Gå til innhold

Hva vasker dere i samme maskin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sorterer mye klesvask, så det blir mange maskiner med lite klær i. Det blir både sortert etter type stoff og hvor tykke/grove plaggene er, om de loer osv. Så det blir veldig mange maskiner.. Hva vasker dere sammen?

Anonymkode: 2deac...11c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sorterer mye klesvask, så det blir mange maskiner med lite klær i. Det blir både sortert etter type stoff og hvor tykke/grove plaggene er, om de loer osv. Så det blir veldig mange maskiner.. Hva vasker dere sammen?

Anonymkode: 2deac...11c

Hvor mange grader det skal vaskes på og om det er hvitt eller farget. 

• Liker 7
Skrevet

2 vasker..en med 40 og 1 med 60

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lyst 40, mørkt 40, ull på ullprogram, håndklær og undertøy på 60.

Anonymkode: 11d61...841

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vasker vanlige klær på 40 grader, undertøy/håndklær/sengeklær/kluter osv på 60 grader. 

Har ingenting hvitt, så jeg gidder ikke sortere etter farger. Har heller ikke barn, så det jeg vasker er ikke skittent av avføring/spy/gulp eller noe slikt. 

Anonymkode: a2975...dad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlige klær 40, undertøy 60 og håndduker og sengeklær 90. Ull 30. Gidder ikke å sortere farger. 

Anonymkode: 62fce...3ed

Skrevet (endret)

Sambuaren og eg har 40 og 60 fordelt på mørk og lys, eigen runde sengeklede og håndklær mørk/lys, pluss ein 30 finvask (som også inkluderar treining, ull, og jeans etter behov).

Endret av aazy
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg tar hvitvasken og det ikke er så mye så pleier jeg å slenge toalettkosten inn også siden den også er hvit.

Anonymkode: e1f26...c66

AnonymBruker
Skrevet

Klær på 40 grader, undertøy, sokker og håndklær på 60 grader, babytøy og gulpekluter på 60 grader. Gidder sjeldent å vaske hvite klær for seg selv.

Anonymkode: 9f382...866

AnonymBruker
Skrevet

Ull 

lys 40 

mørk/farger 40 

håndklær, undertøy og sokker 60 

sengetøy 60 

finvask på det som trengs, men har ikke mye av det 

Anonymkode: a9ce7...95e

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Mørk kokvask, lys kokvask, mørk 60 grader, lys 60 grader, andre farger 60 grader, dongeri, lys 40 grader, mørk 40 grader, andre farger 40 grader, ull, gardiner, spesielle ting 

Jeg har så mye klær at jeg stort sett fyller maskinene.

AnonymBruker
Skrevet

Hvitt for seg selv. Ellers så følger jeg vaskeanvisningen på plaggene, er jeg usikker på om noe vil farge av så slenger jeg inn en «Colour catcher».

Anonymkode: b744b...302

Skrevet (endret)

Hvitt sengetøy vaskes alene. Orker ikke misfarget eller grånende "hvitt" sengetøy. Samme med klær. Hvitt vaskes separat.

Jeg sorterer også etter farger på 40 grader. Mørkeblått og svart og mørk grått vaskes sammen. Rødt og rosa vaskes sammen. 

Har erfart med den sure metoden at TING DU IKKE FORVENTET VILLE FARGE AV, FAKTISK FARGER AV DEN ENE GANGEN DU SLANG INN ET LYSERE PLAGG I SAMME MASKIN....! 😬 Beklager store bokstaver, men jeg er lei av slike "uhell" i årenes løp, så nå sorteres alt pinlig nøye.

Håndklær er frotté og kan nuppe over på andre ting, og vaskes alltid for seg selv. Vasker håndklær en gang i uka, og da blir maskinen uansett ganske full, så det går greit.  Håndklær og kluter vaskes på 90 C.

Undertøy vaskes også for seg selv på 60 C. Vasker ikke før kommodeskuffen med undertøy er nesten tom, så det blir mest mulig i maskinen.

Ull vaskes alltid separat på 30. Finvask som f.eks. en kjole som skal ha 30 C, vaskes også alene eller sammen med tilsvarende finvask-plagg på finvaskprogrammet, eller ullprogrammet.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Som flere andre her, mørkt/farget 40, håndklær, undertøy 60, sengeklær 90. Sjeldnere finvask 30 på ull, silke ol. Og hvitt/lyst 40. Totalt 5 ulike vasker, men har kun tre skittentøyskurver. 

Anonymkode: 08920...f9d

Skrevet

Det meste av hvitt og veldig lyse klær
Ull og fleece
Truser, hånduker og sengetøy
Alt annet. 
Sokker og truser går med hvitt, farget eller sengetøy
Kattetepper/håndduker

Men noen ganger går undertøy med vanlig klær, og noen ganger går farget med hvitt, eller hvitt med farget. 
Noen ganger går vanlige klær med sengetøy. 
Det eneste jeg er veldig nøye på er ull og kattetepper. 

AnonymBruker
Skrevet

Sokker, truser, håndklær og sengetøy på 60 grader. Resten på 30 grader. Har ikke nok hvite klær til at jeg gidder å vaske dem separat. 

Anonymkode: 44e41...225

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme jeg ikke sorterer så mye etter stoff, unntak er ull og silke. Håndduker og sengetøy vaskes hver for seg, og jeg har med overlegg nesten bare blått sengetøy og blå håndduker, nettopp for å slippe farge-sortering :fnise: Gulvmopper får en privat runde i maskina.

Ellers blir det etter temperatur og farge. Men er litt slepphendt med farge med mindre det er hvitt, og det er fordi det meste jeg eier er vasket hundre ganger og ikke farger av uansett. Unngår å kjøpe ting som må ha spesialbehandling. Tåler du ikke 40grader, nei, da hører du ikke hjemme i mitt hus :fnise:

Anonymkode: c6b6c...968

Skrevet

Sorterer etter farge (hvitt, rødt, og resten) i bomull, og om det er finvask eller ull. Filler og sengetøy hver for seg pga mengden, på 60 grader. Iblant 90 for å rense maskinen.

Unngår du plastikk-klær (nylon, akryl, polyester) slipper du unna det meste av nuppene. Eneste jeg har som nupper litt er ullklær, men det fikser jeg med fabric shaver.

AnonymBruker
Skrevet

Kluter, kjøkkenhandklær, etc - 95

Handklær og mørkt undertøy/sokker - 60

Sengetøy og lyst undertøy/sokker - 60

Hvitt 40

Sort/mørkt 40

Rosa/rødt 40

Handvask, ull, silke - separat vask.

Anonymkode: f812d...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Alt farget tøy sammen. 40 grader.

Alt hvitt tøy sammen. 40 grader.

Alle håndklær sammen. 60 grader.

Det er de tre forskjellige vaskene jeg tar.

Anonymkode: 3a412...6b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...