AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Jeg syns det er så flaut og klarer ikke gjøre noe med det. Har ikke vært i vannet siden 2014, og da var det også 12 år siden sist. Det er helt uaktuelt å svømme i sjøen. Jeg vet ikke hvordan man skal manøvrere seg. Redd for å få panikk osv. Kan man være en god forelder selv om man ikke kan lære barnet sitt å svømme? Det som er enda verre er at jeg bor langs kysten hvor "alle" er opptatt av bading. Anonymkode: 33f0a...942
AprilLudgate Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 (endret) Problemet er at du jo kan være en god forelder, men barnet ditt drukner om du ikke kan svømme den dagen noe eventuelt skjer. Meld deg på svømmekurs for voksne Og selvsagt barnet på kurs/vanntilvenning. Det er verre å se barnet sitt drukne enn det er å lære seg å svømme med god hjelp. De fleste på voksenkurs har samme engstelse som deg. Jeg kan svømme selv, men jeg lar kyndige ta seg av opplæringen på mitt barn via kurs i svømmehallen. Der må han gå til han er dyktig på alt det grunnleggende. Vi forklarer hvorfor svømminga er viktig, det er ikke bare lek. Endret 8. august 2022 av DundreMilfin
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg syns det er så flaut og klarer ikke gjøre noe med det. Har ikke vært i vannet siden 2014, og da var det også 12 år siden sist. Det er helt uaktuelt å svømme i sjøen. Jeg vet ikke hvordan man skal manøvrere seg. Redd for å få panikk osv. Kan man være en god forelder selv om man ikke kan lære barnet sitt å svømme? Det som er enda verre er at jeg bor langs kysten hvor "alle" er opptatt av bading. Anonymkode: 33f0a...942 Du kan være en god forelder for de ja. MEN du bør ta kurs eller få hjelp til å komme forbi det. Og komme deg i vannen igjen. De fleste barn liker å bade. På badeland og i hav og innsjøer. Å kunne svømme er veldig viktig og nyttig! Anonymkode: 0566d...505 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Hvis du ikke kan lære barnet ditt å svømme må du i det minste sørge for at barnet lærer å svømme et annet sted. Og du kan selvsagt være en god forelder selv om du ikke kan svømme selv eller lære det bort, MEN tenk så grusomt hvis barnet faller uti vannet og du ikke kan hjelpe fordi du har vannskrekk. Jeg ville helt klart gått på et svømmekurs for voksne og i det minste lært noen grunnleggende ferdigheter. Dessuten kan din vannskrekk smitte over på barnet slik at han/hun får det samme problemet Anonymkode: 085ae...14e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå