Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en venninnegjeng på 8 stykker, 6 av oss er veldig close, det er blitt sendt ut invitasjon til jentekveld og jeg ble ikke invitert, dette ble ikke  godt mottatt av flere av mine venninner, og nå er det krangling og diskusjoner om jeg hører hjemme på en jentekveld, jeg har sagt det går helt greit, men føler nå jeg splitter venninnegjengen, kjenner jeg bare vil trekke meg ut for å ikke skape støy, syns dette er veldig vondt.

• Liker 2
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du er transvestitt/crossdresser? Da er du jo en gutt, som føler deg som gutt men som liker å kle seg i dameklær og hører kanskje ikke helt hjemme på en jentekveld?

Er du derimot transkvinne (transe er forkortelse for transvestitt) hører du jo hjemme på jentekveldene.

Anonymkode: 3d942...4f8

• Liker 6
Skrevet

Kaller meg transe til min utredning er ferdig, men det er ikke det det handler om.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke litt av greia med jentekveld at det er kun for jenter/kvinner da?

Anonymkode: 67a73...688

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke litt av greia med jentekveld at det er kun for jenter/kvinner da?

Nå er jeg jo kanskje litt eldre enn dere (født i 78), men til og med jeg hadde invitert ts til jentekveld visst vi var i samme gjeng. Til og med min datter som har en gutt i venninnegjengen som er guy blir også invitert på jentefester og russegruppa osv.. 

Anonymkode: c9d4e...002

• Liker 26
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er jeg jo kanskje litt eldre enn dere (født i 78), men til og med jeg hadde invitert ts til jentekveld visst vi var i samme gjeng. Til og med min datter som har en gutt i venninnegjengen som er guy blir også invitert på jentefester og russegruppa osv.. 

Har aldri blitt invitert med på jentekveld, men om det er fordi jeg er mann eller fordi ingen vil ha meg med skal jeg jo ikke si sikkert.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke din feil. Jeg er oppdratt til at alle alltid er velkomne. Jeg liker ikke å utestenge noen, og synes det er trist at folk skal krangle på det.

Nå er det strengt tatt mange som ikke føler de hører hjemme på en «jentekveld», uavhengig av kjønn i noen forstand (jeg er cis kvinne, og hører virkelig ikke hjemme på en jentekveld). Og synes det er trist at noen av gjengen ønsker å holde deg utenfor, om du har lyst til å være med.

Forstår at det er trist at det blir krangling av dette, men det er kanskje slik du også finner ut av hvem som faktisk er virkelige venner, som støtter opp om deg og ønsker å tilbringe tid sammen med deg.

Anonymkode: 034c9...b70

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes at det er utrolig barnslig å invitere hele gjengen, unntatt deg, og kalle det for en: "jentekveld".  Dere er jo en gjeng; og poenget er vel at det skal være en sosial kosekveld.. 

Anonymkode: 82a37...17e

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

(transe er forkortelse for transvestitt)

Anonymkode: 3d942...4f8

Dette får du se til å underbygge med kilder! Transe har alltid vist til transperson.

Anonymkode: 5fcfb...576

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Jentegutt skrev (41 minutter siden):

Vi er en venninnegjeng på 8 stykker, 6 av oss er veldig close, det er blitt sendt ut invitasjon til jentekveld og jeg ble ikke invitert, dette ble ikke  godt mottatt av flere av mine venninner, og nå er det krangling og diskusjoner om jeg hører hjemme på en jentekveld, jeg har sagt det går helt greit, men føler nå jeg splitter venninnegjengen, kjenner jeg bare vil trekke meg ut for å ikke skape støy, syns dette er veldig vondt.

Dem hadde sikkert ikke hatt noe imot å invitere "Emma" for å si det sånn. Det har mye med utseende-diskriminering å gjøre. Hvis ei ser ut som en Hot Blondie og ellers kvinnelig og feminin ut, så er det vel lettere å bli invitert.  

Det har rett og slett med hvordan man ser ut som transe, uavhengig om man har korrigert kjønnsorganet med operasjon eller ikke. 

Mye "Hotness" faktor. Hot Or Not, enkelt sagt, med tanke på ansiktet ditt, eventuelle bryster, rompa, beina og magen. 

Anonymkode: 6aab8...f67

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes at det er utrolig barnslig å invitere hele gjengen, unntatt deg, og kalle det for en: "jentekveld".  Dere er jo en gjeng; og poenget er vel at det skal være en sosial kosekveld.. 

Dette. 100% dette.

@Jentegutt jeg skjønner godt at dette ble sårt og vanskelig. Om jeg hadde hatt en vennegjeng på 8 stk hadde jeg ikke invitert 7 til 'sosial hygge' og utelatt én - uansett 'årsak'. Om så du hadde vært cis gutt, hadde jeg heller laget 'vennekveld' enn 'jentekveld' for å unngå å utestenge én.

Hva er det liksom som foregår på en jentekveld som gjør at den ene vennen med penis ikke 'hører til'? Jeg spør oppriktig, for jeg skjønner faktisk ikke hva det kan være.

Anonymkode: de2af...4d1

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Venninene dine høres ganske kjipe ut... trans eller ei, hvis du selv definere deg som jente så kan jeg ikke for alt i verden forstå hvorfor vennene dine ikke gjør det også?!

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Til og med min datter som har en gutt i venninnegjengen som er guy blir også invitert på jentefester og russegruppa osv.. 

Det syns jeg faktisk hørtes litt rart ut. Seksuell legning er jo noe helt annet enn kjønnsidentitet. Som lesbisk, så har jeg aldri opplevd å bli invitert på guttekvelder😀😂

• Liker 14
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva er det liksom som foregår på en jentekveld som gjør at den ene vennen med penis ikke 'hører til'? Jeg spør oppriktig, for jeg skjønner faktisk ikke hva det kan være.

Det blir vel det samme som å spørre hvorfor man har 'jentekveld' i utgangspunktet. Aner heller ikke hva man gjør på jentekvelder men når man først arrangerer noe og kaller det 'jentekveld' blir det kanskje naturlig at man ikke inviterer menn? IDK.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

❤️❤️❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dette er ikke din feil. Jeg er oppdratt til at alle alltid er velkomne. Jeg liker ikke å utestenge noen, og synes det er trist at folk skal krangle på det.

Nå er det strengt tatt mange som ikke føler de hører hjemme på en «jentekveld», uavhengig av kjønn i noen forstand (jeg er cis kvinne, og hører virkelig ikke hjemme på en jentekveld). Og synes det er trist at noen av gjengen ønsker å holde deg utenfor, om du har lyst til å være med.

Forstår at det er trist at det blir krangling av dette, men det er kanskje slik du også finner ut av hvem som faktisk er virkelige venner, som støtter opp om deg og ønsker å tilbringe tid sammen med deg.

Anonymkode: 034c9...b70

❤️❤️❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

❤️❤️❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dette. 100% dette.

@Jentegutt jeg skjønner godt at dette ble sårt og vanskelig. Om jeg hadde hatt en vennegjeng på 8 stk hadde jeg ikke invitert 7 til 'sosial hygge' og utelatt én - uansett 'årsak'. Om så du hadde vært cis gutt, hadde jeg heller laget 'vennekveld' enn 'jentekveld' for å unngå å utestenge én.

Anonymkode: de2af...4d1

❤️❤️❤️

• Hjerte 1
Skrevet
sirenas skrev (33 minutter siden):

Venninene dine høres ganske kjipe ut... trans eller ei, hvis du selv definere deg som jente så kan jeg ikke for alt i verden forstå hvorfor vennene dine ikke gjør det også?!

❤️❤️❤️

Skrevet

Jeg var på mange år siden på ett hotell. Der var det utdrikkingslag og jeg ble innvitert til å bli med. Jeg hadde veldig bra og ble ett midtpunkt. Kommende brud skulle ønske at hennes mann var litt mer femi av seg.Mye latter da venninnene lurte på om hun kom til å si nei i kirken.  Har ikke vert i andre veninnelag, og ikke savnet det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...