Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange av damene her inne kaller typen sin for "Sambo".

Hvor kommer det uttrykket fra?

Sammenligner dere typen deres med en hund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er mer viktig at du heller påpeker det idiotiske i bruken av begrepet "typen". Kan ikke tenke meg et mer nedverdigende navn på en man er glad i.

Gjest Anerikke
Skrevet

Har aldri slått meg at det kunne bety noe annet enn samboer!

Hund????

Skrevet

Jeg fikser ikke helt bruken, så jeg skriver hele ordet; samboer

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Hvem pokkeren kaller hunden sin sambo :ler:

Skrevet

Bikkja mi heter i alle fall ikke Sambo...

Språket forandrer seg og er hele tiden under utvikling. Det er vel forklaringen.

Ordet snørrbrems er gått ut på dato for 40-50 år siden cirka, og det skal kanskje gutta være glad for..?

Skrevet

Da jeg var samboer, skrev jeg "sambo" på nett. Dette fordi jeg ikke gadd å skrive "samboeren min" hver gang han ble omtalt. Forøvrig ikke et ord jeg brukte muntlig, kun her.

Skrevet

Sambo er et harry utrykk som sikkert blir benyttet mest av de utenfor byene. Der er de jo harry.

Skrevet

Jeg vet om en som kalles Sambo, men som navn liksom

Skrevet
Sambo er et harry utrykk som sikkert blir benyttet mest av de utenfor byene. Der er de jo harry.

jeg bruker sambo, på samboeren min og jeg bor midt i beste oslo ;)

Skrevet
Da jeg var samboer, skrev jeg "sambo" på nett. Dette fordi jeg ikke gadd å skrive "samboeren min" hver gang han ble omtalt. Forøvrig ikke et ord jeg brukte muntlig, kun her.

Samme grunnen til at jeg skriver det også. Bruker det aldri utenfor KG.

Gjest LoisLane
Skrevet

Hadde ikke forbundet sambo med en hund. Har aldri brukt det i muntlig språk, til tross for at jeg bor midt på tjukkeste bygda og sikert er superharry.

Skrevet

:ler:

Dere som mener det er harry har vel på en måte rett. Sambo er svensk for samboer!

Skrevet

Samme her. Jeg bruker det ordet og ser ingenting rart med det (bor forøvrig også i Oslo). Utrolig hva folk henger seg opp i.

Skrevet

Sambo er en ape fra Afrika. Dere er alle ape****** neida bare tuller.

Skrevet

Jeg har aldri reagert på bruken av sambo, det er jo en naturlig forkortelse for "samboeren min". Det er vel noe de fleste bruker kun i uformell, skriftlig sammenheng. Gubben derimot syns jeg det er fælt å kalle mannen sin.

Skrevet

Sambo eller sambissen er greit begge deler. Er det ikke viktigst at vi forstår hva de mener? Alt dere kan henge dere opp i ;).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...