AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Jeg har hatt el tilsyn, noe jeg ikke bestilte selv. Men som det kommunale kraftverket satt i gang . Der ble det funnet en del feil. Bla fikk jeg beskjed at alle spottene på badet må byttes ut, ikke bare pæren , men hele greiene. Selv om det var elektriker som satt opp dette for ca 15 år siden ble det nå sagt at de er brann farlig. Det var og en stikkkontakt i lysarmmturet på badet over vasken som er ødelagt, men jeg sa jeg aldri bruker denne. Det spiller ingen rolle , Alt skal kunne virke sa han. Også en lampe som ble montert av elektrker på et soverom må nå byttes ut fordi han mente den var for nærmt montert taket. Jeg lurer nå på hvor mye jeg må betale for dette, og hva skjer om jeg ikke får utbedret dette innen fristen. Får jeg da dagsbøter eller blir strømmen stengt av? Anonymkode: a0f6f...473
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Du må selv kontakte en elektriker til å fikse (og betale for) punktene i rapporten. Elektrikeren vil etterfølgende sende inn rapport om at feilene er rettet opp. Hvis ikke stenger de strømmen. Vet med sikkerhet fordi jeg var sløv og ikke fikk gjort noe med det før jeg fikk siste varsel om stenging av strømmen. 🙈 Anonymkode: 2201d...eb0 1
BMF Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 Elektrikeren tar også et gebyr, for å se de inn godkjenning til El-tilsynet.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Du må sørge selv sørge for at fri og mangler blir utbedret Anonymkode: b2628...022
newman01 Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Ferdig montert utskift downlights til Alfa WarmDim | Elektroimportøren AS (elektroimportoren.no) Fastpris pr ferdig montert spot. Forutsetter riktignok at ting er ok over himling, noe det antagelig ikke er hvis du får avvik på elkontroll...
Ford3000 Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Regler og lover elektrikere følger endrer seg visst stadig vekk. For ikke mange år siden ble det visst et krav om komfyrvakt ved ny kjøkkeninstallasjon, det er fort noen ekstra lapper for den ekstra sikkerheten. Vi fikk også beskjed om at oppholdsrom måtte ha stikkontakter på flere plasser enn tenkt fordi lover og regler er sånn og sånn. Ting som var lov for 15 år siden kan være farlig i dag, så du får bare holde ut, be elektriker om å få dele opp faktura hvis du sliter (gjør det på forhånd?) og få utbedringen godkjent
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Vi fikk avvik på noe så enkelt som at der mangler kuppel (sånn av glass) rundt ei pære på ei taklampe (i en bod, som vi aldri bruker) Det står at elektriker må sende inn attest på at forholdet er utbedret, men betyr det at jeg må få en elektriker hit for å sette på kuppel på lampa?? Det er vel noe man kan kjøpe og skru på selv. 🤦♀️ Anonymkode: 97cc8...35d
Ford3000 Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi fikk avvik på noe så enkelt som at der mangler kuppel (sånn av glass) rundt ei pære på ei taklampe (i en bod, som vi aldri bruker) Det står at elektriker må sende inn attest på at forholdet er utbedret, men betyr det at jeg må få en elektriker hit for å sette på kuppel på lampa?? Det er vel noe man kan kjøpe og skru på selv. 🤦♀️ Anonymkode: 97cc8...35d Du kan kjøpe og skru kuppelen på selv, men du må likevel kontakte elektriker for å få jobben godkjent og det koster jo dessverre litt.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #9 Skrevet 12. august 2022 Ford3000 skrev (14 timer siden): Du kan kjøpe og skru kuppelen på selv, men du må likevel kontakte elektriker for å få jobben godkjent og det koster jo dessverre litt. Veldig «bra» at jeg ikke visste at det måtte være kuppel på lamper som ikke er i bruk FØR eltilsynet kom på døra, da, i og med at det vel koster 3000 kr. bare å få en elektriker til å ringe på døra. 🤦♀️ Jaja… Anonymkode: 97cc8...35d
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #10 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi fikk avvik på noe så enkelt som at der mangler kuppel (sånn av glass) rundt ei pære på ei taklampe (i en bod, som vi aldri bruker) Det står at elektriker må sende inn attest på at forholdet er utbedret, men betyr det at jeg må få en elektriker hit for å sette på kuppel på lampa?? Det er vel noe man kan kjøpe og skru på selv. 🤦♀️ Anonymkode: 97cc8...35d Det fikk ikke jeg noe feil på, enda jeg har to stk av den typen, en i gangen og en utelampe. AnonymBruker skrev (På 8.8.2022 den 18.51): Du må selv kontakte en elektriker til å fikse (og betale for) punktene i rapporten. Elektrikeren vil etterfølgende sende inn rapport om at feilene er rettet opp. Hvis ikke stenger de strømmen. Vet med sikkerhet fordi jeg var sløv og ikke fikk gjort noe med det før jeg fikk siste varsel om stenging av strømmen. 🙈 Anonymkode: 2201d...eb0 Jeg har ikke sendt inn dokumentasjon på mitt enda det er to år siden de var på tilsyn her. Ingen som stenger av strømmen for det. Anonymkode: 93d11...195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå