke at adhd'en gir samme "symptomene" som autismen. Anonymkode: 93f72...b29
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Noen med adhd sliter med ting som også går utover det sosiale, men ikke alle oss med adhd gjør det. I min familie har min far, jeg og en sønn adhd. Vi er de mest sosiale i familien også. Har store og varige vennekretser. Anonymkode: be546...2c5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (På 8.8.2022 den 21.22): Så og si alle jeg kjenner til som har ADHD er sosiale, har masse bekjente og noen gode venner. Men har også hørt at ADHD gir sosiale vansker, på linje med autisme. Får det ikke helt til å stemme? Skjønner at det er veldig individuelt men.. Anonymkode: 90aef...03f Jeg har da mange bekjente og noen gode venner - hvorfor skal ikke en med ADHD ha det? Har et barn i huset med diagnosen. H*n gjør ofte uforutsette ting og synes selv h*n er morsom, mens andre ikke synes det. Det kan lett skape trøbbel. H*n irriterer seg også svært lett over andre unger, selvom h*n ikke alltid er i direkte konflikt med vedkommende (kjenner meg faktisk igjen der). Og som alle andre, noen er introverte og andre ekstroverte. Anonymkode: 1346c...bd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå