Gjest Styrketreningshater Skrevet 22. november 2005 #1 Del Skrevet 22. november 2005 Hvor mange ganger i uka må man trene styrketrening for at en som slanker seg man skal merke resultater (få mer muskler og en fastere kropp)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #2 Del Skrevet 22. november 2005 Èn, man da må du trene skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #3 Del Skrevet 22. november 2005 1-2 ganger i uka, 30-45 min. hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinemora Skrevet 22. november 2005 #4 Del Skrevet 22. november 2005 2-3 dager i veka.. Trena du styrketrening fleire dagar etter kvarandre, bør du trene over kropp en dag og bein neste dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 22. november 2005 #5 Del Skrevet 22. november 2005 Dette kommer jo veldig an på, hva som er målet ditt, hva som er utgangspunktet osv. Alt er bedre enn ingenting! Styrketrening er absolutt lurt å ta med dersom du slanker deg, men hovedvekten av treningen bør du nok legge på kardio hvis du skal gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradokset Skrevet 22. november 2005 #6 Del Skrevet 22. november 2005 Skal du få synlige resultater bør du trene 3 ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #7 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg har fått synlige resultater med 2 ganger i uka, pluss en gang aerobic og endel spaserturer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 23. november 2005 #8 Del Skrevet 23. november 2005 Noe av det viktigste med styrketrening er progresjon. Begynn med en gang i uka du, med øvelser for hele kroppen. Du bør hele tiden ha som mål å klare mer og mer vekt. Etter noen uker ville jeg endre øvelsene på samme muskelgrupper. Og øke antall treningsøkter. Men som tidligere nevnt her, så lenge du slanker det bør hovedvekten ligge på kardio (utholdenhetstrening). Og så huske på at jo mer muskelmasse du får jo mer øker du hvilemetabolismen. Så da forbrenner du mer fett. Siden du kaller deg styrketreningshater regner jeg med at du ikke har noe særlig erfaring..og derfor vil jeg du skal begynne forsiktig med antall øvelser og antall dager. For så å øke etterhvert...det blir faktsik morro når man får det til, ser effekten av styrketreningen og klarer å forandre kroppen sin. Og det er viktig at det er tungt..de siste repetisjonene skal være skikkelig tung. Man skal bryte muskelen godt ned før den reparerer seg selv og er klar for ny og tyngre belastning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 27. november 2005 #9 Del Skrevet 27. november 2005 Husk at du ikke skal trene samme muskel 2 dager etter hverandre. Restitusjon er vel så viktig som treningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå