AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Jeg har lenge drømt om å studere grafisk design, men jeg har ikke muligheten nå på grund av praktiske ting. Så jeg tenkte jeg skulle begynne med litt «egen studie» for å forberede meg og forsikre meg om at det er det jeg ønsker å satse på, men det er vanskelig å vite hvor man skal begynne. Internett er så full av informasjon at det er vanskelig å vite hva som er bra eller dårlig. Så derfor lurer jeg på om det er noen grafikere her som kan anbefale noen bøker, filmer, sider eller yotube kanaler som er gode for nybegynnere? Eller noen råd om hvilke programvarer og prosjekter som er lure å begynne med om man vill lære seg grunnleggende grafisk design? Anonymkode: 6b835...d19 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Det vil jeg gjerne vite også. Anonymkode: 3e675...25f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Er det ingen som har noen råd? Anonymkode: 6b835...d19
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 Begynn å lær dere Photoshop, Indesign osv. Det spørs helt på hvordan dere lærer, jeg er en av de som trykket rundt, testet og prøvde meg frem - det er måten jeg lærer best på. Søkte opp spesifikt ting jeg lurte på på google. Jeg var veldig sær på hvilke tutorials jeg ønsket å følge, da jeg foretrekker en skriftlig tutorial. Jeg har selv brukt disse youtube kanalene tidligere : https://www.youtube.com/c/WebflippyOfficialPage https://www.youtube.com/IceflowStudios Også endel tutorials på deviantart, der er det også masse gratis brushes, presets, actions osv dere kan laste ned og bruke/lære av. Anonymkode: 62106...59f 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Jeg skal ikke studere før om to år, og er ikke sikker på hva jeg skal søke men snuser litt på grafisk design. Men synes det er vanskelig å få et fullstendig overblikk over hva en grafisk designer kan jobbe med. Er det noen her som er grafisk designer og som kan si noen ord om arbeidsoppgaver, og gjerne om de ikke fullt så åpenbare arbeidsoppgavene? Anonymkode: 48cec...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Lykke til. Jobbmarkedet for grafiske designere er helt dass. Vanskelig å få jobb med utdanning, og for selvlærte er det enda verre. Anonymkode: f70e6...767 2
Majer Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Søk opp hvilke programmer som er best å bruke til hva (businesskort, festivalbilletter etc). Det er de følgende programmene som er mest aktuelle: photoshop, illustrator og indesign. Personlig hater jeg førstnevnte da det er pixelbasert, men bilderedigering gjøres gjerne best her før man flytter bildet inn i et av de to andre programmene. Skal man lage småting er illustrator fint, men skal man lage brosjyrer er indesign bedre. Begge deler er vektorbaserte. Ville fokusert på photoshop først. Rediger bilder som finnes på nettet eller bilder du tar selv. Putt de så inn i illustrator hvor du lager plakat, billett el. Når du har blitt godt vant til de to kan du begynne å fokusere på større brosjyrer og kataloger i indesign:) 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #9 Skrevet 17. august 2022 AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 10.03): Begynn å lær dere Photoshop, Indesign osv. Det spørs helt på hvordan dere lærer, jeg er en av de som trykket rundt, testet og prøvde meg frem - det er måten jeg lærer best på. Søkte opp spesifikt ting jeg lurte på på google. Jeg var veldig sær på hvilke tutorials jeg ønsket å følge, da jeg foretrekker en skriftlig tutorial. Jeg har selv brukt disse youtube kanalene tidligere : https://www.youtube.com/c/WebflippyOfficialPage https://www.youtube.com/IceflowStudios Også endel tutorials på deviantart, der er det også masse gratis brushes, presets, actions osv dere kan laste ned og bruke/lære av. Anonymkode: 62106...59f Majer skrev (På 12.8.2022 den 0.24): Søk opp hvilke programmer som er best å bruke til hva (businesskort, festivalbilletter etc). Det er de følgende programmene som er mest aktuelle: photoshop, illustrator og indesign. Personlig hater jeg førstnevnte da det er pixelbasert, men bilderedigering gjøres gjerne best her før man flytter bildet inn i et av de to andre programmene. Skal man lage småting er illustrator fint, men skal man lage brosjyrer er indesign bedre. Begge deler er vektorbaserte. Ville fokusert på photoshop først. Rediger bilder som finnes på nettet eller bilder du tar selv. Putt de så inn i illustrator hvor du lager plakat, billett el. Når du har blitt godt vant til de to kan du begynne å fokusere på større brosjyrer og kataloger i indesign:) Tusen takk for gode rådd!!! Anonymkode: 6b835...d19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå