Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Har naa kjopt inn en god del clinique ansiktsprodukter, men er ikke fornoyd... (skikkelig dumt av meg aa kjope masse uten aa be om en prove forst, men, men... gjort er gjort...)

Bla a er ansiktsvannet til Clinique bare SAAAA sterkt!! Foler meg som om jeg har dyppet fjeset i ren alkohol (og ja, den inneholder MYE alkohol ogsaa). Er ikke alkohol litt skaldelig for fjeset, da? Uttorkende?

Dessuten svir den rensekremen i oynene (klarer ikke aa unngaa det), og sminkefjerneren funker ikke...

En annen ting jeg reagerte paa var at produktene var relativt billige i hvertfall i forhold til de produktne jeg er vant til (tror de heter Danne Montage king eller noe i den duren, men de kunne jeg ikke finne her i Australia). Ikke det at det er negativt at de er 'billige', men kvaliteten er kanskje ikke helt toppers heller?!

Min hud var visstok 'type to', og det betyr vel 'normal' tror jeg.

Har du noen erfaring med disse produktene, og hva slags hudtype har du?

-jeg foler meg litt lurt, jeg....

Ada

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker også cliniques ansikstprodukter. Ansiktsvannet finnes i flere styrker, jeg bruker nummer 1, og den svir ikke. Kanskje du bør bytte til den?

Skrevet

Kanskje... men er det alkohol i den?? jeg har som sagt nr 2 og det SVIR!!

LURER paa hvordan nr 3 og 4 er!!!! Har de mer hud igjen etterpaa??? :ler:

Skrevet

Hei Care :)

Jeg meldte meg på den clinicue siden, men kunne ikke se at jeg fikk evaluering av huden. (Annet enn den hjelpen man uansett får i et parfymeri).

Did I miss something?? :-?

Gjest Ikke innlogget Ada
Skrevet

Synes det er litt droyt aa reklamere paa produktene, men jeg synes aa huske at de sa noe om "vi garanterer at du er fornoyd..." ikke bare det men jeg saa det vel ogsaa paa en plakat... vel vel... uansett saa vil jeg gjerne ha fleres meninger om dette =)

Har noen flere provd disse produktene, og ER det bra aa ha alkohol i ansiktsvannet?!?!? Eller bare innbiller jeg meg at det ikke er bra???

Ada

Skrevet
Hei Care :)  

Jeg meldte meg på den clinicue siden, men kunne ikke se at jeg fikk evaluering av huden. (Annet enn den hjelpen man uansett får i et parfymeri).  

Did I miss something?? :-?

Hei Pingpong. Jeg bruker å få nyhetsbrev der det står at jeg kan få en hudanalyse med noen gratisprøver. Kanskje vi tolker mailen på forskjellige måter. :wink:

Skrevet

Oki Care!

Da får jeg sikkert mere info på mail etterhvert :lol:

Har forøvrig brukt 3-trinns systemet fra Clinique ganske lenge og er kjempefornøyd. Bruker ansiktsvannet for sensitiv hud (det grønne), og det svir ikke i det hele tatt.

Har også suplementert med nattkrem (på pumpeflaske) som er utrolig god!

Klem

Skrevet

Du har faktisk rett til å rekalmere på produktene dine! hvis du sier at du ikke tålte de, kan de ikke nekte å ta det i retur! Prøv!

Skrevet

Hei Ada!

Jeg har brukt Clinique lenge (varierer nå med Kanebo) og har brukt nr.1 i ansiktsvann. Det er alkohol i den og, men det finnes en type til som IKKE inneholder alkohol. Tror flasken og innholdet er helt grønnblått. Bare spør etter den i parfymeriet. Fikk en demo på Cliniques stand på GlasMagasinet for et par måneder siden og da fikk jeg se den uten alkohol.

Alkoholen tørker nok ansiktet ut, men kjenner du det når du tar kremen på da? Jeg kjenner at løse hudceller og ru hud blir bedre av ansiktsvannet og det blir enda bedre når jeg får kremen på. Må ha både dag og nattkrem jeg, da jeg har utrolig tørr og ømfintlig hud.

Mine erfaringer er at en del jeg kjenner, ikke tåler Cliniques produkter så godt,- og bruker helst noe annet, Decleor-produkter for eksempel. (aromaterapi er veldig ålreit)

Håper du finner ut av det da. Kunne kanskje vært en god ide å prøve noe annet en stund ? Så kan du evt. gå tilbake til Clinique etterhvert ?

Lykke til :-)

Klem, Kattepus

Skrevet

Hei!!

Takk for mange svar!

Kanskje jeg bare reagerte fordi det var uvant med disse produktene, men jeg har ikke mulighet til aa veksle mellom ulike produkter akkurat naa, for jeg bor omtrent paa universitetet for tida :o (og i helgene er det ut paa tur!) Det blir mao ikke tid til aa oppsoke parfymerier (eller andre butikker), og det er kanskje like greit :oops:

kom gjerne med flere erfaringer hvis du har noen paa lur :D

Ada

Skrevet

Clinique var ikke tingen for meg. Jeg har helt normal hud, uten noen spesielle problemer, men huden ble helt uttørket og rar.

Etter at jeg hadde brukt Clinique en periode gikk jeg på ny til parfymeriet, fordi jeg ikke var fornøyd. Dama kjente på huden, og sa at det ytterste laget ikke fikk fuktighet, og at jeg måtte forsøke noe annet. Hennes erfaring var at Clinique fungerte bra på dem det passet på, men at det kanskje var litt problemhudtyper. For andre gjorde det bare ting vondt verre.

Nå holder jeg meg trofast til Kanebo.

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har brukt clinique trestegsprogram nr. 3 i tillegg til diverse andre makeup produkter. Jeg er kjempe fornøyd. Det med alkoholen stemmer, den er ganske sterk, jeg dypper bomullen forsiktig slik at den så vidt blir fuktig. Siden jeg begynte å bruke disse produktene har jeg ikke fått kviser og annet utbrudd i ansiktet, noe jeg var plaget av før. Så jeg er fornøyd.

Men jeg kan tenke meg at noe av produktene kan bli litt i det sterkeste laget for de med mer ømfintlig hud. Forresten hva slags sminkefjerner bruker du? Jeg har prøvd de man må vaske av (såpe) og det fungerer kjempebra. Sminkefjerner som bare skal tørkes bort har jeg ikke noe til overs for, huden blir jo IKKE ren! Man kan jo tenke logisk, mye sitter igjen med å bare smøre på lotion og tørke av!!! Vann og såpe må til for at huden skal bli ordentlig ren for sminke og avfallsstoffer...

Skrevet

Har brukt Clicque nå et halvt års tid, og er veldig fornøyd med såpen og tonicen (svir litt, men da føler jeg at den virker iallefall), men kremen gir litt for lite fuktighet for min hud, særlig om natta. Fungerer bra under makeup og som dagkrem. Men trenger en natt krem med mye fuktighet i. Var det ikke ei her som hadde kjøpt en natt krem som pumpeflaske (som er veldig bra, for da blir det ikke så mange bakterier i selve kremen!), hva heter den??

Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha brukt Clinique sine rense-produkter, men ansiktskremen til Clinique har gode erfaringer med.

Til rensing av huden bruker jeg kun Christian Dior sin "Cleening gel" - den kan jeg ihvertfall anbefale på det varmeste.

Skrevet

Ikke bruk produkter som svir! Vet du har brukt mye penger på det (noe som er surt), men kjøp heller noe som er mildere. Er ikke alle damene på parfymerier som har like god peiling... Og alkohol i produkter i hele tatt er ikke bra, det tørker ut huden og det er et av de mest vanlige allergenene. Et tips er å se hvor på innholdsfortegnelsen et stoff står, dess høyere opp, dess mer av det er det i produktet! Vet jeg maser mye om det, men gå til en hudpleier, men vær kritisk. Ikke alle merker eller produkter passer til alle.

Skrevet

Husker ikke hva nattkremen heter akkurat EmmaK. Men det er nattkremen til Clinique. Clinique har toforskjellige nattkremer, en på krukke og en litt 'lettere' på pumpeflaske.

PP

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte Clinique's 3 stegsprogram nå nylig. Hun dama i parfymeriet sa at det ikke fantes alkohol i Cliniques produkter, men at det kunne svi fordi det var mentol i ansiktsvannet, og at det svei betød at ansiktsvannet fungerte. Så langt er jeg fornøyd, jeg har merket en liten forbedring og jeg liker fuktighetskremen godt. Det eneste som irriterer meg er at såpen er et såpestykke og ikke på flaske, finnes ikke det?

Skrevet

Alle Cliniques produkter inneholder nok ikke alkohol, men noen av dem gjør da vitterlig det. Det er jo uansett bare å sjekke innholdsfortegnelsen for å finne ut.

Clinique Clarifying Lotion 2 inneholder i alle fall mest av alt denaturert alkohol; sprit tilsatt stoffer som gjør den umulig å drikke.

Poenget med alkoholen er å desinfisere huden; løse opp fett og drepe bakterier. Resultatet blir at det tørker ut huden hvis det blir for sterkt.

Skrevet

Jeg ahr vært en flittig bruker av Q produkter i mange år. Men etter en stund ble jeg lei av å være tørr i ansiktet, sps på vintern og de hadde ikke noe som meg nok fuktighet. Prøvde det ene og det andre.

Jeg får tilsendt produkter fra USA og har sikkert et lager til 20 år frem i tid.

Imidletid har jeg blitt lvedig skeptisk til Q pga de benytter seg av kunstig/syntetiske ting. Og ikke naturlige ingredienser slik som de fleste andre "dyre merker" gjør.

Grunnen til at jeg valgt eQ opprinnelig var at det var så billig, der jeg bodde så kostet det omtrent det samme som Lòreal kremer. Derfor har jeg fortsatt også. Men nå skjønner jeg jo hvorfor, og tror ikke det er tilfeldig at personalet går med laberatorie frakker heller.

Men velger å gå bort fra dette, og hud opp i årene vil jeg ikke anbefale Q til. Damen på parfymeriet ba min mor om å finne seg et annet merke nå hun ville kjøpe Q.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...