AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Jeg har litt igjen av ferien, og etter det er det jobb i 100 % stilling. siste del av ferien vet jeg ikke hva jeg skal fjøre. Det er ut denne uken. Og når hverdagen er tilbake er det jobb og sofa. Det må det bli en slutt på. Derfor lurer jeg på om du kan utfordre meg? utfordre meg til å gjøre noe. Jeg vil dele det her, og muligens opprette en TikTok og dele det der. Anonymkode: d2186...870
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #2 Skrevet 9. august 2022 Begynn å brodere Anonymkode: 8ef25...981 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #3 Skrevet 9. august 2022 Start med geocaching og se hvor mange du klarer å finne før ferien er over. Anonymkode: 47ec9...cf6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #4 Skrevet 9. august 2022 Begynn å trene. Lær deg ett nytt språk. Les en bok. Anonymkode: 51508...cfd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Gå naken en halv time i gatene er noe folk prøver på i land der dette er lovlig, som Tyskland. Da snakker man om en ekte utfordring. Anonymkode: 339d1...386 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 22 minutter siden, pippippen said: Lær deg å spille et instrument🎷🎺🎸🎻🎶🤩 Et godt forslag - har du lest denne tråden ...? Anonymkode: 339d1...386
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 Trening! Trening! Trening! Anonymkode: 93fd9...761
Gjest Inverto Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 pippippen skrev (På 9.8.2022 den 10.35): Lær deg å spille et instrument🎷🎺🎸🎻🎶🤩 Go digital. Det er der fremtiden er Installer FL Studio, Ableton eller et annet program (dette kalles DAW) og begynn å eksperimenter med noter og melodier i piano roll systemet. Hvis du vil ta det et steg lengre så lær deg litt teori online. For å lage skikkelig musikk trenger du plugins også kalt VST. Dette er virtuelle instrumenter som simulerer lyden av ekte instrumenter. Teknologien og kvaliteten i dag er super. Du kan skaffe enkeltinstrumenter eller et helt eksplosivt orkester. Plugins brukes til og med i moderne blockbuster/Hollywood filmer og videospill. Så det er ikke noe bullshit. Men du må ha en god nok PC. Minimum 4 kjerner prosessor, 16gb RAM og Windows 10. Men jeg anbefaler deg å begynne med gratis plugins. Og der kommer Spitfire LABS til unnsetning. Når du har nokk erfaring kan du begynne å kjøpe de mer avanserte plugins de har. Originals serien er et billig godt eksempel å starte med .......du skjønner ikke en drit av det jeg nettopp sa XD
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 22 minutter siden, Inverto said: Go digital. Det er der fremtiden er Installer FL Studio, Ableton eller et annet program (dette kalles DAW) og begynn å eksperimenter med noter og melodier i piano roll systemet. Hvis du vil ta det et steg lengre så lær deg litt teori online. For å lage skikkelig musikk trenger du plugins også kalt VST. Dette er virtuelle instrumenter som simulerer lyden av ekte instrumenter. Teknologien og kvaliteten i dag er super. Du kan skaffe enkeltinstrumenter eller et helt eksplosivt orkester. Plugins brukes til og med i moderne blockbuster/Hollywood filmer og videospill. Så det er ikke noe bullshit. Men du må ha en god nok PC. Minimum 4 kjerner prosessor, 16gb RAM og Windows 10. Men jeg anbefaler deg å begynne med gratis plugins. Og der kommer Spitfire LABS til unnsetning. Når du har nokk erfaring kan du begynne å kjøpe de mer avanserte plugins de har. Originals serien er et billig godt eksempel å starte med .......du skjønner ikke en drit av det jeg nettopp sa XD Flott at også du holder på med musikk siden du har kjennskap til dette, men er selv ikke enig i at denne "enkle" veien å gå fører til et bedre resultat musikalskt sett; det er tross alt en viss forskjell på den masseproduserte musikken som lages idag - et emne som for øvrig er tatt opp i denne kronikken (krever dessverre innlogging): Musikken var bedre før – og jeg kan bevise det Som de fleste på min alder synes jeg musikken var bedre før. Jeg trodde først det bare var en naturlig konsekvens av det å bli 40. Men nei. Jeg har funnet bevis for påstanden. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Qo2k04/musikken-var-bedre-foer-og-jeg-kan-bevise-det ... og musikk laget av klassisk skolerte musikere som Ennio Morricone, som har en helt annen forståelse av harmonier og komposisjon enn å sette sammen akkordprogresjonen C - Am - F - G, og lage en hitlåt ut av dette. Så å pugge kvintsirkelen og intervaller i søvne slik at man føler seg trygg når man spiller, og å lære å spille på en gammeldags, analog måte er ikke nødvendigvis noen ulempe, enten det er snakk om tangenter eller gitar, selv om vi kanskje er litt uenige i dette. Først når man kan det grunnleggende kan man ta fatt på den digitale delen, og leke seg med programmene du nevner. Uansett - lykke til videre med musikken ...! Anonymkode: 339d1...386 1
Gjest Inverto Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Musikken var bedre før – og jeg kan bevise det Som de fleste på min alder synes jeg musikken var bedre før. Jeg trodde først det bare var en naturlig konsekvens av det å bli 40. Men nei. Jeg har funnet bevis for påstanden. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Qo2k04/musikken-var-bedre-foer-og-jeg-kan-bevise-det Anonymkode: 339d1...386 Jeg sa ikke at det fører til bedre resultat. Det er helt avhengi av musikeren. Det har egentlig ingenting å si. Det er ikke opp til oss kunstnere å dømme om våre skapelser er dårlig eller bra, det er det publikum (i dette tilfellet lyttere). Det har jeg innsett etter de årene som spilldesigner og "musiker". Hvis det selger tilstrekkelig, så er det alt som teller, sett i et business perspektiv. Vi kan hate moderne pop-artister så mye vi vil, men de både selger mer og er mer populær enn oss. Og det er dette som avgjør hvor lang karrieren vår er.....med mindre du er en indie eller hobbyist. Og nei du må ikke kunne teori eller ha opplæring for å lage musikk digitalt. For det første kommer det ann på sjangeren du vil lage. Som jeg alltid bruker å si "making music is easy, just call it "experimental", and nobody will criticise it". Og det er sant xD. Den andre grunnen er at noen DAWs som FL Studio har et såkalte "stamps" som markerer melodiske skalaer slik at du kan unngå å skrive inn ukompatible noter. Og om man virkelig vil lære seg teori: YOUTUBE. Andrew Huang og In The Mix er perfekte kanaler Endret 10. august 2022 av Inverto
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 delta masse i telle-tråder her på Kvinneguiden? Anonymkode: 93fd9...761
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #13 Skrevet 10. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: delta masse i telle-tråder her på Kvinneguiden? Anonymkode: 93fd9...761 ... og slik går årene, og livet selv. Så når man en vakker dag står foran St. Petersporten og skal fortelle hva man har brukt dette livet til, er det bare å vise til alle telletrådene man har deltatt i på Kvinneguiden. Anonymkode: 339d1...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå