Gå til innhold

Hvor mange ganger styrketrening i uka?

Gjest Styrketreningshater

Anbefalte innlegg

Gjest Styrketreningshater

Hvor mange ganger i uka må man trene styrketrening for at en som slanker seg man skal merke resultater (få mer muskler og en fastere kropp)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kommer jo veldig an på, hva som er målet ditt, hva som er utgangspunktet osv. Alt er bedre enn ingenting! Styrketrening er absolutt lurt å ta med dersom du slanker deg, men hovedvekten av treningen bør du nok legge på kardio hvis du skal gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det viktigste med styrketrening er progresjon. Begynn med en gang i uka du, med øvelser for hele kroppen. Du bør hele tiden ha som mål å klare mer og mer vekt. Etter noen uker ville jeg endre øvelsene på samme muskelgrupper. Og øke antall treningsøkter. Men som tidligere nevnt her, så lenge du slanker det bør hovedvekten ligge på kardio (utholdenhetstrening). Og så huske på at jo mer muskelmasse du får jo mer øker du hvilemetabolismen. Så da forbrenner du mer fett.

Siden du kaller deg styrketreningshater regner jeg med at du ikke har noe særlig erfaring..og derfor vil jeg du skal begynne forsiktig med antall øvelser og antall dager. For så å øke etterhvert...det blir faktsik morro når man får det til, ser effekten av styrketreningen og klarer å forandre kroppen sin. Og det er viktig at det er tungt..de siste repetisjonene skal være skikkelig tung. Man skal bryte muskelen godt ned før den reparerer seg selv og er klar for ny og tyngre belastning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...