AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Stefaren min kom inn i livet mitt da jeg var 18 år og begynte siste året på vgs. Tidligere hadde jeg vokst opp med en uempatisk far som ikke viste noe kjærlighet eller omsorg. Jeg og stefaren min kom aldri helt overens og jeg var opptatt med mitt liv, og var ikke så mye hjemme. Så flyttet jeg ut etter vgs. Da jeg var 23 år ble jeg veldig syk etter å ha opplevd voldtekt og klarte ikke studere. Flytte hjem og var veldig dårlig. Stefaren min drakk alkohol og kom inn på rommet mitt flere ganger i uken i den peridoen jeg bodde hjemme. Han var full og jeg var veldig traumatisert fra før, så jeg hadde skyhøy angst. Jeg bare lå der og klarte ikke si noe eller gjør noe. Hadde lyst til å rope på mamma som lå på soverommet over gangen, men turte ikke rope. Så gikk han og jeg brukte lang tid på å rope meg ned. Sånn holdt han på i 3 år før jeg flytta og ting forandret seg. Jeg lurer på om jeg kan skrive med k-ptsd? Anonymkode: cb757...341
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Uff. Men han gjorde vel ikke noe mot deg annet enn å komme inn på rommet ditt full får jeg håpe? Det kan selvfølgelig være ekkelt og traumatisk, spesielt med tanke på tidligere/ nåværende angst. Om du ønsker å finne ut om du kan ha denne typen for ptsd, råder jeg deg til å ta kontakt med profesjonelle. Eventuelt bare gå til psykolog bare for å snakke, og få det ut av systemet. Anonymkode: d9546...879
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 Tror fraværet av din far og voldtekten har det meste av "skylda" her. Kan jeg få lov til å spørre om hvorfor du ikke låste døra? Eller sa noe mens han var edru? Snakket du med din mor om dette? Anonymkode: 1fddf...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror fraværet av din far og voldtekten har det meste av "skylda" her. Kan jeg få lov til å spørre om hvorfor du ikke låste døra? Eller sa noe mens han var edru? Snakket du med din mor om dette? Anonymkode: 1fddf...b4a Det var ingen nøkler til dørene. Det var ingen kommunikasjon mellom oss. Det gikk ikke an å prate åpent om ting eller ta opp konflikter. Man møtte hele tiden en vegg. Mamma gikk det ikke an å prate med. Hun er konfliktsjy og ser heller en annen vei og later som alt er bra. Hvis vi glemmer og ikke prater om det går det bort. Søstern min, som er 10 år yngre enn meg, har fått k-ptsd pga han. Anonymkode: cb757...341
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Uff. Men han gjorde vel ikke noe mot deg annet enn å komme inn på rommet ditt full får jeg håpe? Det kan selvfølgelig være ekkelt og traumatisk, spesielt med tanke på tidligere/ nåværende angst. Om du ønsker å finne ut om du kan ha denne typen for ptsd, råder jeg deg til å ta kontakt med profesjonelle. Eventuelt bare gå til psykolog bare for å snakke, og få det ut av systemet. Anonymkode: d9546...879 Han voldtok meg ikke, men skadet meg psykisk og prøvde alltid å ta på meg. Anonymkode: cb757...341
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Hva som er traumeopplevelser og hvordan vir reagerer, er forskjellig fra person til person. Det som jeg kan få ptsd av, trenger ikke nødvendigvis du å få det av, og omvendt. Derfor tenker jeg at dette kan du kun få svar på om du snakker med en psykolog om deg og dine opplevelser. Du kan fint bestille psykolog uten å gå gjennom legen dersom du ikke ønsker å gå til lege, eller du kan bli henvist via lege. Gå til en privatpraktiserende psykolog med refusjon, så trenger du bare å betale egenandel. Lykke til. ❤️ Anonymkode: 432fc...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå