Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi har nylig slått opp, også lurer jeg på… pleier folk å slette alle bilder og minner med eksen på telefonen? Har jo ekstremt mange etter 5 år sammen… 😅

Anonymkode: 68e54...757

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville ikke jeg gjort. Hva er greia med det egentlig, å skulle "slette" årevis av sitt liv sammen med et menneske? Det har jo skjedd, livet med han eller henne forekom jo, så hvorfor skal man plutselig forsøke å radere ut alt? Kan skjønne at man ikke vil se snurten av vedkommende hvis fyren var en mishandler og psykopat, men var det et helt vanlig forhold med kjærlighet, så ville jeg beholdt bildene. Det er jo faktisk en del av livet mitt.

Jeg hadde aldri slettet noe bilder av ekser. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det forstår jeg ikke vitsen med. Eksen er et menneske jeg elsket og delte livet med i mange år.

Hvorfor i alle dager skulle jeg forsøke å slette fortiden min/vår, ved å slette bildene? Det fatter jeg ikke hensikten med.

Jeg elsket han ikke noe mindre den gang, selv om det nå har vært slutt lenge.

Anonymkode: 5076f...2c0

• Hjerte 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg slettet alt og angrer ikke, men så var fyren en drittsekk også da.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Athena Catalina said:

Jeg slettet alt og angrer ikke, men så var fyren en drittsekk også da.

Uff, ja, når man er sammen med drittsekker fortjener de ikke å bli publisert på dine kanaler. Verken under forholdet eller etterpå.

For øvrig en veldig dum ting det å være sammen med drittsekker.

Anonymkode: 5076f...2c0

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet noen bilder fra sosiale medier, men ikke på telefonen min. Så mye tid gidder jeg ikke bruke på ham.

Anonymkode: f1c44...128

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor ikke beholde ett eller slette alle. Man husker minnene man hadde sammen uansett. Hva skal man bruke bildene til senere, og hva hadde du syns hvis typen din hadde beholdt alle bilder av eks sin. Det første jeg hadde tenkt, han ikke var over hun. Dere har vel ikke barn sammen heller?  

Anonymkode: 815b9...697

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, hvorfor ikke beholde ett eller slette alle. Man husker minnene man hadde sammen uansett. Hva skal man bruke bildene til senere, og hva hadde du syns hvis typen din hadde beholdt alle bilder av eks sin. Det første jeg hadde tenkt, han ikke var over hun. Dere har vel ikke barn sammen heller?  

Anonymkode: 815b9...697

Jo har faktisk barn… så ville jo ikke tatt bort bilder hvor barnet var med eller graviditet osv… men ja, kanskje gøy for barnet å se mange av bildene i etterkant.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det var et kjæresteforhold, kort samboerforhold, og bruddet var vondt. Ja.

Om man har vært sammen flere år, levd livet sammen, vært hverandres familie. Og skilte lag som fornuftige voksne. Nei. 

Anonymkode: 4f425...7f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slettet alt, føltes rart å ha det. Men han var en skikkelig drittsekk.

Anonymkode: b31df...dba

Skrevet

Jeg kunne aldri ha funnet på å slette bilder. Verken digitalt eller papirbilder. Hatt flere kjærester gjennom årenes løp. Og selv om vi ikke er kjærester lenger, så syns jeg de er flotte folk fremdeles. 

• Liker 5
Gjest Sprite
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg slettet alt, føltes rart å ha det. Men han var en skikkelig drittsekk.

Anonymkode: b31df...dba

Enig

Gjest mariama
Skrevet

Har ikke slettet annet enn litt tull. Vi var sammen lenge, han er en fin person og vi har reist verden rundt sammen.

Det jeg gjorde for å få det litt unna, var å ta en økt med å sortere alle bildene av/med ham i en egen mappe for «årene med xx» som jeg har lagret i Dropbox. Det føles litt greiere enn å ha alt fremme på mobilen. Har også slettet et par typiske kjærestebilder fra sosiale medier, men på ingen måte alle spor.

Sendte forøvrig også en kopi til ham så ikke han skulle miste tilgangen til ti år med bilder av seg selv. 

Skrevet

Til TS,

Gjør det magefølelsen din sier. Selv kan jeg ikke huske at jeg slettet No særlig. Men eksen fikk komplett analogt og digitalt bildearkiv. Oldtidstelefon uten sky-lagring, gjorde ikke noe for å bevare bilder der. Sosiale medier fikk være som det var. Har ikke hatt behov for å se på gamle bilder.

PS. De mennesker det er størst risiko for at vi er utro sammen med, er våre ekser. Det å spare bilder for å kose seg med gamle gode minner, er ikke lurt hvis man har mål å være trofast mot ny kjæreste.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slettet bildene på telefonen, men har en mappe på pc med alle bildene. Også fra bryllupet. Vi hadde jo  10 fine år sammen:-)

Anonymkode: 129df...699

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Vi har nylig slått opp, også lurer jeg på… pleier folk å slette alle bilder og minner med eksen på telefonen? Har jo ekstremt mange etter 5 år sammen… 😅

Nei.

Ser ingen grunn til å «slette historien» liksom 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 7e6f3...e9c

AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden. Jeg var sammen med mine ekser i mange år og nå som alle vonde følelser er bearbeidet så er det kjempegøy å se tilbake på. I hvertfall nå, 10 år senere. Hvorfor skal jeg slette en så stor del av livet mitt? 

I tillegg håper jeg at jeg og min siste eks kan finne tilbake til hverandre med tiden... da er det ihvertfall kjipt å ha slettet alle bilder. You never know.... med mindre han var en drittsekk.

Skjuler alle kjærestebilder på fb da. Litt kleint med sånt om man skulle møte en ny. :)

Anonymkode: 660cd...d60

AnonymBruker
Skrevet

Han er en dust. Men jeg har jo vært glad i han, og han er en del av fortiden min. Og vi har gode minner også. Jeg har tatt kjærestebilder vekk fra facebook (vi har barn, så har noe familiebilder fortsatt liggende der), men har spart på alt av digital og analogt utenom.

Anonymkode: 135fe...152

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alle originale bilder i en egen hardisk. Mens bilder på facebook, mobil og lignende slettet jeg. Vi var sammen i 9 år, så det er litt for mange år å slette. Eksen tok kontakt fordi han ville ha gamle bilder av oss, jeg gav ikke han noen (siden jeg føler det er feil nå når jeg er sammen men en ny), tydligvis hadde han slettet bildene for vi hadde de samme kopiene digitalt. 

Anonymkode: 33304...17c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...