Gå til innhold

Barnefar som ikke vil snakke med meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et barn med autisme og far nekter fullstendig å kommunisere med meg. Svarer ikke på meldinger eller tar telefonen. 
Vi er på møter på familievernkontoret og føler ikke det hjelper. Han er frekk og truer meg når han er sint. 

Hver gang han har kuttet kontakten så har det skjedd noe hjem til far. Noe jeg aldri får vite om. 
Barnet vårt sliter med å kommunisere så derfor er vi faktisk nødt å snakke sammen som foreldre. 

Han ønsker 50/50 og har nå kalt meg inn for retten. 

Er så fortvilt. Barnehagen synes ikke det er noe særlig å bli mellomledd mellom oss. De er like fortvilt som meg. Hver gang under samvær så sender han ikke barnet i barnehagen og jeg vet ikke hva de gjør. 

Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: d9c97...32c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Advokat. Det må du uansett ha når du skal i retten. Så hører du på rådene du får der og ikke på ukvalifiserte synsere på KG.

Anonymkode: dd770...be0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva konkret trenger dere å snakke om? 

Kan det hjelpe å ha klar en liste, og så spør hvordan dere skal diskutere dette? 

Anonymkode: 865be...fe1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva konkret trenger dere å snakke om? 

Kan det hjelpe å ha klar en liste, og så spør hvordan dere skal diskutere dette? 

Anonymkode: 865be...fe1

Samarbeid, beskjeder ang barnet og slikt. 
Han svarer aldri på noe som helst. Jeg blir kjenpefrustrert. 

Han sier han ikke vil ha noe med meg å gjøre. Men vi kan da ikke ha det slik de neste 13 årene. Vi skal jo oppdra et barn sammen. 

ts

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jobber ikke faren til barnet? Du skriver han ikke sender barnet i barnehagen når han har barnet, og det kan jeg ikke helt begripe hvordan han får til om han har en jobb. Er han uføretrygdet eller noe? Eller bruker han barnets besteforeldre som barnepass i ukedagene?

Det høres ut som faren har et problem selv, rent psykisk altså. Jeg vet ærlig talt ikke hvem du kan kontakte, for å få hjelp til å få barnefaren i tale. Han høres jo helt umulig ut!

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jobber ikke faren til barnet? Du skriver han ikke sender barnet i barnehagen når han har barnet, og det kan jeg ikke helt begripe hvordan han får til om han har en jobb. Er han uføretrygdet eller noe? Eller bruker han barnets besteforeldre som barnepass i ukedagene?

Det høres ut som faren har et problem selv, rent psykisk altså. Jeg vet ærlig talt ikke hvem du kan kontakte, for å få hjelp til å få barnefaren i tale. Han høres jo helt umulig ut!

Ifølge han så jobber han, men mistenker han har mistet jobben igjen. 
Han ville ikke ha ferie med barnet pga jobb. 
Nå forsover han seg til timer vi har på familievernkontoret og leverer sent/eller ikke leverer når han har barnet. 

spurte barnet hva han har gjort i helgen. «Jeg har spilt minecraft.» 

«hva med pappa da ?» «pappa bare sover.» sa ungen da.. 

ts

• Hjerte 1
Skrevet

Du trenger en god advokat. Hvor bor du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fabienne skrev (34 minutter siden):

Du trenger en god advokat. Hvor bor du?

Jeg bor i Trøndelag 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg bor i Trøndelag 

ts

Der vet jeg ikke om noen, dessverre.  

AnonymBruker
Skrevet

Du får bare skaffe deg en god advokat og bruke alle som har bevitnet hans oppførsel som vitner for deg.

Anonymkode: 4e1b4...ebd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kanskje en grunn for at han ikke vil snakke med deg. Kanskje du har noen punkter du må justere deg på også? Det kan sikkert komme frem i mekling med en tredjepart.

Anonymkode: f9625...c49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...