Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sykepleier som jobber på sengepost på sykehuset, men er sååååå sulten på videreutdanning/kursing. Ønsker i hovedsak å komme vekk fra sykehuset og gjerne få en mer kontorjobb-ish eller en jobb der man kan være litt mer selvstendig, ikke bare en brikke i et puslespill. 

Jeg bare aner ikke hvilken retning jeg skal gå. Jeg har ikke så mye jeg brenner for, men jeg synes blant annet kosthold, trening, psykisk helse og barn er interessant. Har ikke erfaring fra psykisk helsevern så vet ikke hvordan jeg trives med det i virkeligheten, men elsker alt som jeg kommer over av lesestoff innen psykisk helse. 

Hva kan jeg studere? 😅

Anonymkode: 3f49e...1d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har forresten søkt flere ganger på helsesykepleie uten å komme inn, så har slått det fra meg foreløpig. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har forresten søkt flere ganger på helsesykepleie uten å komme inn, så har slått det fra meg foreløpig. 

ts

Master i psykisk helsearbeid er ho en ting, kan jobbe som psyk spl i kommunen, fact team etc 

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (2 minutter siden):

Master i psykisk helsearbeid er ho en ting, kan jobbe som psyk spl i kommunen, fact team etc 

Har vært innom tanken. Må man ha erfaring fra psykisk helsearbeid før man søker denne videreutdanningen?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært innom tanken. Må man ha erfaring fra psykisk helsearbeid før man søker denne videreutdanningen?

ts

Nei, er ingen slike krav såvidt jeg vet... 

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (10 minutter siden):

Nei, er ingen slike krav såvidt jeg vet... 

Ok, satser på at man ikke må ha det da😊

Er det noen som har tatt master i psykisk helse som vil dele litt hvordan studiet er?

ts

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner tok videreutdanning og ble anestesisykepleier. De fleste operasjoner er lagt til dagtid, så hun jobber kun dagtid og elsker jobben sin. Godt betalt også, tror hun ligger på 700 000 i året ca.

Anonymkode: c5ebb...7a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ok, satser på at man ikke må ha det da😊

Er det noen som har tatt master i psykisk helse som vil dele litt hvordan studiet er?

ts

Jeg er vernepleier og har videreutdanning i psykisk helse og rus. Krav til to år med erfaring der jeg gikk.

Anonymkode: 6b9da...d78

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ha erfaring fra psykiatrien før du søker på videreutdanning, men hvis det er en retning du ønsker, hvorfor får du deg ikke jobb på psyk sykehus, dps e.l.?

Anonymkode: 99f4a...b53

Skrevet

Her er fra uia,  står ingenting om atbdet øå være såkalt relevant praksis , og en burde kunne argumentere for at somatisk sykehus gir en del relevante utfordringer. Ellers så står det jo hvem som er emneansvarlig, og en kan jo kontakte vedkommende på.mail

Screenshot_20220808-210410_Chrome.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge? Men det krever jo to års erfaring med barn. 

Anonymkode: 7b340...2a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...