AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Del Skrevet 8. august 2022 Jeg vurderer å få barn via spermdonor. Jeg er alenemor og 33 år. Jeg elsket å få barnet mitt, og barnefar der er minimalt i bildet. Jeg vil gjerne ha flere barn, men har ingen i sikte. Vil gjerne høre fra noen som har erfaring fra dette i Norge. Ønsker å gjøre det med norsk donor, og lurer på hvor mye informasjon man får om donor? Er det forskjell om man velger privat eller offentlig i forhold til dette? Jeg ser noen klinikker ser ut til å importere sperm fra Danmark, men jeg vil gjerne velge blant en norsk donor om dette er mulig. Hvor lang er prosessen? Anonymkode: 22321...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solo2020 Skrevet 12. august 2022 #2 Del Skrevet 12. august 2022 Hvis du skal ha norsk donor må du gjøre det offentlig (St. Olavs eller Rikshospitalet). Alle de private klinikkene kjøper så vidt jeg vet sæd fra Danmark. Offentlig får du ingen info om donor, men barnet kan få info når hen blir 15. Hvis du skal gjøre det offentlig må du få en henvisning. Det kan fastlegen eller en privat fertilitetsklinikk hjelpe til med. Det er dessverre lang ventetid. Du må regne med godt over et år i alle fall (på Rikshospitalet, har ikke oversikt over St. Olavs.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå